En time i Drammen er bedre enn en dram i timen..

Da jeg var yngre hørte vi ofte det motsatte “En dram i timen er bedre enn en time i Drammen” ..byen ble jo oppfatta som litt “harry” ! Men di siste 10-15 åra har Drammen virkelig tatt seg opp og blitt en flott by.. likte den før også jeg da..

Drammen ligger ca ei mil fra Mjøndalen hvor vi bor.. 

I dag tok vi ei lita runde der på formiddagen.

Skriver litt under bildene (hadde bare med kompaktkameraet i dag )..

Parkerte ved Union/Papirbreden.. og der er det mange veggmalerier..

 

 

Det her er jo imponerende og flott …og noen har vært på hotellet i nærheten ser det ut til..

 

 

 

Egon har kommet til Drammen, forsøkte for en del år siden også, men da gikk det ikke..nå ligger det veldig fint til så går nok bedre nå…

 

Stille på torget i dag, og fortsatt litt “byggeprosjekter” på gang…

 

Ikke akkurat kledd for rød løper ..

 

Høst ..og slitte støvler..

 

Ypsilonbrua..

 

Union Scene..og vi er snart tilbake ved bilen.. #drammen #høst 

24 kommentarer
    1. He he, jeg lo når jeg leste overskrifte, men lo enda litt mer når jeg leste fortsettelsen 😛
      Det er evigheter siden jeg var i Drammen. Det må nesten være 6-7 år siden. Da var jeg på utstilling på Drammen travbane 🙂 Ellers har jeg også fått med meg at folk sier at Drammen er Harry, eller var, men jeg liker jo sånne “rare” steder, så jeg har i grunn aldri tenkt på det 🙂

    2. Ja det utsagnet husker jeg også godt…Vi som er fra Asker, så alltid ned på de fra Drammen…Vi er rare vi folk…hihih Drammen er blitt en flott elveby og er blitt så vakker! Flotte bilder du har fått tatt…

    3. Elevele: ..hehe..godt med en latter 🙂 På travbanen ja..har vært litt ulike arrangement der i åras løp 🙂 Ja litt sære/rare steder kan ha sin sjarm det <3

    4. For en fin dag 🙂 Vært i Drammen noen turer i det siste og det ligger an til minst en til. Så nå tenker jeg Egon :-)) Visste ikke det var der en gang, hurra :-)) Nyt kvelden <3

    5. Fine bilder. Egon har vært i Drammen før men da i på Øvre torg. Det er blitt fint i sentrum men utrolig mange spisesteder og flere skal det bli leser jeg. Ikke rart noen går dukken. Ha en fin kveld.

    6. Helge: Takk for det ! Ja husker det..håper di blir nå, koselig lokaler og grei mat 🙂 Kan bli for mange ja.. Ønsker deg ei fin kommende uke 🙂

    7. Jernbanefrua..: Ja koselig runde det her 🙂 Da burde du stikke innom der, koselig lokaler og mye å velge i på menyen 🙂 Takk og fin kommende uke til deg <3

    8. Takk for turen rundt i Drammen ;o)) For meg er nok Drammen byen jeg bare kjørte igjennom på veg til Numedalen på hyttetur, og nå i utkanten når jeg skal besøke familien i Rjukan. Men, WOW for noen flotte veggmalerier da ;o))

    9. Vera Lynn: Bare hyggelig 🙂 Ja man rekker jo ikke alt..og Oslo har jo så mye å by på..og hyttetur er kos 🙂 Takk ja fine veggbilder i Drammen <3

    10. Drammen er en kjempekoselig by 🙂 Nå har jeg ikke vært der siden 90-tallet, for da var gymnastene som jeg trente med på noe som het for “Buskerudtrampetten” som foregikk i Drammen og omegn.
      Kjempefine bilder 🙂
      Ønsker deg en kjempefin søndagskveld <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg