Hvordan “bruker”du sosiale medier ?

Bloggen er jo der jeg er mest aktiv . Men så deler jeg blogginnlegga på FB og noen av bildene på Instagram.. Snapchat har jeg aldri hatt, og telefonen blir bare brukt til korte beskjeder til mine nærmeste..

For meg er bloggen et sted der jeg kan være kreativ og legge ut noen av bildene jeg tar ..

Jeg tror vel både FB og Instagram er litt “ut” for det er veldig få av de jeg følger som deler noe.. noe jeg synes er litt leit (men folk må jo gjøre det som passer for dem )..men jeg skulle ønske at folk jeg følger la ut mer bilder for det må jo være det som er meninga med i alle fall Instagram som er en bildedelingstjeneste..

Men man ser jo at veldig mange er “logga på” FB store deler av dagen..så noe bruker de det vel til..

Hører gjerne hvordan du bruker sosiale medier…men ikke en alt for lang “avhandling” da..hehe..

#blogg #medier

39 kommentarer
    1. Hei!
      Ja jeg har alt det du har nevnt her. 🙂 Instagram er vel egentlig det som blir mest brukt av de fleste………… iallefall de unge……… de bruker ikke FB. Men de fleste er pålogget FB og bruker messenger 🙂 Jeg prøver begrense MIN bruk………….. men deler av og til mine blogginnlegg på FB og legger daglig ut (nesten daglig) bilder på Instagram 🙂 har også snapchat 🙂 Men bruker snap og messenger mest til kontakt med mine gutter 🙂
      Jeg er redd jeg er FOR MYE på media…………. hehehehehe derfor prøver jeg begrense MIN bruk men det er ikke enkelt da…. hihihi for jeg liker bilder og elsker fotografering 🙂

    2. Her føles det litt mer motsatt. Hmm, kan til dels være enig i at Facebook dabber litt av, men desto fler av mine er veldig aktive på instagram og snapchat =) Er nok mest aktiv på snapchat og instagram selv, samt litt messenger =) Håper fredagen din er god så langt, især på dette sosiale medium 😉

    3. Jeg har alle disse du nevner her. Både Instagram og Snapchat er bildedelingstjenester, men med totalt forskjellig bruk likevel. Snapchat der forsvinner jo bildene fort, og det er mer til øyeblikksbilder enn til å beundre og beskue i lang tid. Og så er det jo morro med alle filterene. Jeg legger vel noe ut på Snapchat så og si daglig.
      Instagram elsker jeg. Men er litt periodisk hva jeg legger ut eller ikke. Det kommer litt an på formen 🙂
      Facebook, der er jeg vel en del. Men etter jeg fikk meg kjæreste, har min sosiale kontakt der dabbet litt av. Og det er vel en fin ting, tenker jeg. Har uansett kost meg veldig på Facebook, og det er mange av mine som er ganske aktive på forskjellige måter.
      Bloggen er periodisk, men nå, etter jeg fikk meg kjæreste, så har jeg mer overskudd til å blogge og kommentere. Fordi litt av Facebook har falt ut.
      Sånn, nå ble dette en avhandling…beklager 😉
      Jeg elsker bilder, så liker alle disse mediene veldig godt <3
      Klemmer og fine ettermiddagen til deg <3

    4. Jeg bruker mest facebook. Skriver litt og legger ut bilder. Synes det er litt sosialt der for meg som er alene. Bruker mye messenger med mine søsken. Da vi har flere grupper vi snakker sammen i. Mye om mamma om hennes tilstand etc. Bruker Whatsapp til meldinger og bilder med sønnen i Oslo. Den er utrolig kjekk. Er litt på twitter. Snap har jeg ikke. Blogg er sosialt, men ønsker å legge ut mer bilder. Men begrenser seg litt jeg er mest på ipad her hjemme. Vanskelig å legge ut bilder fra kamera og inn på ipad.

    5. He he- skal prøve å holde meg kortfattet 😛
      På faacebook har jeg en egen side til bloggen hvor jeg deler alle innleggene. Slik kan flere “følge” meg uten at jeg må bli venner med de. Min private facebook er nemlig “privat”. Der kan jeg dele litt mer av ting som ikke alle andre trenger å se/høre (jeg har heldigvis ikke så mange på facebook som deler innleggene videre).
      Jeg har også Instagram og er ganske så aktiv, likevel finnes det dager og perioder der jeg ikke deler noe- fordi jeg ikke har et bra bilde å dele (er ikke så ofte jeg tar bilder av dyrene inne som blir bra nok til Instagram).
      Og så er jeg på snapchat hvor jeg i grunn kan dele mye forskjellig. Her kan det bli være god kvalitet på bildene, eller dårlig- det er jo bare snapchat for noen sekunder 😛 he he.. Og så er det lett og kjekt å chatte med folk der 🙂

    6. Elevele: Kan være lurt med egen side til blogginnlegg..for man føler jo noen ganger at man deler for mange innlegg på den “vanlige”FB siden..
      Det blir jo ofte at en er litt mer på i perioder..men moro når folk deler bilder synes jeg..men ikke for enhver pris da.. Vet mange er på Snapchat, men synes det holder med det jeg har nå.. Takk for fin tilbakemelding :))

    7. solliv: Ja det kan være fint for det sosiale også..men jeg er litt “usosial”egentlig..men følger med på venner og kjentes innlegg :)) Whatsapp har jeg ikke hørt om..men fint å ha kontakt med sønnen da 🙂 Liker meg her på bloggen jeg også..men det må være litt lettvint med bilder og slikt..vi har både pc og ipad.. så da går det greit :)) Takk for tilbakemelding <3

    8. Eva: Ja yngste sønn har snapchat så jeg har sett hvordan det virker :)) Jeg syns det klarer seg uten den ..men sikkert gøy også ..
      Ja instagram er det så fint å dele bilder på..trenger liksom ikke si så mye om en ikke har lyst :))
      Ja ting blir vel litt i perioder..jeg liker og kommenterer av og til på Fb ..men er mest aktiv på bloggen som du sikkert ser :)) Hyggelig når det er innlegg fra deg..og best av alt at du har det fint :)) Hehe..når jeg spør så må jo folk få svare også, takker for fin kommentar :)) Klem og fin dag videre <3

    9. Har bare facebook og blogg, men hadde ikke veldig lyst til å legge ut bilder jeg har tatt på facebook. Bruker bloggen til å få delt bilder som jeg ikke klarer å holde for meg selv, i tillegg til at bloggen blir litt til inspirasjon også.
      Facebook er et ork fordi det alltid er noen som sier hei, logger bare på om kveldene for å sjekke om det er noen beskjeder jeg trenger å se.
      Skulle ønske det var lettere å bruke instagram fra PC, i og med at jeg ikke har smarttelefon. Bloggen får duge!

    10. Jernbanefrua..: Noen deler jo mye..men flertallet av de jeg følger ser man sjelden noe fra :)) Får se om jeg finner deg på instagram..samme navn som bloggen eller ? Takker for tilbakemelding :)) Her på bloggen er det alltid bra vettu..<3

    11. Etdiktomdagen: Ja og nå er det den der sirkelen på insta som bare varer et døgn som er mest “in” tror jeg..:)) Jeg deler stort sett blogginnlegga min på FB og føler litt på det..men prøver å ikke bry meg så mye om hva andre måtte mene om det.. :)) Ja man vil jo ikke at folk skal tro en ikke har noe annet liv en på sosiale medier..hehe… Bilder og foto er bare såååå gøy <3<3

    12. Pebble: Kan holde med de to da 🙂 Fint å ha et sted å samle bilder..og foto er gøy :)) Jeg har både pc og ipad..men skjønner ting blir vanskeligere når en ikke har det rette “verktøyet”..Takker for tilbakemelding 🙂 Prøvde å gå inn på bloggen din men kom ikke inn..får prøve igjen senere :))

    13. ingerslilleverden.blogg.no: Skal se om jeg finner deg på instagram 🙂 Vet mange liker snap..sikkert gøy det også :)) Fint at du er på med litt blogging igjen 🙂 Takk for tilbakemelding og god helg du også <3

    14. Jeg bruler istagramen veldig masse. Elsker å ta bilder. Og så er det litt morsomt å få litt koselige tilbake meldinger på bildene man tar. Fb bruker jeg nesten bare til å legge ut det jeg skriver på bloggen. Er bloggen jeg bruker mest <3

    15. Jeg er på jakt etter ei ny lampe til pc-en. Den jeg hadde streika i går så nå bruker jeg hodelykt foran pc-en. Ellers kan man gjøre mye rart via de sosiale kanalene. Man blir fort sosial på en usosial måte, men mange bruker FB og insta mye. Så det er mye nyttig man kan bruke sosiale kanaler til. Men det er opp til hver enkel hvor mye man buker det. Man alt med måte syns jeg……

    16. Jeg har FB, Instagram og SnapChat i tillegg til bloggen. Instagram “glemmer” jeg litt for jeg tar flest bilder med kamera…. Men jeg ser mye på bildene andre legger ut der. Snap chat bruker jeg stort sett bare til familie og helt nære venner. Får mange meldinger fra ungene der. FB er nok der jeg er minst, men det er også fordi jeg ikke vil at alle skal se hva jeg gjør. Jeg legger veldig sjelden ut bilder der. Litt motstridende meninger altså, for jeg synes jo det er greit å følge med på hva andre gjør, oppdatere meg litt – og glemmer å oppdatere hos meg selv 🙂

    17. Ja, vi er på nett både her og der. Jeg liker blogg best, for det passer meg. På face går alt så fort. Men jeg bruker messenger en del med mine og da er jeg jo logget på selv om jeg ikke er aktiv på fjesboka. Insta er også artig da. Men man rekker ikke alt man vil heller.

    18. natheless: Ikke sant 🙂 Ja blogg er liksom sitt eget lille sted der en gjør som man vil.. 🙂 Jeg kopierer som regel bare et bilde fra bloggen og legger ut på instagram..Takk for tilbakemelding 🙂 Klem <3

    19. margarites: Litt til hvert sitt bruk :)) Jeg kopierer som regel bare et bilde på bloggen så dukker det opp i biblioteket på instagram :)) Kjekt med steder der en kan følge barna på en enkle måt 🙂 Hehe..ja man tenker vel litt for mye på hva andre mener.. Takk for fin tilbakemelding <3

    20. Helge: Kjekt du hadde ei hodelykt da..men du finner nok ei ny lampe også :)) Hadde vært moro å se noen av bildene dine da.. Ja noe er bare for de nærmeste 🙂 Alt med måte er jeg enig i..men for meg som ikke er veldig sosial ellers er det fint å ha en blogg.. God helg til deg og takk for fin tilbakemelding :))

    21. Cecilie kristiansen: Får se om jeg finner deg der..:)) Samme her foto er sååååå moro 🙂 Ja noen tilbakemeldinger gjør jo at man blir inspirert til å ta flere bilder og dele mer <3<3

    22. Jeg har ALT, bortsett fra Twitter. 😉 Men sletta Snapchat for et par uker siden. Gadd aldri bruke det, men andre la jo ut masse så måtte liksom bare sjekke. Så droppa ut derfra. Instagram er vel der jeg legger ut mest. 🙂 Bloggen er jeg ganske aktiv på. Facebook var jeg veldig aktiv på før, men det har dabbet litt av. God helg.

    23. Jeg har bloggen, insta og bittelitt facebook… men legger aldri ut noe på sistnevnte………. bare gratulerer folk med dagen og sånn! Klemmer <3

    24. Ja det er mange steder man kan være..Jeg er nok mest på bloggen..Var mye på instagram før..men legger bare ut litt der nå…har mange følgere der..så prøver å holde liv i den..men har funnet et annet sted som heter Flickr. Der deler jeg bilder med hele verden..Fb står jo alltid på..som du sier..hihih..men er ikke så mye der lengre…som jeg var…snap tørr jeg ikke..etter å ha lagt ut et bildet jeg trodde jeg ikke la ut…hihih..så blogg, fb og insta har jeg..og Flickr.

    25. Her er det bloggen som blir brukt mest. På FB er jeg med i et par lukkede grupper i forbindelse med “Damekursene” mine. Jeg deler lite på FB – av og til noen blogginnlegg – ellers sjelden noe. Delte mye mer for et par år siden, men har gått litt lei det. Er ikke på Instagram og har aldri brukt snapshat.

    26. karidansen: Ja er man med på noe slikt er det kjekt å ha en “felles arena”på fb tenker jeg :)) Blogg er jo et fint sted å være syns jeg..kan bli mye med alle variantene..

    27. Toini: Triveligst på bloggen ..den er liksom et sted der en kan gjøre slik det passer seg selv :)) Flickr har jeg ikke hørt om..men moro å dele bilder med hele verden..og du har jo så mange fine 🙂 Man må følge med så en ikke legger ut noe som ikke skulle vært delt ja..hehe.. Takk for tilbakemelding :))

    28. Margrethe: Takk for tilbakemelding :)) Ja kjekt å kunne gratulere på fb så slipper en å huske når folk har bursdag..der dukker det jo som regel opp av seg selv :)) Klem <3

    29. Marit: Ja jeg tenker det er like godt å ikke ha Snapchat for det blir litt mye å følge med på..
      Moro å legge ut bilder på Instagram..der trenger man liksom ikke skrive noe heller :)) Takker for tilbakemelding :)) Klem <3

    30. Jeg har hverken insta eller FB. Det jeg bruker mye i forhold til kontakt med familie og venner er snapchat. Eller blir det jo her “på bruket”….:) Jeg har av og til lurt på instagram men det har ikke blitt til….

    31. maiken: Veldig greit å dele bilder ( i alle fall om man liker å fotografere)på Instagram 🙂 Sikkert fint med snapchat for å følge med på sine nærmeste..men deilig å ikke ha det å følge med på også..når jeg har disse andre mediene :))

    32. Dette innlegget har jeg gått glipp av, men så spennende å lese litt refleksjoner rundt sosiale medier. Både dine og i kommentarfeltet.
      Jeg tror du har rett i at FB kanskje er litt ut, i min krets brukes det mest for å ta kontakt med hverandre. Det er få som legger ut noe. Selv legger jeg ut innleggene til bloggen på bloggens side, men det er vel nesten det. Instagram synes jeg det virker som har fått en skikkelig oppblomstring, mens Snapchat tror jeg kommer til å dabbe mer og mer av. Det var min foretrukne some-app før, men nå er det Instagram som gjelder. Men er som du skriver veldig dårlig til å legge ut noe på sleve siden min, det blir mest på den Storyen. Skal prøve å bli bedre! Ellers så har jeg også Twitter som blir noe brukt og selvfølgelig Youtube. Sistnevnte tror jeg vil komme til å øke mer og mer fremover. Det er jo allerede flere som lever av Youtube i Norge i dag.

    33. Tattavkvinnene: Ja moro å høre litt med andre om slike ting 🙂 Ja de fleste legger ut lite på FB ..men noen få deler jo en hel masse da..hehe…
      Instagram er et fint sted å dele bilder uten å måtte “si” så mye syns jeg :)) Ja Youtube virker som er litt i vinden nå… Artig å høre om ditt bruk av de ulike mediene også.. <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg