Ser ned på NAV..og dagens gode gjerning..

HALLO !..ingen vits å klikke deg inn her om du vil lese om klager og drama..hehe… Det er bare det at når jeg låser meg inn og ut i leiligheten så ser jeg rett ned på inngangen og taket til NAV..om jeg skulle ha lyst kan jeg se hvem som står å venter på at det åpner også…men det er ikke akkurat hovedinteressen min..

Er jo litt koselig stemning ved inngangspartiet der nå på denne tiden..

Og på taket der er det full vinter akkurat nå…

 

Så var det dagens “gode gjerning “.. Jeg kjørte noen til en legetime i Kongsberg i dag..og mens jeg venta parkerte jeg i parkeringshuset til senteret rett ved. Da jeg hadde kjøpt billett og skulle legge den i bilen så jeg først en 200 lapp og så en til som lå på bakken der.. så meg rundt om jeg så noen som kunne ha mista dem, gikk opp trappa og ned igjen for å se om noen kom tilbake for å lete…men nei..

Jeg hadde jo ikke hatt noen glede av å bruke di pengene, så jeg gikk til senterkontoret og leverte dem der, for jeg tenkte at da hadde den som hadde mista 400kr i alle fall en mulighet til å få dem igjen ( Jeg ba dem gi det til et veldedig formål om ingen spurte etter dem )…

Jeg synes “gode gjerninger” er best om man ikke forteller om dem…men ved å skrive om det  fikk jeg jo “litt igjen for penga”..hehe…

#Stortorvet #Kongsberg  #nav #penger #blogg

 

28 kommentarer
    1. Så snill du er som både kjører noen til legetime, og leverer de pengene på senteret. Mange ville nok ha puttet dem i penga, og brukt de selv. Sånne personer som deg bør det være flere av 🙂

    2. fine vinterbilder rett utenfor leiligheten .
      To gode gjerninger ja,så får vi håpe att den uheldige eigeren av penga får dem igjen ,att dei bak disken er ærlige og ikke stikker dem i egen lomme :=)

    3. Så snill du er. Er nok ikke mange slike som deg. Selv er jeg ærlig, men finner jeg penger uten eier og lommebok på gata, så hadde nok pengene havnet i egen lomme, men er det god sjanse for å finne rett eier, så leverer jeg det til politiet eller vekter på ting, lommebok etc.

    4. fjellgeitbundingen: Hadde jeg funnet dem gatelangs..hadde jeg nok tatt dem selv, men her var det en mulighet for at noen spurte etter dem tenkte jeg.. og man vet jo selv hvor leit det er å miste penger og lignende. <3

    5. fruensvilje.blogg .no: ..ikke sant.. :)) Leverte dem hos ledelsen på senteret..men man vet ikke kan være “uærlige”de også..men jeg hadde ikke fått noen glede av de penga..så jeg ville ikke beholde dem selv… <3

    6. Charlotte: Takk, sånt man gjør det vettu..<3 Hadde jeg funnet dem gatelangs hadde jeg kanskje beholdt dem..Men håper noen fikk igjen penga sine her..:))

    7. Herlig du. Ja, ved å skrive om det, så gledet du meg også. Takk for at sånne som deg finnes!!! Tenk om det var meg som hadde mistet pengene, det hadde vært godt å få de igjen. Nydelige bilder med snø. Her er det grønt. Men begynner å bli vant til at snøen bare titter innom av og til her:)

    8. natheless: Takk..hehe.. :)) så hyggelig å høre.. Ja jeg tenker også slik at jeg håpa eieren fikk dem tilbake.. <3 Skikkelig hvit vinter her ja.. <3

    9. Ojjj…så snill du er!! Men jeg tror ikke jeg hadde tenkt på å gå til senterekontoret om jeg hadde mistet de…hadde nok tenkt de var tapt…Håper de virkelig gir det til en god ting..og ikke beholder deg selv…Så god gjerning av deg!! Snill og god du! 🙂

    10. SÅ flott med gode gjerninger. Håper pengene blir brukt til et godt formål, for jeg tror kanskje ikke den som mistet pengene vet helt hvor de var mistet og hvor vedkommende skulle begynne å lete. Men jeg håper jo at den uheldige får dem tilbake. Og du har absolutt gjort det mulig for vedkommende at det kan skje 🙂
      Så flott med snø og vinterstemning, ordentlig koselig. Her har vi grønn vinter med grader rundt nullpunktet 🙂

    11. Det var litt av en tur til Kongsberg på dette føre men det gikk fint. Man må kjøre etter fornuft – kan fort skje ting og det er alltid mere snø på Kongsberg enn i Mjøndalen. Ha en fin dag.

    12. Helge: Ja det gikk heldigvis greit å kjøre, var litt utpå dagen så da var det måkt 🙂 Må være ekstra obs på vinterføre.. Fin fredag videre til deg :))

    13. margarites: Håpa at den /de bare hadde vært på senteret ..og spurte der.. :)) Jeg hadde uansett ikke kost meg med de penga…
      Her er det hvitt nå ja..men mildt i dag..så ikke sikkert det ligger så lenge… God helg <3

    14. Toini: Takk..:)) Hadde jeg bare vært på et senter tror jeg at jeg hadde spurt i resepsjon eller på et kontor..jeg liker å utelukke ting..hehe..
      Satser på ærlige folk som jobber der..men det vet man jo aldri. :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg