Min lengste gåtur på 10 år !

Da jeg var barn var vi en del på Tverken (serveringssted i Drammensmarka), har vært der i voksen alder også, men tror det er ca30 år siden sist jeg var der nå..

Det er 3 km å gå fra Landfallhytta hvor vi parkerte og frem til målet ..og ja det er i overkant langt for meg etter jeg ble syk.. Men i dag hadde jeg bestemt meg for at vi SKULLE dit..og slik ble det.

Det som er spesielt med ME er at man blir ikke sprekere jo mer man trener , man må finne en balanse i å “pushe “seg, så får en over tid et positivt utbytte av det ..tror jeg !

Kommer nok  et innlegg til fra Steinkjerringa som vi passerer på veien også..

Skriver litt under bildene..

Godt kledd, men faktisk så kjølig at jeg skulle hatt varmere vanter..

 

Fin turvei..

 

Gikk forbi Myrdammen..

 

Der ligger Tverken…

 

Beviset på at jeg var der..hehe..

 

Tok en medbrakt kaffe, orker ikke sitte blant mange på slike serveringssteder ..(selv om jeg gjør det på kafè i byen )..

 

Mannen må legge inn litt ekstra trening underveis..

 

#høst #foto #friluftsliv #tverken #drammensmarka

 

 

 

42 kommentarer
    1. Det er fint på Tverken. Har vært der noen ganger men kanskje mest om sommeren men litt på ski også. Men det er en stund siden sist. Turen du gikk er en passe tur. Man får liksom kjent litt at man går i skogen før man er fremme.Mn dere var sikkert ikke alene der for det er en populær plass. Hvis man har tid og litt krefter kan man gå videre fra Tverken. Og da kommer man til Eiksetra i Lier.
      Man da er det nesten snakk om en dagstur men uansett så er det et fint turområde.Ha en fin kveld.

    2. SÅ deilig at du fikk tatt denne turen <3 3 km høres ikke langt ut for mange, men for oss som møter på disse utfordringene i form av en diagnose, kan det være overveldende langt både for kropp og hode innimellom. Men herlighet så deilig det er når man først har klart det <3
      Jeg har heldigvis kommet dit at jeg orker mye mer og kan ta lange turer innimellom. Men absolutt ikke hver dag. Noen ganger hvis jeg har tatt en liten 2 km tur den ene dagen, så orker jeg ikke så mye den andre dagen, men det er helt greit, for jeg veit det sjeldent varer så lenge lenger 🙂 Og den siste måneden har jeg hatt 2 turer på 1.2 mil hver. Jeg har vært litt død etter turen og i dagene etter, men det har gått greit likevel. Skulle egentlig ta den turen i dag også, men det orket jeg ikke. Men fikk en 1 time og 15 minutter i skogen med hundene likevel <3

    3. Elevele: Ja før måtte en tur være over ei mil om det skulle kalles tur.. Men fint uansett å være ute i frisk luft å få bevega seg litt 🙂 Man må kjenne etter og prøve seg frem..noen ganger “bommer” man ..andre ganger går det bedre enn ventet 🙂 Klem <3

    4. Helge: Fint område ja :)) Typisk et sted man går på ski til husker jeg fra barndommen.. Er nok mange muligheter for lengre turer også.. Ja man føler man er på skikkelig skogtur :))

    5. Så godt at du kom deg dit da…alltid godt med mestring! Spiller jo ingen rolle hvor langt det er….kan være utfordrende uansett…Så klapp deg på skulderen og vær kjempe fornøyd! Ble vel 6 km tur/retur da…det holder det….og kan vel tenkes du kjenner det i morgen….men det er i morgen! Flotte bilder og ser ut som et flott sted!

    6. Toini: Ja fint å få til en litt lenger tur..og deilig å være ute i naturen 🙂 Ja man må ta det ut i fra hvordan livet er /har blitt..så 6 km er jeg veldig fornøyd med 🙂 Takk ja fint område <3

    7. Så flott det så ut 🙂 Fint du fikk den turen. Får heller hvile mye etterpå nå, det var sikkert verdt det 🙂 Så flott som det så ut 🙂 klem <3

    8. for en herlige tur da,en slik tur som jeg liker best :=) ble i bratteste laget her hjemme min tur i dag.Medbrakt er godt,jeg liker det enkle ute i naturen så kan en heller gå på cafe andre dager ,kos deg med god samvittighet i kveld da

    9. fruensvilje.blogg .no: Takk ja fint terreng..lett kupert og ikke bratt 🙂 Sant , hyggeligst å sitte for seg selv på skogtur 🙂 Nå koser jeg meg med en is..hehe..

    10. Masse flotte bilder. Så bra du orket denne turen i det flotte været. Får håpe du blir frisk etterhvert. Du vet en kamerat av meg. Han er frisk nå.

    11. solliv: Hjertelig takk 🙂 Fornøyd med det ja..:) Ja og jeg føler jeg er bedre nå enn for 5-6 år siden da kunne jeg ikke ta en kaffe i Drammen på lørdager sånn som nå .. :)) Fint å høre folk blir friske :))

    12. SÅ HERLIG å høre! Det er så godt når man klarer å flytte grenser. Selv når det bare er for en gang. Det gir håp for flere grensesprenginger i fremtiden.
      Stor klemmmmm til deg, vakre. <3

    13. Flott natur og fint vær. Men regner med der var kjølig på dine kanter også.
      Vi finn snø på lørdag som ligger enda. (Ikke mye altså..)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg