Litt “julenostalgi”..

Det her er noen av tinga med litt julepreg jeg rydda fra loftet da vi flyttet fra huset. som jeg nå bare har bilder av.. Ting som har gjort nytta si i mange år, men man kan ikke ta med alt videre..

Denne nissejenta har jeg hatt i veldig mange år..og den fikk jeg av farmor og farfar..men nå drysset den så mye sagmugg at den ikke var brukendes lenger… 

 

Denne kakeboksen har vært fylt med krumkaker i åresvis..men nå var den litt bulka og slitt..og det er ikke så mye baking lenger heller..

 

Det her var ting fra kjelleren til farmor og farfar og jeg har jo aldri brukt det..men husker farmor brukte gorojernet før det ble elektriske å få..farmor bakte alle syv slag og flere enn det også..

Gave fra en av gutta…

De eskene her syns jeg var så koselige, men kan ikke fylle opp skapene i leiligheten med alt mulig….men har tatt vare på krusa som var inni da… #jul #nostalgi

30 kommentarer
    1. Jeg synes det er veldig koselig med de gamle juletingene, fra jeg vokste opp. Mye minner fra farmor og mormor, ting de hadde, som har fulgt med videre. Ting vi hadde…De er de koseligste..Selv har jeg ikke noe særlig pynt utenom Salt og Pepper… 😀 klemmer <3

    2. Utrolig mye fint da, jeg elsker gamle bokser….Åååå, det var så mye nostalgi ❤️
      Svar til forrige iinnlegg, den julebrusen er god ja, og den blå lett brusen fra Hamar ( brusen er gul)

    3. Har selv tatt vare på mye fra barndommen <3 Men mye er nok hjemme hos mamma og pappa enda, siden som du sier, kan ikke ta med alt i ei lita leilighet ;s Selv om vi har bod, er det jo begrenset hva det er plass til der også.
      Koselig ting dette, synd de ikke kunne være med videre, men slik er det jo bare 🙂 Du har de som minne på bilde 🙂

    4. Søtmonsen ): Så lenge vi hadde huset med kjeller og loft var det plass nok..men i leilighet må man bare ha litt mindre ting… Greit å ha bilder av ting i alle fall.. Takk for hyggelig tilbakemelding<3

    5. Min matgale verden: Jeg også :)) Ikke jeg heller før vi måtte da vi flytta i leilighet og har mye mindre plass enn i huset :)) Klem til fine deg også <3

    6. frodith: Koselig med personlige ting :)) Og fint å ta vare på noe..men man må jo ha plass til det også :)) Salt og Pepper pynter opp samme hvor de er de da :)) Klem <3

    7. Ja en kan ikke ta vare på alt, har drevet med litt opprydning selv idag :)) Fine ting du har her, lurt å ta bilder av de, så har du minnene <3 Klem <3

    8. Så mye koselig, som sikkert er fulle av minner for deg ^^ Skjønner riktig nok godt at du ikke kan spare på alt, det blir for mye tilslutt. Men nå har du jo bilde av det, så da blir liksom ikke tingene helt borte uansett ^^

    9. Alt kan en ikke ta med. Men fint å ha bilder av minnene. Regner med du har mindre lagringsplass. Så da må en bare være selektiv. Ha en fin mandag. <3

    10. Det er mye fint av den sorten rundt forbi. Gamle motiver gis ut på nytt. Har litt av slike ting og mor har sikkert mye mere.

    11. Helge: Ja gammeldags jul er jo “moderne”igjen..:)) Koselig å ha litt..men alt kan man ikke spare på ..om man ikke har veldig god plass da.. Fin dag videre til deg :))

    12. Ingvild: Ja har man bildene bevarer man det liksom litt.. :)) Ja her er det ikke plass til å samle på alt slik vi gjorde før :)) Klem og fin dag videre til deg <3

    13. Tattavkvinnene: Takk :)) Ja litt har jeg spart på..men mye mindre plass i leiligheten enn i huset som hadde både kjeller og loft :)) Greit med litt bilder ja…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg