Ei krone her og ei krone der..og snart er våren over..

Jeg er ikke veldig god i matte..men 1kr+1kr blir vel 2kr det..hehe..I “gamledager” da jeg var barn fikk man faktisk en pose godterier eller en is for 1kr.. men nå er det ikke mye en får kjøpt for 1kr lenger..

Men da jeg var i butikken i dag så jeg at di solgte flagg på Nille for 1kr stykke (ikke sponset)..så da kjøpte jeg med 2 stk da, ikke at vi trenger for vi har et veranda-flagg..men tenkte å sette dem på grava til mamma og pappa til 17 mai..

Og tenk at nå er det straks Mai og det er det jeg regner for siste vår-månde ..selv om våren starta seint i år.. 

Lurer på om det er fordi man er vokst opp i Norge at en synes det Norske flagget er det vakreste..eller ER det myyyyye finere enn andre flagg ?

#Norge #flagg

 

 

 

 

 

34 kommentarer
    1. Så den annonsen i posten i dag. Utrolig billig da!!!! Herlig med litt flagg her og der på 17.mai. Ja, flagget vårt er vakkert. Rene fine farger som lyser opp. Hurra. Klem til deg 🙂

    2. Jeg synes vi har det peneste flagget 🙂 Har nok litt med nasjonal stolthet å gjøre. Ikke nødvendigvis de som styrer og steller – men selve landet, naturen – fjell og fjorder. Vi bor i et vakkert land :-)) Kjøpte en del slike flagg for noen år siden, og pynter opp i krukker ute den 17. Ellers har vi balkongflagg på begge sider av huset – og allerede i morgen tidlig skal de få lufte seg :-)) Ha en herlig dag.

    3. Flagget vårt er vakkert! Rene klare farger og linjer. Også tror jeg vi setter pris på flagget vårt, i Texas når jeg bodde der hang flaggene oppe både dag og natt. Det var liksom ikke noen flaggregler, mens her kommer flagget opp stort sett når det er noe som skal feires 🙂

    4. Fryktet at det var den ordentlige billige sorten som har lyseblått istedet for mørkeblått. Heldigvis ikke!
      Visste du at det er en egen lovparagraf som beskriver nøyaktig hvordan flagget skal se ut?
      Har pugget flagg før av ren fornøyelse, og synes de skandinaviske flaggene sammen er veldig fine. Korset i midten viser til et slags nordisk felleskap. Orknøyene sitt flagg er rart å se på som nordmann; det ser ut som et gulnet norsk flagg.
      Pleide å finne noe godteri som kostet mellom 1 og 5 kroner, men det er nesten umulig nå.

    5. margarites: Ja det er fint og så er det jo ofte når det er vår og grønt løv vi har det fremme og da blir det jo ekstra pent :)) Blir mer høytidelig når det brukes ved spesielle anledninger syns jeg <3

    6. Jernbanefrua..: Ja det er i alle fall veldig fint :)) Vakker natur har vi ja.. Ja i morgen må flagget ut her også..om det ikke pøsregner da..:)) Så du var fornøyd med kjøpa dine :)) Takk det samme <3

    7. pebble: Ja ikke alltid lurt å kjøpe billig..men ser fine ut di her 🙂 Kan ikke særlig mye om flagg jeg..bare slikt som “alle vet”..så artig å høre litt om det :)) Ja fem kroner med godterier er ikke akkurat en full bolle..hehe..

    8. Innlegget ditt minnet meg på et dikt/sang jeg lærte på skolen:
      Norge, mitt Norge, så sover du tyst, i vinterens skinnende dvale…osv.
      Når vi bodde i Sør-Amerika blir man enda mer Norgespatriot. Ikke fordi landet eller flagget er noe mindre pent, men fordi man er norsk. Fargene på flagget i Paraguay er omtrent de samme, så det var også spesielt. 🙂
      Koselig innlegg, og det var da veldig billige flagg da! 😉

    9. Se der ja 🙂 Her skal det flagges 😀 Har jo bare sånn terrasseflagg her også. 😀 Er nå mest spent på om det lar seg gjøre å rake plena før 17 mai 😀 Nyt vårdagene 🙂

    10. Synes Nille har supre dealer innimellom 😉 Kanskje jeg skulle kjøpt jeg også 🙂 Vi har jo to små som jeg setter i blomsterkassen ute på balkongen, men hadde vært greit å ha et man kunne ta med seg om man skulle noe på 17. mai også ^^ I år skal jeg spise frokost til svigermor slik som i fjor, og reise til Askim til min bror, da mamma og pappa skal ta turen bare for 17. mai i år ^^

    11. Det var da veldig billig….og frisker jo opp overalt det norske flagget…OG de blir slitt…så burde kjøpt noen jeg også…ha en god kveld!

    12. Det var billig….. ikke ille….. men Norges flagg er jo helt perfekt! Vel, mulig vi syns det siden vi er norske, men – jeg vet iallfall ikke om noe penere flagg….. klem <3

    13. Søtmonsen ): Ja og de har en del fint også :)) Ja med en slik pris kan man jo ha et par ekstra om man skulle få bruk for dem :)) Blir nok en fin feiring av 17 mai det <3

    14. Silje: Jeg så det når jeg gikk forbi der ..og jeg gikk inn å kjøpte bare dem..så handelen ble på 2 kr :)) Veldig vakkert er det <3

    15. dedicat: Ja nå mangler vi ikke flagg..men holder med et stort på verandaen da :)) Ja nå er det jo meldt mer snø enkelte steder også… 🙂 Takk det samme :))

    16. Da er vi i mai igjen. I da er det arbeidernes dag så i dag er det mange tog, taler og vakre ord. Det er fint flagg vi har og jeg har hengt ut midt alt. Alle vi i skandinavia har et kors i flagget og det er noe felles. Men de ter mange fine flagg. Syns Brasil har et veldig fint flagg. Ha en fin dag,

    17. Helge: Ja nå er vi jammen kommet til Mai .. ser mange flagg rundt her nå, nede på rådhuset også 🙂 Det har jeg ikke tenkt over , men stemmer nok det med korset..da lærte jeg noe nytt :)) Nå må jeg inn å sjekke det Brasilianske.. Takk det samme :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg