Mjøndalen i vinterdrakt !

Mjøndalen er jo hjemstedet mitt som jeg er veldig glad i , og der jeg fortsatt bor ! Mjøndalen sentrum er kanskje ikke det vakreste med alle de store bygga med leiligheter som har kommet de senere åra ( som bl.a vi bor i ), men det er noen koselige små bygg fra gammelt av som drar opp “sjarmpoenga” betraktelig..

Også er det jo flott langs elva og fine små områder rundt sentrum..også skauen da !

Her er bare et lite utvalg bilder tatt i vinter.. skriver litt under dem !

Her fra julestemning i sentrum på lille-julaften…

Et av to bakerier.. dette heter Mjøndalen bakeri og konditori..men vi som bor her sier bare KARLSEN…

Knudsensmia som du kan lese om HER..

Portåsen , der dikteren Herman Wildenvey bodde ..som jeg har fortalt om før ..

Her ser vi fra Krokstadelva over mot Mjøndalen..

Under her kommer noen bilder fra mannen og jeg gikk tur i “nabolaget “i går..jeg tror den lille skaukrullen ved enden av jordet heter Sannerhaugen..

Her ser vi mot Mjøndalen..og i høyden bak der Åsen der vi bodde før vi flytta ned i sentrum..

Mange vakre detaljer i går ettermiddag…

Noen fyrer i peisen…og månen lyser fint..

Taket på rådhuset med vinterhimmel mellom løvet på trærne..

Torget i sentrum pynta til jul..

Her ser vi utover deler av sentrum fra “leilighetsbygget” vi bor i… #Mjøndalen #vinter

 

 

 

34 kommentarer

Siste innlegg