Litt nostalgi..

Da vi flyttet fra huset var det mye å rydde på loftet og mye som måtte kastes eller gis bort. Så jeg tok bilder av det meste..og bittelitt har jeg tatt vare på..

Det kommer nok flere innlegg av ting fra loftet senere..

De tinga her er fra min barndom/ungdom..

 

Den første skolesekken ..Jeg var veldig glad i å skrive brev og hadde “haugevis”av brevvenner.. Blokkfløyte var ikke favoritten, men lærte jo “gode varme hveteboller”etterhvert..hehe…

Jeg likte godt norsk musikk som Terje Tysland og Stein Ove Berg.. ellers var Dolly  Parton en favoritt… #minner #nostalgi

 

34 kommentarer
    1. Så herlig innlegg, ja mye å rydde ved flytting…
      Helt herlig å se, fin smak når det glelder musikk, brevvenner hadde jeg også…Flytta da jeg ble skilt jeg, og så flytta jeg tilbake etter 4 måneder i samme huset…For jeg kjøpte huset…mye styr, men men sånn er livet.

    2. Mange flotte minner! så lurt å ta bilder av det…skal jammen gjøre det når jeg rydder kjelleren også..uansett om man kaster eller ikke..så kan jo ting skje..og da er det godt å ha å se tilbake på…

    3. solliv: Ja fra hus til leilighet med mindre plass kunne ikke alt bli med… Bra du kjøpte huset da.. for du liker deg der slik jeg har forstått det <3

    4. fruensvilje: Moro å beholde noen ting… men hadde jo “lassevis”og det har vi ikke plass til i boden her… Veldig moro å se og tenke litt tilbake på det som en gang var :))

    5. Mye musikk der som jeg kjenner igjen. Stein Ove Berg var jeg på konsert med 2 ganger. Han døde altfor tidlig, det var rus og mye rart bak fasaden i hans liv. Men sangene hans lever i dag. Mandag morra blues er vel den mest kjente. Jo, har sikkert mye på loftet hos mine foreldre fra min barndom. Men noe ligger i boden min her.

    6. Hadde sånn ransel, men den var rødrutete. 🙂
      Blokkfløyteboka kjenner jeg også igjen. Spilte det noen år. 🙂
      Artig med slike minner. Hadde mange brevvenner jeg også. Elsket å skrive, og få brev! Koselige bilder. 🙂

    7. Det er utrolig lurt å ta bilde av tingene, for da trenger man ikke å samle på alt som aldri kommer til å brukes igjen. Jeg hadde også rød skolesekk, og den blokkfløyteboken så veldig kjent ut 🙂 Jeg har fortsatt en del LPer, mens de aller fleste kassetbåndene er kastet. Nå er jo CDer også ut….alt skal liksom lastes fra nett. (Bare at jeg husker jo ikke hva alle artistene heter, og da klarer jeg ikke å finne dem på Spotify heller, så her blir det nok CD spilling litt til…. 🙂

    8. Når jeg begynte i 1 klasse fikk jeg også en sånn fin rød ransel, og jeg tror min fortsatt er oppe på loftet et sted. Så gøy å se på vinylen din, og jeg har noen av de samme albumene oppe i skapet. Skal snart rydde i mine jeg også, og da kommer nok en del til å gå til Fretex tenker jeg.

    9. Gøy å mimre litt. Lurt å ta bilder av tingene før de ble kasta. Bilder tar jo ikke noe plass lengre, i denne digitale verden. Jeg har alltid tatt mange bilder, har kassevis på loftet – med de som aldri kom inn i noen album. Burde jo ha gjort de digitale alle sammen! 😉

    10. Marit: Ja fint å ha et sted å “se litt tilbake”på ting :)) Har mengder av bilder som ligger i kasser…den jobben får jeg ta om jeg skulle få overskudd en gang.. God helg <3

    11. Vera Lynn: Ja det var tider det..skolestart… :)) Moro å ha bilder av ting en likte ..og mye bra musikk her syns jeg :)) ..fint å kunne gi det videre til noe bra…

    12. margarites: Noen få ting kan man spare på..men kassevis er jo ingen vits å ha :)) Ja husker godt opptakskasettene bl.a.. og hvordan båndet krølla seg til..hehe.. Kommer jo stadig noe nytt..så vi får henge med som best vi kan <3 God helg <3

    13. Helge: Så gøy, har bare hørt ham på plater jeg.. Ja han hadde det vist ikke så greit.. Flotte tekster han lagde… Koselig å ta vare på litt.. God helg :))

    14. Etdiktomdagen: Tenk at tida går så fort fra man begynner på skolen..hehe.. :)) Ja fin musikk man fortsatt kan høre på det her… God helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg