Kongsberg !

Jeg har jo nevnt Kongsberg i forbindelse med et par legebesøk i det det siste.. Kongsberg er byen på “motsatt side” av Mjøndalen i forhold til Drammen..og om man skal til en spesialist eller noe hender det at man får time i Kongsberg..

Kongsberg er en koselig by med fossen og elva som midtpunkt..ellers har de Sølvgruver, Kongsberg våpenfabrikk og myntfabrikk…den er jeg litt usikker på om er i drift..men tror det.. HER kan du lese mer eksakte fakta om byen..

Her er noen bilder (i hovedsak av elva)  jeg tok på mandag, da var det sol og blå himmel..

Skihopperen Birger Rud er fra Kongsberg…

Litt lettkledde i snøen syns jeg…

Måtte gått krokbøyd inn her tror jeg…

Under her er det noen bilder fra snøføyka på vei hjem over bygda fra Øvre til Nedre Eiker

#Kongsberg #foto

30 kommentarer
    1. Flotte bilder 🙂 Jeg har vært i Kongsberg i vinter jeg også. Da var det også veldig kaldt. Og ikke SÅ fint og sol som her 😮 Ha en fin fredagskveld Annebe <3 Klemmer <3

    2. Kongsberg er en herlig by. Har vært der flere ganger og har familie der. Byen er kjent for brødrene Ruud som var enere i hoppsporten for mange år siden, ellers er jo gruvene kjent og ikke minst myntmuseet. De produserte mynter der men er ikke sikker på om de gjør det enda der. Fine skimuligheter er det for nedover og bortover ski. Ha en fin kveld.

    3. Så flotte bilder!!! De lettkledde er jo flotte de også da, men var en gang for leeenge siden og så de, og synes den gangen at det var heller en flau forestilling….:) Ikke for meg nei…..:)

    4. Hei Anne, så kjekke bilder og i morgen må jeg se om jeg får kjøpt det bladet. Fine bilder 🙂 Kjekt å se resten. Ganske kult. Du kledde favorittfargen min godt 🙂 Også hadde du fine blomsterbilder i dag. Ha en fin kveld.

    5. fjellgeitbundingen: Takker, du må ikke da..hehe.. Ja den fargen var fin syns jeg, får kanskje kjøpe noe i den fargen jeg også :)) Klem til deg <3

    6. Hei, i dag kom jeg på det bladet når jeg gikk inn i butikken sammen med minsten, men så begynte han å snakke om en rett han hadde lagd på skolen og ville lage igjen, og svosj så var hodet utkoblet, men i morgen da blir det blad 🙂 Heldigvis sjelden de blir utsolgt overalt..:) Må hjelpe minsten her, men prates 🙂

    7. fjellgeitbundingen: Ja må jo ha fokus på “matprat”når man er i butikken.. )) Blir nok ikke utsolgt nei…og du måååå ikke kjøpe altså.. Sov godt og fin morgendag <3

    8. Hei, ja nå har jeg fått kjøpt med meg blad hjem, og jeg synes det er litt artig å følge deg vet du. Jeg likte godt den blå kåpa og det petrolgrønne skjørtet og settet du har på. Elsker den fargen. Du er jo kjempe fin på bildene og har en utrolig flott figur. Kjekt å se 🙂 Pleier ofte å kjøpe blader med fine oppskrifter i og har jeg kjøpt så leser jeg jo litt i dem også. Blir ofte litt som å lese blogger 🙂

    9. fjellgeitbundingen: Takk så koselig :)) Og moro med en tilbakemelding på hva du likte..den grønnfargen har ikke jeg brukt før..men “oppdaget” den litt nå for den var fin :)) Jeg liker å se i blader mest mote og litt “småplukk”.. Kos deg med helg og blad <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg