Phò`bò – suppe..dagens middag !

Vi er i grunnen ikke så nøye med å ha søndagsmiddag lenger ..slik vi var da gutta bodde hjemme ! Men da vi dro fra Vollen i dag fant vi ut at vi ville høre med yngste sønn som bor i Drammen sentrum om han hadde lyst å spise Phò`bò – suppe (sikkert ikke helt riktig skrevet) med oss , vi har bare spist det en gang før og det var sønnen som introduserte det for oss..

Han er nemlig ofte nede på dette “gatekjøkkenet” å spiser slik suppe.. da vi venta på ham kom han som driver det ut, vi sa vi venter på sønnen..og da han kom gående sa han ..er det sønnen deres ..han er stamkunden min han.. 

Suppa er veldig god og litt annerledes enn det vi vanligvis spiser..

Fikk med både pinner og skje..klarte å få i meg det meste med pinnene selv om jeg ikke har helt teken..

Liten porsjon på meg..stor på gutta ..

På vei til bilen gikk vi forbi den flotte glasskunsten her .. #mekongkjøkken #drammen

28 kommentarer
    1. Sara Karlengen: Ikke jeg heller , før sønnen begynte å spise det.. Veldig godt, moro med noe litt utenom det vanlige..og detter er jo sunn mat også :)) Takker <3<3

    2. suppen ser god ut den :=) vi har slike spisepinner her hjemme,men jeg har aldrig prøvd å spise med dem da ,så jeg hadde helt garantert fått et problem om jeg fikk slike der ute å spise med hi hi

    3. Bare navnet på suppa gjorde meg nyskjerrig, og bildet dempet ikke akkurat følelsen., Men du er vel som meg, litt spent på å prøve nye ting så hvorfor ikke. Og når suppa smakte ble det nok en positiv erfaring. Ha en fin dag…

    4. Dette så godt ut 🙂
      Jeg elsker kinamat, men dette var Vietnamsk. Det er jeg litt mindre kjent med, men har vært på Vietnamsk restaurant, men en stund siden. Blir mest Kinesisk og Thaimat på oss 🙂 Jeg elsker mat fra Østen. Barna her er også veldig glad i kinamat som de kaller det.
      Sønnen min på 25 år spiste så ofte sushi en lang periode, at nå spyr han neste om man bare sier sushi til han hehe
      Sushi går, men det er jo ikke særlig mat! Så jeg spiser det, men kan glatt stå over også 🙂

    5. Middag ute ja,søndagsmiddag helt etter min smak:)))
      Da jeg var liten husker jeg stefaren min tok oss barna(vi vokste opp 4 stk sammen) på turer på søndager. Mamma var aldri med,hun sto alltid på kjøkkenet i “timesvis” på søndager for skikkelig søndagsmiddag skulle det være. Beundrer henne for det,vi fikk mye god mat! Men jeg liker det mer enkelt på søndager etter jeg fikk egen husholdning. Det er jo liksom hviledagen… selv om det for noen kansje er avkobling og ro med å stå på kjøkkenet og….
      Ja , nå lot jeg bare tankene vandre igjen,”skulle jo bare” ønske deg en fin mandag og god ny uke :)))) ble liksom hengende på søndag hehe .. hejdå<3

    6. Det der så godt ut. Veit godt hvor det spisestedet er, nokså lite men meget god mat. Var hjemme i hele går. Var nok mye folk i byen i går. det var slikt kunstutstilling i 1 km, så her fikk man både kultur og trim på en gang. Ha en fin kveld.

    7. Det finnes så utrolig mange gode supper! Jeg elsker supper, og skulle ønske at jeg hadde laget det litt oftere (ikke tomatsuppe og sånne helt vanlige supper altså). Men å spise suppe med pinner….ja jeg ser jo at de er til det som er i suppen. Pinner har jeg aldri fått helt dreisen på, selv om jeg har kjøpt pinner her hjemme sånn at jeg kan øve meg….men glemmer det liksom 🙂

    8. Det hørtes spennende ut. Har aldri hverken hørt om det, eller smakt det. Artig med nye matretter. Koselig med et slikt sted like i nærheten. Og greit å ta søndagsmiddagen ute innimellom. Gjør ikke det så ofte vi heller. Men desto koseligere når vi da gjør det 😀

    9. margarites: Lager ikke så ofte jeg heller..men supper er kjempegodt :)) Fulgte med både pinner og skje..hehe..jeg bruklte bare pinnene..men på en klønete måte..hehe..men jeg lot en del av krafta være igjen ..gutta spiste “rubbel og bitt””..

    10. Helge: Ja fint sted med bra utvalg av retter :)) Mye folk langs elva .,men dit gikk ikke vi ned..holdt oss unna maset :)) Maten smakte kjempegodt :)) Fin dag videre til deg :))

    11. wenchepia: Ja ikke ofte..men hyggelig med forandring..og maten var god 🙂 Vi var også vant med skikkelig søndagsmiddag..men nå syns jeg det er en fin dag å gjøre “ingen ting “..:)) Klem <3

    12. poesimylife: Smakte bra :)) Ja kinamat er kjempegodt :)) Har spist sushi og liker det..men sjelden vi har det7kjøper det.. ikke sånt man blir skikkelig mett av nei.. :))

    13. funderier: Så bra :)) Gøy å smake litt nytt ja..men blir ofte det “vanlige”sånn til hverdags :)) Fin dag videre til deg også :))

    14. fruensvilje.blogg .no: Takk den smakte bra :)) Jeg er ei kløne med pinner..hehe..men brukte dem selv om det fulgte med skje også.. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg