Over sine bredder !

Som jeg nevnte i forrige innlegg var jeg en tur ned ved elva ( som du kan lese mer om HER ) bak her vi bor i Mjøndalen tidligere i dag for å se på hvor mye den hadde steget. Det var egentlig ikke fremkommelig på gangveien som dere vil se av bildene her..men jeg kom meg da frem på et vis.

Har hørt at vannet skal fortsette å stige i alle fall frem til onsdag..håper ikke det blir trøbbel for folk med vann i kjellere osv. Tror ikke bygget vi bor i er utsatt for det heldigvis.

Kort tekst under bildene..

Vannet møtte meg da jeg kom opp undergangen..

Så jo ganske fremkommelig ut…

Men så var det slutt på gangveien.. 

Så da gikk jeg opp på det grønne..

Det meste langs elva sto under vann..

De her ga jo blaffen selvfølgelig…

Siden jeg ikke kunne sitte på krakken holdt jeg meg på gresset..

Her ser vi den gamle Mjøndærsbrua (slik vi som er oppvokst i Mjøndalen (eller Mjøndær`n snakker ) i bakgrunnen..

Her pleier det å være noen krakker..men nå var di under vann..

Opp den trappa hadde jeg tenkt meg, for det er rett ved der vi bor..men da måtte jeg svømt ut for å komme opp..

Så da gikk jeg videre på det grønne..

Her ser jeg over mot Krokstadelva..

En som vaska seg, kommer flere bilder av den senere..

Her så det ut som det skulle gå greit å komme under undergangen litt lenger opp…

Men nei da, full stopp igjen.. (videre oppover her ligger Steinberg og så Hokksund )

Så for å slippe å gå hele veien tilbake der jeg starta..kom jeg meg på et vis over veien ved rundkjøringa..så meg godt for altså..

#Mjøndalen #drammenselva

 

46 kommentarer

Siste innlegg