Da snøen kom til den lille bygda som glemte at det var jul..

Litt merkelig overskrift kanskje for her i Mjøndalen blir nok ikke jula glemt ! Det er bare det at jeg noen ganger tenker at jeg fremstiller hjemstedet mitt som om det er et øde lite sted langt ute på landet…

Mjøndalen er ikke så stort og det er landlig og koselig her…men det ligger jo også sentralt i forhold til Drammen og Oslo… Så vi får med oss hva som skjer der ute i verden altså..hehe..

Men altså i går kom det mye snø her og det måtte jeg jo ta litt bilder av, i dag er det mildere og snøen har minska igjen !

Noen bilder fra Mjøndalen tatt på en grå-hvit vinterdag..

Og om du ikke fikk med deg at det står om Mjøndalen i Norsk Ukeblad denne uka kan du se HER

Knudsensmia som du kan lese om HER ..

Statuen av dikteren Herman Wildenvey , som vokste opp på Portåsen, som jeg har vist dere bilder fra mange ganger før…

Endene leiker seg i snøen ved Veiabekken..

Venter på våren…

Mjøndalen Bakeri der det er mye deilig bakst både til jul og ellers i året…

Som dere ser har de ikke glemt at det snart er jul…

51 bussen på vei til Drammen…

Koselig med det gamle stasjonsbygget …

Et tog på vei i vinterværet…

Hun her hadde kanskje glemt at det går mot jul…trodde vel det gikk mot påske…men lyste fint opp i vinterværet da…

#Mjøndalen #portåsen

22 kommentarer

Siste innlegg