Byens beste lutefisk..

Vi har de siste åra snakka om å gå å spise lutefisk på Skutebrygga i Drammen, men siden formen min ikke har vært så god har det blitt med snakket..

Men i dag bare bestemte jeg meg for at vi må få prøvd den lutefisken “alle”skryter så av. Jeg ringte ned å hørte hvordan det var å få bord (mannen var på jobben enda), fikk til svar at det var fullt, men om vi bare var to kunne vi stikke innom å høre om det var blitt noe avbestilt.

Mannen hadde lyst, så vi dro og var der nede før halv seks ..nei helt fullt, men så var det en bak disken som sa..vent skal jeg sjekke om det ene tomanns-bordet der noen nettopp reiste seg og gikk er ledig en stund nå..og joda…

Det er virkelig noe av det beste jeg har smakt.. så blir nok ikke å lage lutefisk selv noe mer tror jeg..hehe..

Litt dyrt , men elvehundre kroner med driks det var det verdt altså !

Dårlige bilder med kompaktkamera i mørket…men dere får vel et visst inntrykk..

Masse forskjellig smakstilbehør en kunne velge i, tok alkoholfritt øl til maten..passer liksom ikke med brus og lutefisk.

Også var det fin stemning med lys på torget og ved elva i Drammen..

#drammen #skutebrygga

32 kommentarer
    1. Ser jo nydelig ut..men er ikke veldig glad i dette..Men alt tilbehøret er jo godt da..Koselig å unne seg noe sånt engang i blant ja…ha en god kveld!

    2. ÅÅ, dette må ha vært et kongemåltid 😀 Viktig å kose seg midt i julestria <33 Jeg har planer om å ha Lettsalta torsk på julaften..og resten av familien skal ha ribbe, medisterkake og pølse 😀 Jentene mine og jeg har vært på shopping i dag. Jaggu blir man sliten av det.. hihi 😀 Nye klær ble det også 😀 Ønsker deg en finfin og avslappende torsdagskveld ☺ Stor Klem ♥

    3. Det såg virkelig bra ut. Lutefisk, tilberedt på riktig måte er en høydare. Her i huset blir det lutefisk 1. juledag. Det rensker opp i systemet etter en kraftig pinnekjøttmiddag. Forresten, mange fine bilder.
      En riktig god jul til deg og dine.

    4. fruensvilje.blogg .no: Vi bruker lite penger på slikt…burde gjøre det oftere, men var det å dra ut på kvelden da… Takk, ja koselig med alle lysa nå <3

    5. funderier: Kjempegodt, og de får mye skryt for lutefisken der :)) Ja greit å ikke ha kjøttmat flere dager på rad… Takker … God jul til deg og dine også <3

    6. Anonym: Helt nydelig :)) Greit at alle får noe de liker.. torsk er god mat det også :)) Koselig og slitsomt med juleshopping..hehe… Tror jeg skjønner hvem du er ut i fra ip adr.. Klem tilbake til deg <3

    7. Toini: Er veldig godt, men den må være perfekt laget.. det ved siden av er minst like viktig det…:)) Vi kunne gått ut mye oftere..men jeg orker liksom ikke å ut på ettermiddagene om jeg ikke “må”… Klem <3

    8. Spiser ikke lutefisk jeg – tror jeg har smakt det en gang og det var som gele med bein i så det er intet for meg. Et slikt måltid koster flesk ikke minst nå før jul. Men det er koslig der og dere hadde flaks som fikk plass. Ha en fin dag.

    9. God morgen søta 😀 Bra at du skjønte det var meg:-)) Jeg glemte å fylle ut url adressen 😀 Ønsker deg en ny og vakker dag, Annebe ♥ Mange klemmer <333

    10. Lutefisk ja – der går grensa for meg altså! Men var på en middagsdate med mannen i forgårs, og spiste ei fantastisk god ribbe! 😉 Måtte jo ha han med bort der jeg var med syforeninga og hadde julebord. Ha en fin dag, sånn i innspurten.

    11. Noen ganger er det verdt å ta en sånn middag. Stemningen, forrventningen til måltiden og roen er så fin. Koselig sted da og vakre utebilder også. Klem 🙂

    12. Marit: ..hehe.. når den er godt tilberedt er det nydelig :)) Ribbe er godt , ikke spist det enda i år..men har det på julaften 🙂 Kos deg med kvelden og jula <3

    13. Rriittaa: Takk snille du 🙂 Ja kikka litt nedover og så det ip adr..og så var kommentaren litt “deg”også :)) Klem og fin kveld til deg <3

    14. Helge: ..hehe.. det er godt, men alle kan ikke like alt.. :)) Ja sånn mat må en betale for..om den skal være bra.. Veldig koselig på Skutebrygga så skjønner at de har fult der.. Fin kveld og fin jul til deg :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg