Veldig gode Muffins !

Tidlig i uka før mannens bursdag bakte jeg noen muffins som ble veldig gode. Oppskrifta fant jeg HER..men jeg hadde i flere typer bær og pinjekjerner også, og bytta ut 2-3 spiseskjeer av det fine melet med grov sammalt hvete..

De ble veldig saftige og gode, det jeg ikke var så fornøyd med var at papirformene jeg hadde kjøpt, som var ganske dyre også..trakk til seg smør/fett så de ikke ble så fine å se på.. men heldigvis trenger man ikke å spise forma..hehe..

Som dere ser fin bakst, men lite innbydende former hvor fettet skinner igjennom…

Så mye fylte jeg i formene..og da var de enda fine å se på..

Her er mitt fyll, blåbær, frosne bringebær ,tranebær cashewnøtter, pinjekjerner og i tillegg mørk sjokolade…

Ser vel ikke vondt ut det her… ?  #baking #muffins #mat 

18 kommentarer
    1. De ser kjempegode ut – særlig etter at du hadde tatt dem ut av formene!😉 Da vet jeg at jeg ikke skal kjøpe slike former. Greit å dele det som ikke ble perfekt også, slik at andre slipper å gjøre den samme dårlige erfaringa!😊

    2. Nam, det så veldig godt ut <3 Men dumt med formene da. Alt er jo erfaringer, så finner man kanskje noe bedre en annen gang 🙂
      Jeg gjorde selv en erfaring med muffinsformer en gang, hvor alt hang skikkelig fast, og de stakkars gjestene omtrent måtte spise formen også hvis de noen gang skulle bli ferdige. Sånt er heller ikk<3e kjekt.
      Ser fint og flott ut, men fungerer dårlig.
      Ha en fin kveld <3 Klem <3

    3. Det så absolutt ikke vondt ut i det hele tatt! Har ikke spist bærmuffins på kjempelenge, men fy så godt det er! Det må jeg få lagd en dag :)) Litt kjedelig med de formene da, synes jo kanskje de burde vært såpass tykke i pappen at det ikke skjedde. Kjøpte noen lignende på Kremmerhuset en gang, opplevde ikke det samme med de. Men men, de var nok veldig gode! :))

    4. Tattavkvinnene: Ja det er gode greier..hehe.. Ja nå var det ikke så farlig..men skulle man hat selskap ville man jo gjerne satt det frem med formene..som er litt dekorative når smøret ikke trekker inn i pappen..:))

    5. margarites: Veldig gode 🙂 Baker sjelden noe søtt jeg heller..men mannen hadde jo bursdag så vi måtte jo ha litt til kaffen syns jeg :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg