Årets første x 2..

Foreløpig har det ikke blitt årets første softis..men den er nok ikke langt unna den heller. Men på fredag den 18. mai ble det årets første bad i sjøen (Hvalstrand), litt kald vind , men det var overhode ikke kaldt i vannet..var uti i noen minutter  både mannen og jeg..

Nå har jeg bada et par ganger til, i et ferskvann også..og det var kaldt..brrrrr..

Og i går grilla mannen og jeg for første gang i år. Siden gutta ikke spiste her ble det veldig enkelt med grillflesk og kyllingfilet …

#hvalstrand #grilling

42 kommentarer
    1. Ah, så deilig ut både med bad og mat. Tror nok det er for kaldt for oss å bade enda, men håper det blir en dukkert :-)) I ettermiddag ble det kyllingfilet og kinakål her. Nam nam 🙂 Går en del kylling her hos oss. Veldig godt. Håper du har en herlig kveld :-))

    2. Nesten så jeg ble frista til et bad i dag jeg også 😉 Sola kom plutselig fram i ettermiddag og da ble det 30 ° . Men jeg fikk ikke somla meg til det.
      Ellers så grilla vi for første gang i år på 17.mai. Ikke verst til å være oss. Vi er trege når det gjelder å grille 🙂

    3. da er det 2-0 til deg, null grillings eller badings her i gården
      Men eg spiste noe utrolig godt som var som om det var grillet…kylling lår i ovn med grillkrydder og kvitløksbaguette. trengte litt grønt og fant noe erter i frysen….er jo ikkje åpent før tirsdag vet du så eg hadde glemt grønnsaker,men men..eg er utrolig glad i erter så det gikk veldig fint 🙂
      Dere er tøffe som har har badet 😀

    4. fruensvilje.blogg .no: Bader gjerne bare lufta er varm nok..:)) Softis er veldig godt..og etter opperasjon var det jo veldig fortjent å kose seg litt ekstra :))

    5. cuskima: ..hehe… Tenker det var godt..mye smakfullt på “menyen”din…erter er jo grønnsaker det …man finner som regel noe selv om en ikke har planlagt fridagene godt nok 🙂 Bare lufta er varm bader jeg nesten samme hvor kaldt vannet er..men ikke sånn isbading da… <3<3

    6. HeidiElise: Ja er lufta varm frister det med en dukkert..:)) Griller ikke ofte vi heller..men hyggelig med noen ganger i løpet av vår og sommer :))

    7. Jernbanefrua..: Takk :)) Bare lufta er varm liker vi å ta en dukkert :)) Kylling bruker vi ofte også..lettvint og godt :)) Nå har vi sett en film..det er ikke ofte men hyggelig av og til :)) God natt og fin morgendag til deg :))

    8. Det ser koselig ut å grille når man kan gjøre det hjemme. Den grillinga her i byen er ikke særlig koselig tror jeg. man sitter tett i tett i parken her…IKKE jeg 😀 Ha en fin kveld Annebe, gleder meg til vi treffes igjen 🙂 klem <3

    9. frodith: Ja blir det stress er det ikke kos :)) Vi griller ikke ofte men hyggelig som en avveksling 🙂 Det gleder jeg meg til også…:)) Nattaklem <3

    10. Å fy flate. Det var et sprekt bilde av deg. Du er tøff som greier å bade så tidlig 🙂
      Grillmat er innmari godt. Selv har vi grillet to ganger i år 🙂

    11. poesimylife: Hehe..takk , det var faktisk ikke så kaldt i vannet der syns jeg.. :)) Er godt ja..men ikke ofte vi griller, men noen ganger i løpet av sommeren blir det :))

    12. Grattis – du slo meg med 1 dag. Herlig uansett og starte badesesongen så tidlig. Badet selv i Blekktjern 19 mai men det blir nok flere bad på meg utover i uka. Mulig det blir i ferskvann neste helg. Tar en tur i Drammensmarka i dag sammen med noen folk. Start fra Bjørkebekk. Ha en fin dag.

    13. Herlig 😀 Ingenting er som årets første 😀 Tipper det der badet mitt kommer utgi august hahaha men grilling er vi i gang med for lengst. Koooos deg med dagen og stor god klæm <3

    14. Jeg bor langsmed fjorden, og har 15 meter ned til vannet, ei lita vik de sier det er ca 20 grader i vannet her 🙂 har jeg fått somla meg til å dukke meg da? Nei har ikke det, treg som få til det gitt, hihi. Har derimot flata ut på solsenga 🙂 godt det og 🙂 ha en strålende dag 😀

    15. Se der ja 😀 da er dere godt i gang. Du er jaggu ei tøffa 😀 Her har vi ikke en gang sittet ute på terrassen,, Men nå skal jeg ikke syte å klage 🙂 Det blir sikkert sommer her nord…. når vi reiser sørover i landet 😀

    16. Å så kjekt! Har ikke fristet så mye å bade her enda, selv om været har vært bra :)) Jeg liker best “syden-varme” på vannet, hehe :)) Flotte bilder <3

    17. Wow, bading allerede! Det synes jeg høres veldig kaldt ut, men det har kanskje begynte å lunke i vannet enkelte steder? Det ser jo helt himmelsk ut da 😀 Vi bader som regel i Tyrifjorden, men kjenner jeg ikke er helt klar for den enda xD Hehe
      Håper du har en kjempefin 2. pinsedag <3

    18. dedicat: Her har det jo vært mye sommer i mai..så en dukkert var på tide nå :)) Håper det blir masse sommer på deg både i sør og nord :))

    19. Anonym: Da må du jammen bade når det er så deilig temperatur på vannet :)) Deilig å sole seg litt også da.. Ønsker deg ei fin ny uke :))

    20. Helge: Nesten uavgjort da..hehe.. Ja det er nydelig når man kan ta seg et bad ute :)) Blekktjern har jeg ikke vært ved tror jeg.. Da håper jeg det ble en fin tur i marka… Fin uke videre :))

    21. Brrr..ser kaldt ut..men sikkert godt..for dere som liker og bade…Vi grilla også for første gang på turen…og det ble veldig enkelt…grillribber og poeter og løk i folie…Blir sånn når man er alene..eller to da…Flott bilde av badenymfen! ha en god kveld!

    22. Toini: Var nydelig i sjøen ..for oss da..hehe..) Ja mye styr orker jeg ikke, men godt med grillmat av og til :)) Takker :)) Fin kveld til deg også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg