På veien hjem..

Som jeg skrev om i dagens forrige innlegg var vi å spiste i Drammen i dag. Vi parkerte på strømsøsiden og gikk over Ypsilonbrua til Stallgården, der vi spiste biff.

Da vi skulle hjem knipsa jeg noen bilder med kompaktkameraet . Klokka var ca fire og folk og biler var på vei hjem fra jobb så det ut til…og blåskjæret hadde inntatt byen..

Skriver kort under bildene..

 

Her passerer vi et par bruktbutikker.. og Drammen har mange fine veggmalerier..

 

Der nede kan du skimte elva.. Og vinduene med det røde rundt hører/hørte til Park som var det mest kjente utestedet i Drammen da jeg var ung…nå tror jeg bygget skal rives .. (men skal ikke påstå noe , om noen vet noe annet )..

 

Ypsilonbrua ..og litt av ettermiddagstrafikken…

 

Når vi kommer over brua er det en statue av Per Sivle, som var dikter, HER kan du lese om ham….og Haukåsbakken bakerst i bildet..

 

Kulene i Drammen blir jeg aldri lei av å ta bilder av… det er en på hver side av elva..og man kan høre en fin lyd i dem, har skrevet om dem tidligere også bl.a HER..

 

Her ser jeg tilbake mot Drammen, og vi er straks ved bilen… #drammen #foto

 

 

19 kommentarer

Siste innlegg