Blomster !

Selv om jeg legger ut blomster-bilder rett som det er, er jeg langt i fra noen “BlomsterFinn” . Prøver å vanne å passe på dem, men potter ikke om eller setter vekk og stuller og steller med dem..

Så blir heller til at jeg kjøper nye ganske ofte..men når man ikke trenger mer enn 2-3 stk så er jo det helt greit også..

Men denne Orkideen på bildet under her tok jeg med fra huset, fikk den av gutta mine på morsdagen for snart tre år siden..og den blomstrer nå for tredje gang.. så den har jeg fått bra til..men nå begynner bladene å bli stygge så blir nok å kaste den etter blomstringen er ferdig..

Den står i vinduet , men blir bedre bilder inne i rommet… #orkide 

Under et nærbilde av rosene i vasen..

#roser #blomster #mestergrønn #mjøndalen

18 kommentarer
    1. Nydelige blomsterbilder…Er jo så koselig med blomster….ja orkideene klarer jeg ikke kaste…de kommer igjen..selv om det har vært langt ned…hihihi..

    2. Så flink du er! Potteplanter holder sjelden lenger hos meg enn avskårne. Med unntak av orkideer. De står faktisk noen uker. Og så prakker jeg dem på naboen, for jeg har ikke hjerte til å kaste dem. Og hun får ofte til både runde to og tre med blomster. 😀
      Ha en god kveld og sov godt når den tid kommer! Klemmmmm <3

    3. Pene blomster :)) jeg har mest plast orkideer og blomster her, men er ikke helt det samme som ekte blomster… men holder seg lenge ihvertfall, hihi :))

    4. Det er koselig med blomster.
      Jeg har aldri fått til orkideer før jeg flyttet. Her jeg nå bor er det gamle, råtne vinduer og mye fukt og orkideene elsker det.
      Blir nok verre når jeg får bytta kledning og vinduer er jeg redd.

    5. kjekt med noen blomster som lyser opp nå som alt er så mørkt ute,orkideen kommer igjen ja,ofte danner det seg nye knopper før blomstene er helt ferdige,dermed blir det vanskelig å kaste dem,primulaen er likedan kommer igjen og igjen ,og den trenger ikke masse vann

    6. solliv: Får se da, ikke så mange steder å sette avblomstra blomster..men moro å se om det kan komme blomster på den enda en gang…eller to…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg