I gr var himmelen litt mer bl enn i dag...

N p ettermiddagen har det regna jevnt her i dag. Vret var ikke helt topp i gr heller , men da vi var bada var det perioder med bl himmel og varmende solstrler..

Hadde med macrolinsa (lnelinse, min er til rep ..igjen....).Tok ikke s mange bilder..men her er noen som viser at sommeren var her i gr....

Dette var p Kalvya, som ligger i retning mot Oslo fra oss...

Fin farge da....

Med mrk himmel og ei krke p greina hadde dette bildet vrt litt skummelt..men alt blir vakkert med bl himmel....

Et kryp som klatrer opp p ryggen til et annet kryp....

Blklokker hrer sommeren til......

Fluer ogs.... #foto #kalvya

P en fredag !

Det er jo trossalt ferie... #marsipankake #lampelandbakeri

Son spa !

Her er noen bilder fra hotellet vi l p da vi var i Son tidligere i uka. Son spa ligger flott til, og er et veldig fint hotell..n var ikke vret helt topp, men ble en liten tur bort p berga rett ved hotellet, og mannen tok seg et bad der. Ellers bada vi inne i spaavdelingen, der det er flere typer basseng. Ble ikke noen spabehandling, jeg synes som regel ikke slikt str til forventningene..og mannen er jo s flink til massere, og det er gratis ..hehe..

Bare litt bilder av omrdet rundt og inne i lett blanding ...

Nr sola skinner er det jo helt nydelig her.....

Biffen var god, men ikke s god. Legg merke til at jeg har p strikkejakke p bildet verst til hyre, ingen vits fryse... #sonspa #son

S mye hadde jeg...

Kom p den "leiken" vi holdt p med som barn da jeg spiste kokosbolle her for litt siden.  Vi fylte en spade med sand eller singel, kasta det opp i lufta tok i mot med baksiden p spaden og s snudde vi tilbake til utgangspunktet og s hvor mye det var igjen...eller vi gjorde det samme med henda...

S MYE HADDE JEG....

S MYE GA JEG BORT.. (spiste opp..hehe..)..

OO S MYE FIKK JEG IGJEN...

Gjorde ikke det vettu...spiste opp alt.... #kokosboller #kaffe

Noen bilder fra vi var i Son !

Vi var jo p hotellovernatting i Son fra mandag til tirsdag denne uka, s her kommer et lite bildedryss fra da vi var innom sentrum da vi kom og da vi dro..

Bilder fra hotellet og noen andre smdetaljer fr jeg legge ut senere..

Stedet har en koselig og litt "srlandsk" atmosfre......

Kafen vi var p dagen vi dro hjem, viser ogs mye kunst..som bilder og skulpturer....men vi var mer opptatt av baksten..hehe... #son #kunst

Dagens kjp !

Har lenge tenkt kjpe meg et litt "ujlete"armbnd , som kosta litt mer en de i billigbutikkene. I dag fant jeg et p Aseco som hadde kosta 799 kr og n var det halv pris ..s da slo jeg til..hehe... Det er skinn og slv i det...

Mtte ha med litt farge, derfor blomsten... #aseco

Ogs kjpte jeg bringebr for ha til dessert, det er jo ferie...og det smakte godt.....

#bringebr

Ny overnattingstur !

Da ble det en hotelltur p oss denne uka ogs da, jeg var ikke i fullt s god form som da vi dro til sgrdstrand for ei uke siden, og ikke var vret s bra..

Men uansett koselig komme litt vekk fra det vante n som mannen har ferie. Denne gangen ble det tur til Son (ca 8mil fra oss ). Vi l p Son spahotell, der vi var for to r siden ogs, flott hotell og fin beliggenhet...men det er sgrdstrand som er min favoritt da...

Fr legge ut flere bilder og skrive litt mer senere. Vi kom hjem ganske tidlig i dag og etter utpakking tok jeg en tur til mamma...s n blir det bare tv og en tekopp som avsluttning p dagen...

Mye btliv nede i Son...

Og rett ved hotellet er det noen berg med fin badeplass, s i gr satt vi litt der mens sola enda skinte.... #son #sonspa

Ut p tur...

Var hyggelig da mannen og jeg beskte mamma p sykehjemmet p formiddagen i dag, for etter at hun har hatt noen dager som ikke har vrt s bra, hadde hun lyst til en tur ut da vi kom i dag.

Vi trilla ned til Mjndalen og p torget der sto det en gjeng med "godt voksne" damer som mamma pleide  g tur med og s ta en kaffe med p sndagene da hun var frisk (over et r siden) N skulle de inn p kafen rett ved (bilde venstre hjrne). Vi hjalp mamma inn og s satt mannen og jeg p torget like ved mens mamma skravla med gjengen en halvtimes tid ...

(Var greit for mamma at jeg la ut bilder )

Hyggelig for alle parter det her ..... #mjndalen #utptur

Liker du bade ?

Jeg har inntrykk av at mannen og jeg bader mer om sommeren enn de fleste p vr alder...Er det sommer og varmt i lufta trenger ikke vannet vre s varmt for at vi skal ta oss en dukkert..s vi har bada mange ganger n i sommer ogs.

Jeg svmmer ikke s mye, bare holder meg for nesa og dukker under..hehe...

I gr var vi en liten tur og tok en dukkert p Landfalltjern , som ligger i hyden ved Drammen.

Sitte litt p land og" varme seg opp"..ogs svusj uti vannet..... #landfalltjern #landfallhytta

Kos dere med dagen...

Bare innom for nske alle en fin lrdag videre...vi skal en tur til Drammen handle og ta en kaffe n, er en overskyet dag her i dag..men vi har hatt mye sol denne uka s klager ikke....

Slenger med denne "ruta" fra grsdagens Dagblad...syns den var litt bra..hehe...

#dagbladet #aviser

Mat m man ha....

Selv om jeg ikke er noen "matfrik" syns jeg mat hrer med nr man skal kose seg (og ellers ogs selvsagt, nring m vi jo ha ). Men p tur blir det jo gjerne litt ekstra, og nr jeg ser etter n ble det ganske mye mat p meg i lpet av et dgn i sgrdstrand !

Her kommer det p rekke og rad..hehe...

Nr vi er i sgrdstrand starter vi alltid med en kaffe og litt stt p Munchs caf...og avslutter der fr vi drar hjem dager etter, men da var vi s mette etter frokost at det ble et skolebrd p deling...

Og p Joker kan man handle med seg til ha p stranda, noe vi gjorde...

De fiskekakene var veldig gode spise kalde.....

P kvelden ble det burger p hotellet, vi tar stort sett det nr vi er der...smaker bra, og litt ekstra kos med et glass vin til meg og l til mannen siden det er ferietur..

Delikat frokost, mannen spiste maaaaange porsjoner egg og bacon... Legg merke til den fine lille veska mi, den har jeg vunnet hos Frodith, og den er fin ha med mobil og solbriller i for eksempel...

Og etter at jeg var mett spiste jeg litt til...snn er det jo p hotelltur.... #thonhotels #sgrdstrand #joker #matprat

#sommerflelsen

Slike dager som n med sol og bading gir en god flelse av sommer...da trenger man ikke dra langt av sted for ha det fint. Vi har jo hatt ei overnatting i sgrdstrand tidligere i uka..ellers har det blitt en badetur her hjemme og besk hos mamma og mormor som har fylt dagene siden mannen begynte ferien denne uka.

Om formen er grei blir det nok en overnattingstur neste uke ogs.....men vi ser det ann og nr man er to voksne kan man jo ta ting litt p sparket...

Bilde fra ukas tur til sgrdstrand. Det er feriens alkoholenhet p oss forelpig...s mye mer blir det nok ikke heller, men et glass hvitvin til reker har jeg lyst p en dag..eller en l til grillmaten....ellers smaker det godt med brus og vann ogs.... #sgrdstrand #ferieflelsen

sgrdstrand !

Som jeg fortalte i det forrige innlegget var mannen og jeg p overnatting i sgrdstrand fra i gr til i dag. Blir jo aldri lei av ta bilder der, s her kommer det noen til...og flere blir det nok...hehe...

De fleste bildene her er tatt p kvelden....

Jeg syns det er et idyllisk sted......

I gata ved siden av hotellet....

Bilde tatt fra terrassen p hotellet, der man kan sitte spise mltidene og se utover...... #sgrdstrand #vestfold

Mitt favorittsommersted !

Som flere av dere vet har jeg blitt veldig glad i sgrdstrand, som vi oppdaget for et par r siden. Etter jeg ble syk er det begrenset hvor langt jeg orker reise, men dit tar det ca 50 minutter kjre fra oss ..p fin motorvei. Der er det sj, strand, fint hotell, koselig kaf..og hyggelige sommergater... da er det nok til at jeg fler at det er ferie...

Ogs holder det med ett dgn, s n er vi hjemme igjen. Jeg glemte igjen en pose med klr og sko, s da blir det vel en tur til dit i lpet av ferien...men det er jo i grunnen bare fint...

Litt sliten n, s fr legge ut flere bilder senere.....

Ut mot havet......

Beste jordbra jeg har smakt i r...kanskje noen gang.....

Litt snikreklame for bloggen..hehe..   #sgrdstrand #jordbr #blogg #sommer

P brtur !

Siden vi hadde hrt at blbra var moden ville vi ta en tur tidligere i dag, og sjekke det ut. Var litt regn i lufta men vi tenkte det ikke ble s mye ut av det..s vi dro alikevell..

Det var litt for vtt i skogen til at det var noe gy plukke, men litt ble det..ca 8dl.....

(Har nevnt det fr, jeg er ikke s glad i brplukker ..men mannen fikk "trassa"seg til ta den med...hehe..)

Fine br med god smak....

Sola prvde seg.......

Her ser dere forskjellen p brplukker og ikke, mine er ferdig renska ...mannen rensker s godt han kan..men ikke min standar..hans br i den nederste boksen..om du ikke skjnte det....

Fin natur p Solbrskauen.....

Og et koselig lite fuglehus.....

Synes denne gjorde seg s fint inne blant alle stra.... #blbr #solbergelva

Dagens antrekk ! (50+)

Jeg er jo egentlig ei "buksejente" men da vi skulle til Drammen i dag og det var sol fikk jeg lyst til pynte meg litt med skjrt. Dette skjrtet tror jeg at jeg har hatt i over 10 r..kanskje mer...

Fant ingen jakker som passa til den off-white bunnfargen i skjrtet, men egentlig er det litt mer avslappa nr det ikke er s "perfekt" s da gikk jeg for en helt hvit cardiganjakke...

Skjrt #hennes Topp #kappahl Jakke #Carla

S var det ut p bytur..liker best g i komfortable sko...og de er fra #veromoda ..

Det gjr seg med litt farget neglelakk p trne nr det er sommer..men ikke zoom for det er p tide fjerne denne..hehe.... #blogg #antrekk #minmote

Ogs kom mitt bilde p tv da gitt ...

Fles litt rart nr man sitter ser p tv ..ogs dukker ens eget bilde opp p skjermen.. Er jo ikke s stort, men litt gy er det ...og n vet "hele" Norge at jeg har spist softis i dag..hehe..

Har du ikke sett innlegget fra tidligere i dag , kan du ta en titt HER..

#godsommernorge #tv2

Feriestart!

Noen starter ferien med sydentur, noen drar p hytta....vi starta med en softis p Lierkroa (like ved Drammen), ikke verst det heller.....

I dag starta alts mannen tre ukers ferie, blir ingen langturer...men satser p at det blir et par smturer med overnatting i lpet av ferien...og dere som "kjenner"meg vet jo at sgrdstrand er en favoritt..

Deilig softis ..og sol var det ogs....

Koser oss ved et veikryss p bondelandet.... #lierkroa #softis

Litt mer Peoner !

Fortalte jo i et tidligere innlegg at det bare var en blomst p Peonen i hagen i r HER, s da fikk det bli desto flere bilder av den ene... s her kommer noen ,tatt etter at den var i full blomst for ca to uker siden...

Hper dere "tler" mye rosa..hehe..

Vakker , fyldig og litt pjuskete...

Fluer finnes over alt, ogs p Peoner....

Hper p mange blomster p den neste sommer..

Til slutt fikk den st litt i vase, her midt i solsteika...

Her opp mot den bl himmelen...som vi ikke har sett s mye til n om dagen.....

Og en liten tur foran ripsbusken, m jo ha litt variasjon...  #peoner #hage #rips #blomster #rosa

Blomklsuppe !

I dag blir det fisk her i huset. Men satt skulle slette litt bilder fra minnebrikka, og der var det noen bilder av suppa jeg lagde for et par uker siden, s da legger jeg ut noen bilder til inspirasjon og tar med oppskrifta jeg brukte.

De fleste vil vel kanskje bruke flte eller crme fraiche i..men her i huset er helmelk det lengste vi kan strekke oss..hehe.. ( og det er mannen alts , han er ikke glad i flte og rmmeprodukter)

1blomkl (kokes litt frst, ta til side noen buketter som kan vre garnityr)

8dl kyllingkraft (terninger +vann, se p pakka )

2-3 dl melk

2 vrlk

Kokes ca 15 min..jevn det ut med en stavmixer e.l, smak til med salt og pepper

Passelig porsjon for to voksne

Om man nsker tar man p litt sprstekt bacon ..men vi brukte bare litt grnt, ogs et hjembakt rundstykke ved siden av... #blomklsuppe #tine

Kveldsutsikt fra stuevinduet !

Da nsker jeg alle som fortsatt er vkne en god natt, og fin morgendag til alle, selv de som har lagt seg.... Ogs hper jeg sommeren kommer med sol og varme til hele landet...og det litt fort....

Bildet tok jeg i gr kveld, men om en halvtime n ser det slik ut i kveld ogs... #mjndalen #yr

Anonyme kommentarer

N er det ikke slik at jeg er plaget av stygge anonyme kommentarer, men av og til fr jeg en anonym kommentar hvor jeg tror det har blitt glemt fylle ut navn og epostadresse og at det ikke var meningen det skulle vre anonymt.

Jeg har opplevd gjre dette selv, stort sett er det ferdig utfylt..men hos enkelte blogger m jeg huske fylle det inn..om jeg ikke nsker vre anonym da..

S om du syns det er merkelig du ikke har ftt svar p en kommentar ..ta en titt se om du har kommentert som anonym..

Litt anonymt...men det er meg alts..hehe....

Husk fylle ut dette om det ikke er gjort allerede... #blogg #converse

S hyggelig ....

I dag har jeg mtt en bloggvenn i Drammen, som flere av dere her p bloggen sikkert har ftt med dere n. Det var en helt super dag , og Frodith som var den jeg mtte var enda bedre enn forventningene, og jeg hadde store forventninger ..hehe..

Har jo sett p bilder at Frodith er vakker og har mye utstrling, og n oppdaget jeg at hun er tff og typete i tillegg...og like hyggelig , gyal og herlig som jeg allerede visste...

Regnet kom ikke fr dagen var over, men greit med paraply til bilder ogs....

Sammen klarte vi f lagt han her i bakken...neida han l snn..hehe...

Vi rusla rundt og titta p byen og veggmaleriene bl.a og satte oss ned p kaf tre ganger i lpet av dagen....

Kulene i Drammen er jo et yndet fotomotiv, s der mtte vi jo "forevige"oss. Da Frodith tok toget tilbake til Oslo etter over fem timer var det som om hun akkurat var kommet ...s jeg hper vi treffes igjen ..og det tror jeg... #drammen #ypsilon

Wild food ...piggete...

Dette er siste utfordring i challengen hos Stmonsen HER.. Jeg har jo bare levert et bidrag tidligere s her er et til fra meg. Bier har jo ikke pigger, men brodd og begge stikker man seg p s jeg regner med det er godtatt..hehe... Og honning er vel p en mte vill mat tenker jeg, godt i alle fall ....

#peoner #bier

#honning

Noen bilder til fra grsdagens utflukt ..

Syntes jeg mtte vise litt flere bilder av hvor flott det er p Villa Malla hvor vi spiste lunsj i gr...det innlegget ser du HER...

Trenger jo ikke dra til syden for f sydenstemning, men var jo heldig med vret i gr da..og det er jo ikke noen selvflge her i Norge... #villamalla #hurum

Lunsj p Villa Malla !

I dag ble det en tur ut ved sjen for spise lunsj p Villa Malla , se HER...Vi har vrt der en gang fr ogs, for et par r siden, et vakkert sted med deilig sydlandsk mat og stemning.

P lunsjbordet er det mest frukt og grnt og gode pestoer og sauser, s for mannen er det litt "lett" mat, men da var det jo bare spise desto mere..

Mange vakre oaser rundt p omrdet.....

Fata ble fylt opp hele tiden s det gikk aldri tomt.....

Fin plass sitte se utover vannet....

Nam , nam....

Avslutta med en kaffe i solveggen... #villamalla #filtvet

Plukka med en blomst til dere...

Da jeg var tok de siste bildene til.. Drammen kledd i gult HER, plukka jeg med en blomst til dere som er innom bloggen min , setter pris p det s tusen takk til dere alle sammen...

nsker samtidig alle ei riktig god helg , og har du ferie s nyt det !

#drammen #blomster

Drammen kledd i GULT ...

N er ikke gult det frste jeg tenker p ved Drammen, da er det heller den bl elva eller den grnne sen. Men p en av vre lrdagsturer til byen begynte jeg legge merke til det gule jeg s, og siden jeg stort sett har med kamera begynte jeg ta noen bilder, og etter hvert ble det ganske mange.

Jeg er ikke noen Drammensekspert s tr ikke si s mye om bygningene , men jeg kjenner byen godt nok til kunne anbefale ta en tur dit .

Skriver litt under bildene...

Gule blomster foran bybrua.....

Den gamle stasjonsbygningen....

Mange gule bygninger rundt om, alt fra Frimurerlosjen til gynekologklinikken....

Mat kan man f i alle farger ..ogs gult...

Tror det m vre "in" med gult i r....

Kjrety og ymse andre gule detaljer lyser opp .....

Gult mot bl himmel er jo vakkert.... #drammen #gult

Utnytta finvret i dag...

Lenge mellom hver gang sola er spass stabil som i dag, s etter mannen kom fra jobb tok vi en tur opp til Sundhaugen som ligger ved Fiskumvannet , det  er ca 15-20 min fra der vi bor...mannen tok en dukkert mens jeg nyde meg med duppe beina i vannet...

Fint sommervr til tross for noen skyer....

Hadde ikke helt badelysta i dag....

Ikke akkurat vin, men husholdningssaft smaker det....

Vakkert nr det glitrer i vannet.... #sunnhaugen #fiskumvannet

Bare lper innom ...

Har vrt en tur  knipsa noen bilder i Drammen tidligere i dag, men n er det s flott vr med sol og varme her at jeg ikke kan sitte ved pc`n ...s n tar jeg meg en tur ut p verandaen og nyter sommeren....

#drammen #sommer

Dagens middag !

I dag ble det laks til middag her , i tilfelle noen trodde vi hadde spist blomster og brennesle som det var bilde av i det forrige innlegget HER.... Vi har som regel fisk minst to ganger i uka, ellers gr det mye i kyllingretter til hverdags.... enkle , kalssiske retter uten mye "dilldall" .... smaker bra og er ganske sunt...

N skal jeg innom sjekke litt p bloggen etter et dgns fravr...

#mat #laks

Wild food cahllenge .... Grnn !

Her om dagen startet Stmonsen opp en Challenge , se HER , jeg blir bare med innimellom, s her er mitt bidrag til tredje dags utfordring, stikkord GRNN....

Mtte finne noe i grftekanten og da ble det brennesle, som jo kan brukes til bde, te ,suppe og pesto for eksempel..men jeg har ikke forskt det enda, stemorsblomsten er jo spiselig sies det, s selv om den ikke er grnn er den med for pynte opp litt..hehe..

Den andre bl blomsten, leste jeg et sted at var spiselig ( men jeg er litt usikker , s ikke spis den uten sjekke nrmere ) i allefall kunne den brukes til pynt p mat..men det er en del kryp i den..s den egner seg vel best p bilder...

#brennesle #natur

Kveldshimmel !

Jeg syns det har vrt s utrolig mye flott himmel de siste par ra. Med andre ting tenker jeg ofte at alt var s mye bedre fr...som vret og sommeren for eksempel..

Antageligvis  har det bare variert bestandig, og at det har mer med min opplevelse av det gjre....

Bildet under er av himmelen fr jeg la meg i gr kveld...

#natur #mjndalen

M nesten le litt...

I dag kjpte jeg blomster for ha ved inngangsdra for fjerde gang i sommer, og sommeren har jo s vidt begynt..hehe...

Har alltid en som henger p veggen og en p et lite bord , men det blir s som s med vanning ,s da gr det jo slik at de visner da...jeg var mye flinkere fr om ra, fr skjerpe meg !

Skriver litt under bildene.....

To slike kjpte jeg i dag, ikke s mye utvalg lenger, men jeg elsker bl blomster ....

De frste i vres var stemorsblomster....

S ble det disse.....

Og sist men ikke minst var det disse (som ogs var bl) som "prydet" inngangspartiet..men jeg rakk aldri ta bilde av dem fr de havna i denne balja her, s n skal jeg se om jeg kan trylle liv i dem igjen i lpet av sommeren.. #hage #blomster

En blomst...fire bilder !

Som jeg fortalte HER var det bare en knopp p Peonen i hagen i r. Men man kan jo ta bilder fra ulike vinkler s fles det som det er fullt av blomster..hehe..

Disse bildene tok jeg p torsdag og da var den ganske utsprunget, har tatt noen bilde i dag ogs..og n er den nok helt pen...men de bildene fr jeg legge ut senere, for mye av det gode er ikke s bra heter det jo....

Litt tidlig p dagen, fortsatt ganske lukket.....

Rett som det regner s kommer det ei skur......

Her er det gule huset i bakgrunn, og jeg har sttta opp blomsten litt....

#peon #rosa #macro #hage #sommer

Dagens kaffe !

Dere tror vel jeg drikker veldig mye kaffe, siden det stadig er bilder av den...men det er mest for at jeg syns det er moro ta bilder av det meste.

Drikker egentlig lite kaffe i forhold til mange tror jeg. To kopper p formiddagen og det er det, drikker jeg p kvelden sliter jeg enda mer med svnen en jeg allerede gjr..s om det ikke er noe helt spesielt lar jeg det vre.

Men i dag er det lrdag og fast (90%) kafdag for meg og mannen..og det m jo dokumenteres med noen bilder....

Mannen er s sunn ellers i uka, s han m alltid ha kake p lrdager......

Mange gode velge i p Condelica.....

Jeg hopper over frokost s jeg m ha noe mat....

Kjpte med iskake til i kveld, s da blir det litt stt p meg ogs.... #condelica #hennigolsen

Ganske fin fredag !

Det gjelds jo kose seg med det som er bra, som det str p krakken p bildet under her ....Carpe diem...(eller grip dagen ) . Etter et par dager som jeg ikke har vrt i "toppform" flte jeg meg ok p morgenen i dag, s fr jeg skulle flge mamma til frisren p sykehjemmet tok jeg meg en kaffe og et rundstykke p Step in i Hokksund siden jeg hadde et rend der oppe.

Ogs var det hyggelig at mamma hadde en fin dag ogs, s frisrtimen gikk veldig greit, og hun ble fin og fornyd ...

Da jeg kom hjem mtte jeg ha litt spise, og siden mannen spiste resten av middagen fra i gr ,lagde jeg meg en talerken spagetti med ketchup..trenger jo ikke vre s avansert ..mer en godt nok for meg...

Nyfrisert og fin mamma jeg har ......

Godt voksen "dame" gift ,to voksne gutter. Har jobbet i barnehage men fikk i 2010 diagnosen ME (men har et sterkt nske om jobbe med barn igjen.) Har ogs jobbet en del som reklame og motemodell fra jeg var 33 r,men det har blitt lite de siste rene bla.pga. sykdommen. N har jeg lyst til prve blogge for fle at jeg er litt "med p livet ",ikke om sykdommen men litt om mote og andre smting som faller meg inn (er ingen mote ekspert alts) dette blir mer en personlig vinkling.....tenker jeg.