Franske makroner !

Som noen sikkert fikk med seg lagde jeg makroner for første gang på fredag..HER ser du det.. Jeg ble ganske fornøyd og de smakte veldig godt…selv om fargen ikke ble så “klar” og lys som jeg hadde ønska og at de ble litt ujevne i str..

Link til oppskrift lenger ned i innlegget ..sjokoladekremen slumpa jeg litt med smelta sjokolade, smør, melis,maizena og vaniljesukker…jeg fikk ca 25 makroner til sammen med røde og gule..

Så her kommer noen bilder og tekst (under bildene) til hvordan jeg lagde dem..

 

Lagde ei røre som jeg delte i to og ga ulik farge..

Tok bilde av noen av ingrediensene jeg handla inn…smør ,sukker og vaniljesukker hadde jeg i skapet fra før..

Jeg brukte denne oppskrifta HER..men halverte sitronkremen da jeg lagde sjokoladekrem også..

De ble sprø utenpå og myke inni ,slik jeg har hørt de skal være..

Brukte en plast- pose med hull i hjørnet til å ta i fyllet..

Sitron er min favoritt, sjokolade er mannens…

Vi spiste noen i løpet av fredag og lørdag..

Putta noen bokser i fryseren..så spent på hvordan di bli når di tines.. #baking #makroner

 

 

26 kommentarer

Siste innlegg