God grøt !

Jeg er jo veldig glad i grøt av alle slag . Og på lørdager har vi ofte risengrynsgrøt, og da er favoritten den posen fra Toro som skal kokes i 25 min…nam !

Så etter handletur i dag ble det grøt igjen …Jeg kan av og til koke meg risengrynsgrøt på en hverdagskveld også jeg..og har vi bare en eske langkokt risengryn i skapet og skummamelk så bruker jeg det..

Jeg liker ikke sånn grøt med overkokte gryn… må kjenne gryna..da er det best synes jeg.

Liker du grøt ?

#risengrynsgrøt #toro #matprat

24 kommentarer
    1. Jeg er ikke så glad i det meste av grøt, men fløyelsgrøt/ rømmegrøt er veldig godt. :))
      Risengrynsgrøt spiser jeg bare når jeg er sammen med trollungene. Da er det er dårlig eksempel å vise at jeg ikke liker det så godt. 😉

    2. Åja, grøt er godt! 🙂
      I mange år spiste vi grøt hver lørdag. Så og si alltid risgrøt. Kokte opp gryn og melk på morran, før jeg dro på jobb i butikken…Så var det bare å varme den opp når jeg kom hjem.
      Spiser det mer sjeldent nå, men hender keg lager meg hvetemelsgrøt til lunsj eller kvelds når jeg er alene 😉

    3. eiheks: Fløyelsgrøt er godt..og mektig :)) Liker rømmegrøt også jeg..men det liker ikke mannen her så sjelden vi har det..
      Ja man må være et godt eksempel å spise grøten sin..hehe..

    4. HeidiElise: Jeg var vant med grøt på lørdager fra barndomshjemmet også… :)) Ja grøt er kos ..enten man spiser det ofte eller av og til :))

    5. God grøt hadde jeg også i dag, min kokes i 20 minutter. Hadde kanel, smør og sukker. Liker grøt og vi hadde det hver lørdag kl 1230 da jeg var liten.. En god ting man har med seg fra barndommen det der.

    6. Jeg er nok et grøt menneske jeg også…Spiser havregrøt til frokost, og elsker fløyelsgrøt…men det er så fetende..så det må jeg holde meg unna…hihih…men når jeg skriver om det nå..så er det år og dag siden sist…ihihih… ha en god kveld!

    7. Ser godt ut. Koker ikke så mye grøt lenger, men er godt det…skal kjøpe meg en sånn Toropose jeg å….glemmer det på en måte…Men liker det godt asså 🙂

    8. Ja, grøt ER godt. Lenge siden jeg har spist risengrynsgrøt. Men har laget meg grøt av bygg- og havregryn i det siste. Den er god og enkel til frokost. :)))

    9. åja jeg er veldig glad i grøt og her spises det hver lørdag,svigerdatter kokte grøt til 6 voksne i dag da vi var det og dei i tillegg innviterte datteren vår med mann,grøten var meget god :)) og din ser også meget god ut

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg