Raus eller “smålig” i sosiale medier..

Vet ikke om smålig er det rette ordet..men fant ikke noe annet godt ord å bruke ! Jeg føler at di fleste som er innom meg her på bloggen, er veldig rause med å si noe positivt i kommentarfeltet..Kan skryte av et “antrekk”f.eks selv om di ikke deler denne type bilder selv.

Hadde et innlegg i denne “gata” i starten av blogginga mi.._jeg_har_blitt_litt_slemmere av å blogge

Nå mener jeg ikke at man skal skryte uhemma av alt andre legger ut altså..og at noen velger å ikke gi et likes eller en kommentar er helt innafor !

 

Det som har fått meg til å skrive om disse tankene nå.. handler mest om Instagram..

Jeg deler ofte 2-3 bilder av gangen, som regel et av meg og et av natur, blomster eller andre ting… Nå har jeg over lang tid lagt merke til at noen få (som er bekjente på en eller annen måte ), trykker likes på “blomsten”og hopper over bildet av meg, så si alltid.. må nesten le litt av det..

Selvsagt kan det hende di ikke syns bildene av meg er noe fine.. men jeg tenker at et likes like godt kan “si” .. “så gøy at du deler noe du trives med å holde på med “..

Misforstå meg rett..ønsker meg ikke mange likes, men liker å ha følgere som jeg vet unner meg å drive med “hobbyen”min som er å ta antrekksbilder ! Nå har jeg et godt selvbilde så jeg fortsetter å dele det jeg selv har lyst til..men kjenner litt på følelsen av at noen syns det jeg driver med er “teit”..

Selv er jeg ganske raus, kan selvsagt ha oversett et bilde..eller ha perioder der jeg ikke er så “aktiv”selv.. Og jeg tenker at det som sier mest om en person er “hvordan”..og ikke hvor mange likes man gir.. Har noen lagt ut et bilde av seg selv, hunden sin , barnebarnet e.l velger jeg selvsagt å gi likes på di bildene fremfor det av en “blomst”,samme hvor fin den er..gir som regel på begge deler jeg da..hehe..

leneetarnes  har laget et innlegg litt i denne” gata” i dag.. trykk på linken så kan du lese det.. la-oss-unne-istedenfor-a-misunne

 

Dagens forrige innlegg fra meg finner du her..ymse-modelljobber-jeg-har-hatt-i-aras-lop

 

 

#tanker #blogg

36 kommentarer
    1. Det der er jeg veldig enig i. Jeg kan også lure litt på enkeltes måte å velge ut bilde å trykke likes på. Ser at også mine blomster og naturbilder ofte får mer likes enn andre. Og det rare er at det er de som man kanskje ville tro unnet en å få likes på ting, aldri gir likes.
      Og uansett, så vil fravær av likes ofte føre til at man lurer på om de ikke liker det en legger ut, og det er vondt.
      Nå venter jeg ikke at alle mine venner alltid ser hva jeg legger ut, det er nærmere folk enn det jeg tenker på 😉
      Tror vi er mange som føler det samme. Også når enkelte bloggvenner ikke lenger stikker innom e.l. Men de fleste av de jeg ble bloggvenn med, er utrolig flinke til å kommentere, og lese. Flinkere enn jeg klarer å være selv nå. ☺
      God kveld til deg! Klem 🙂❤

      1. Ja er noen(noen få) som har en litt “rar”måte å gi likes på syns jeg..men di aller fleste er ikke slik da.. så det er sagt ! Man trenger ikke like alt man ser (trenger ikke like noe)..men når det neste virker som at di velger bort mer personlige bilder(og liker “blomster og bier”) kan en jo begynne å lure..og som du sier ..særlig når det er noen en trodde “brydde seg litt om deg” <3 Ja det blei litt annerledes når blogg.no tok noen nye grep.. jeg prøver å stikke innom "gamle venner"som forsatt blogger..men blir ikke på samme måten som før.. Men av og til vise at en har vært innom syns jeg er hyggelig <3 Klem og god helg <3

    2. Ja, det er mye vi kan lure på hvorfor den og den får likes eller ikke. Bedre å ikke å forvente noe slik at man ikke bli skuffet.

      1. Helt greit å ikke få likes..men når noen ALLTID hopper over di mer “personlige”bildene virker det litt bevisst..det er ikke mange som er sånn altså <3<3

    3. Jeg tror noen synes det er litt av vanskelig å like bilder med bare folk på, for da betyr det liksom at de synes de er “pene” liksom. Jeg tenker ikke sånn, men vet om noen som gjør det. Jeg bryr meg LITT mindre om Facebook enn bloggen, men klart det er hyggelig med litt likes 😊 Klem ❤️

      1. Kan være ulike grunner ja..Er ikke så opptatt av mange likes..men virker som noen (noen få)bevisst velger bort antrekksbilder..og da blir man jo litt i tvil om det er helt “dust”å dele dem..hehe.. Klem <3

        1. Hvorfor skal man bry seg om hva andre liker og ikke? Det må da være lov for andre å velge selv hvilke bilder man vil like. Jeg hørte et godt “ordtak” en gang: “Det er ikke noen vits å bry seg om hva de andre tenker og mener om deg. De har nemlig mer enn nok med å tenke på hva andre mener om dem.”

          Jeg tenker at om de ikke hadde likt deg, så hadde de heller ikke klikket “like” på naturbildene dine.
          Jeg ville gjort meg fri fra å dvele ved hvem som liker hvilke bilder. Det virker som at det kan skape en frustrasjon eller en viss usikkerhet på seg selv.

          Du virker som en oppegående dame som har mye bra for deg. Stå på og fortsett med det du liker å holde på med. Det viktigste er at du har det bra med det, og det virker på både kommentarene du får her i bloggen og antall lesere du har at det er mange som setter pris på det du gjør og den du er.

          Lykke til 🙂

          1. Takk for fin tilbakemeldig ! Som jeg skrev “misforstå meg rett “..jeg bryr meg lite om antall likes.. Dette er mer noen TANKER om hvordan folk har ulike personligheter og klarer å hoppe over bilder folk deler som er av litt mer personlig “karakter”…når di viser at di”er der” ved å gi likes på bildet ved siden av..da tenker jeg at det virker som om di sier i fra på en måte, at å dele bilder av seg selv det er “tåpelige” greier…og det har di absolutt lov til å mene.. Jeg tror disse personene liker meg..det vet jeg egentlig (selvbildet mitt har alltid vært bra)! Men selv har jeg en slik personlighet at jeg viser folk at jeg syns det er fint at di deler noe di syns er gøy å vise frem.. selv om det egentlig ikke er min smak..strikke-bilder f.eks..hehe… Takk og god sommer til deg 🙂

            1. Men uansett, – det å anta at de hopper over å like de bildene fordi de synes det er tåpelig at du legger ut bilder av deg selv, uten at de har sagt at det er derfor, – det blir å tillegge dem noe du ikke vet stemmer, for det har de aldri sagt det. Jeg for min del ville i hvert fall vært veldig forsiktig med å “stille en diagnose” om andres intensjoner, for jeg kan ikke vite hva andre tenker og mener uten at de har uttrykt det klart og tydelig med ord. Bare et lite tips 😉
              Forresten, – da jeg så de bildene fra Norsk Ukeblad osv, så tenkte jeg at “Wow, – så kult!” Det satte det med modell-jobbing inn i et annet perspektiv, – at det er mange mange firmaer osv som bruker vanlige mennesker til alt mulig i reklame osv. Modeller er ikke bare på catwalken i Paris og Milano. Jeg leste en god del Norsk Ukeblad for mange år siden, så da så jeg nok på deg stadig vekk hehe… Det ser ut som om du har drevet med den modell-jobbingen i mange år, for Mia Gundersen på det bildet så ut som en ung jente hehe…
              Ha en strålende fin dag, og fortsett med å gjøre det du gjør, – fordi DU liker det og har det fint med det. Og så gleder det andre også 🙂

            2. I mitt eget hode stiller jeg nok “diagnoser”på folk hver dag..hehe..(og “diagnoser”kan jo som kjent være feilstilte di..) Å prate om en “spesifik”person og kanskje nevne navn på blogg eller i det “vanlige livet”gjør jeg aldri..det forblir i mitt hode.. men å tenke litt rundt “temaet”generelt syns jeg er helt innafor!
              Takker ! Ja man kan være modell om en er ung, gammel, tykk eller tynn.. Det bladet med MG er fra 1999 så begynner å bli noen år siden det ja..og jeg var ca 38-39år den gangen 🙂 Kos deg med noe du trives med du også <3

            3. What??? Er du rundt 60 år gammel??? Det er jo helt vanvittig. Fantastisk 😀

    4. Ja, tror folk er smålige rett og slett. Vanskelig å se noen som er flottere enn seg. Dessverre er mange slik.
      Vært borti det på jobben også. Noen har veldig vanskelig for å si noe pent om andre. Trist, men fakta!
      Klem, jeg synes alltid du er helt super…men jeg er mest på blogg og Facebook <3

      1. Tenker at noen få er det ja..! Tenker ikke at man må gi likes ..men litt “rart”når noen man kjenner trykker liker på et av to bilder..og det er IKKE det av deg(meg)..hehe..(og det gjentar seg gang etter gang) Finnes folk som har litt vanskelig for å skryte av andre rundt om kring ja..sånn er det bare.. Du er super til å kommentere på bloggen du.. <3 Klem

    5. Kort og brutalt, er forklaringen på dette at du er forbannet fotogen, for ikke snakke om at modelljobbingen dette har ført til representerer ungpike drømmen som brast..
      Vi lurer oss selv til å tro vi er så mye mer sikre på hvem vi er, og bla, bla, bla som voksne, men sannheten er at vi er de samme usikre ‘fjortisene’ vi en gang var, bare med bøttevis av livserfaring som vi bruker til å dekke over usikkerheten med. Utkommet, er at det kreves en forbannet god selvfølelse hos ei dame som er i stand til å anerkjenne det ekstraordinære i en annen. – Og du skiller deg unektelig noe grasalt ut fra snittet blant dine jevnaldrende..
      I realiteten, er faktisk ethvert likes på blomsterbilder som ikke er gitt på personbildene et kompliment der de sier at du ser for bra ut til at de kan anerkjenne det i offentligheten 😉

      1. Takk for fin tilbakemelding ! Kan nok kanskje være slik du skriver her ja.. selv om jeg tenker på meg selv som helt “vanlig”..og at “hvem som helst”kunne gjort disse jobbene om di hadde ønska/prøvd..Eller, en ting MÅ til da..man må trives foran kamera 🙂 Artig tanke..skal jammen tenke slik ..ta det som et kompliment når di velger å gi blomstene likes fremfor meg..hehe… God natt og fin morgendag fine du <3

        1. Nei, alle kunne virkelig ikke gjort de modeljobbene, Anne *haha*
          Det dreier seg tross alt om verdens mest selektive bransje, som er enda mer selektiv hva ‘senior-models’ angår, og at du på toppen av alt har lyktes best i det nåløyet snører seg mer og mer sammen, er leit å svelge for folk.. 😉

    6. Jeg er ikke så aktiv på instagram verken for å dele eller se egentlig. Men når jeg ser så blar jeg nedover og uten egentlig å tenke over det så er det sjelden jeg liker noe på instagram. Jeg liker lettere noe som blir lagt ut på FB eller skriver en kommentar på blogg.

      1. Det er jo helt greit..jeg er ikke så aktiv på FB jeg..bare når jeg deler blogginnlegg 🙂 Jeg tenker ikke på om folk ikke gir likes..mer på noen få “bekjente”som så si alltid liker blomster/natur..men aldri meg..(da er det i grunnen like greit å ikke like noen av delene tenker jeg)..men folk kan helt klart gjøre som di selv vil..Ler egentlig litt av det..men lurer litt på hva som får folk til å være slik … God helg videre <3

    7. Henger meg på Gry Henriksen her, hun sier det SÅÅ riktig og bra. Jeg ble bare irritert når jeg leste innlegget ditt og tenkte at smålig var et riktig ord å bruke…

      1. Takker for støtten..og at du forsto hva jeg mente med innlegget..Ikke at det å få likes var så viktig..men hva det er som gjør at enkelte “sliter”med å heie på andre… <3

    8. Ojj, har ikke tenkt over hvordan jeg trykker liker på insta. Må kanskje skjerpe meg, for du legger vitterlig ut flotte bilder, både av deg selv og annet. 🤗 Nå er vi i farta sørover. Trondheim nå. Så bloggen blir en smule forsømt. 🤗 Riktig god sommer 🤗 klem

      1. Ikke begynn med det heller.. for dette handler bare om noen få som det kan virke som bevisst “velger bort”å gi likes på enkelte bilder..Noe di også har lov til..lufta bare litt tanker rundt det..noe skal man jo blogge om..hehe.. Har sett du er ute på tur ja..kos dere masse med det…Takk og god sommer til dere også 🙂 Klem

    9. Du har ikke tenkt over at det kommer av at du legger ut flere i samme slengen? Når vi blar nedover Instagram så følger man jo gjerne flere og da kommer ikke dine bilder i rekke. Noen ganger ser man ikke alle engang pga Instagram’s algoritmer. Dessuten føler man seg nærmest som en stalker hvis man skal like alle bildene til ett menneske. Bare en tanke…

      1. Kan være mange grunner..Dette er ingen “stor greie” for meg…men noe skal man jo blogge om (hehe)så dette er bare litt tanker rundt “personligheter”.. i sosiale medier.. 🙂 Om folk ALDRI gir likes..eller bare av og til.. tenker jeg ikke over det.. er bare et par stk som jeg “vet “følger med på alt det jeg legger ut (noe di selv har sagt )som det virker som bevisst unngår å like “antrekksbilder”..og det er lov.. dette var bare noen tanker jeg har rundt det… Takk for tilbakemelding <3

    10. Hei og god morgen 🙂

      Ja det er nok litt slik av og til… tilfeldig… kanskje.. tenker jeg… hva som kommer opp som siste bilde på instagram og man trykker LIKER på det. Du har mye flott av farger og klær og blomsterbilder og andre bilder, og jeg håper jeg trykker liker på det som kommer forbi 🙂 Du er jo en modell – og viser herlige klær – akkurat som vi som viser andre ting på insta – natur, dyr og oss selv. Og selvfølgelig vil vi ha likes på det, selv om det egentlig ikke er SÅ viktig 🙂 Jeg deler fordi jeg har lyst til å dele også får de som vil like det 😀

      Lag deg en fin dag Annebe 🙂

      klem

      1. Takk for hyggelig tilbakemelding <3 Man trenger ikke gi likes i det heletatt..her tenker jeg på et par stykker som "bevist"unngår å like antrekksbildene..og det sier litt om personligheten deres tenker jeg… Aldri tenkt på hvordan du gir likes..så da er du nok mer enn "raus" nok <3 Koselig å få litt respons på det man legger ut..men tror ikke man kan dele så mange som jeg gjør om jeg vil at hvert bilde skal ha flest mulig likes.. Jeg deler heller mange.. for det er jo fotogleden som er viktigst.. Klem til deg <3

    11. det var veldig merkelig ,for du har så fine antrekksbilder att det må være veldig lett å trykke like :=) vi er mange 50+ og da liker jeg å se antrekk til vår alder ,det er mange svært unge som også viser antrekk ,men vi har liksom kommet litt lengre i livet og bør kle oss litt annerledes ,og det viser du att vi kan gjøre med stolthet

      1. Takk for hyggelig tilbakemelding 🙂 Man må jo ikke like..men når det virker som om noen bevisst “hopper over” bilder av meg..og bare liker “blomster”syns jeg det er litt rart.. da er det i grunnen bedre å ikke like noe ! Jeg liker også å se antrekk eller “selfier” av voksne .. er jo lov for oss å dele slike innlegg også.. Tusen takk <3

    12. Ja fotogleden og hobbyen og gjøre det man liker, det er det som teller, også får lik`sa komme som de vil 😀
      God lørdag til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg