Barndommens skiløyper..

Nå er det snart 10 år siden sist jeg hadde ski på beina, men tror faktisk jeg hadde vært ganske “flink”om jeg skulle prøve meg på en liten tur igjen, jeg gikk jo langrenn i ungdommen og med en veldig skiglad pappa har jeg liksom vokst opp med ski på beina..

Som regel reiste vi til Mif -hytta eller Åsen -hytta der det var lysløyper for å være med på treninger. Men om vi skulle trene/gå litt på ski på dagtid hadde vi løyper rett utafor døra også..

Måtte litt ned i svingen for å komme rett ut i de som var oppkjørt/eller flere hadde tråkka spor. Ellers kunne vi krysse over jordet og komme ut i løypa på den måten.

Da gikk turene ofte til Åletjern, eller Horne om vi ikke skulle gå så langt.

Her om dagen kjørte jeg oppom for å se om løypene var kjørt opp, det var de..men tror ikke det blir skitur på meg denne vinteren men kanskje neste år..

Her kunne vi gå over “havna” der en hest som het Svarten hadde tilholdssted på sommeren…

Her nede er det liksom løypa starter..

Rundt svingen ved det hvite huset bodde vi..

Nå er det sauer på gården der “hovedløypa” starter..da jeg var barn var det en grisebinge med et par digre griser..Akkurat nå klarer jeg ikke huske om det var noen kuer der også..hm.. #friluftsliv #bondeliv

 

 

22 kommentarer
    1. Koselig å mimre litt 🙂 Og fine lange jorder med skiløyper, det husker jeg også godt 🙂 Jeg har ikke godt på ski siden jeg var 26 tror jeg… Og da hadde jeg ikke gått siden jeg var 14… 😀 Slappfisken Frodith.. Håper du har en fin dag Annebe <3 Jeg er snart på vei itl søsters .Klemmer <3

    2. frodith: Det er det ja :)) Jeg er glad i å gå på ski ..så håper det blir noen småturer igjen når formen er der sånn nogen lunde..:)) Det så jeg ..kos deg masse, det blir nok trivelig :)) Klem <3

    3. Herlig å gå på ski :)) Og så flotte løyper!!! I år har det blitt snowboard på meg (for første gang!!), men håper på en skitur også 😀 Klem <3

    4. Koselig med minner fra barndommens skiturer. Husker at vi hadde 1 dag med skoleskirenn på barneskolen. Da var det skirenn for alle i Pina som bakken ved skolen het. Det var både langrenn og slalom. Alle måtte spleise på pokalen på forhånd, en gang var det 7 kr og det var mye syns vi. Årene gikk og i samme området ble det arrangert mang et skirenn for kretsen og juniorene. Var på ski i går men masse is i løypa, måtte nesten gå fiskebein på flatmark, var ikke så ille men bare nesten. Så det ble 4 km men det var langt fra silkeføre.

    5. Helge: Ja slike skidager husker jeg..koselig å tenke på :)) Pina hørtes ikke god ut..hehe..
      Isete løyper er ikke noe stas altså.. men du er flink til å komme deg ut på tur til fots og på ski 🙂 God helg :))

    6. Fine bilder, det er utrolig flott ute nå! Bre synd det er så isende kaldt :/
      Er vel et par år siden jeg har gått på ski, i fjor var det dårlig føre nesten hele vinteren og i år har jeg vært syk lenge så da ble det hvert fall ikke noe ski…. Men er enda mulig- ser ut som denne søen blir liggende en stund 😀
      God helg <3

    7. ingerslilleverden.blogg.no: Takker :)) Ja bare sola begynner å varme litt mer blir det nok bra :)) Ja her blir det nok skiføre en stund til .. Klem <3

    8. Fint med minner og en drøm om en skitur. Neste år tar du det igjen vet du. Så flott terreng. Vinteren har vært vakker en stund nå. Nyt kvelden 🙂

    9. natheless: Mye ski før ja ..og skal nok bli noen flere turer :)) Flott på jordet der og så kom bakkene etter hvert..hehe… Takk det samme <3

    10. Her har jeg ingen problemer med å unngå skiløypene! 😉 Men det er utrolig flott å se på andres vinterbilder når de er på skitur, blir nok litt misunnelig også. For at jeg går glipp av alle de nydelige fotomotivene. Skiene kan de ha for meg!

    11. Nydelige sted, og flotte bilder! det frister alltid å gå på ski når man ser fine skiløyper, men akk…det er ikke noe godt for kroppen etterpå…hihihih..Ha en god kveld!

    12. Toini: Om jeg skal prøve meg ..er det fint i disse løypene..rolig å fint på jordene :)) Ja vitsen med aktivitet er jo at man skal ha godt av det.. Ha en fin lørdag videre <3

    13. Marit: Jeg savner veldig å kunne gå litt skiturer..kommer liksom ut i naturen på en litt annen måte enn til fots.. Men man bør jo ha godt av det og ikke bli dårligere..så enn så lenge får skiene “ligge på hylla”.. Håper du får en grei lørdag videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg