Lys i mørket !

I dag er det jo Allehelgensdag, en dag da man minnes de som har gått bort (men det går jo uansett ikke en dag uten at man tenker på dem)… 

Siden mamma døde i løpet av det siste året ble jeg invitert til å komme i kirken å tenne lys, men jeg er ikke “så glad i ” slike tilstellninger  så det ble heller til at mannen , eldste sønn og jeg kjørte innom kirkegården å tente lys for mamma og pappa der…

Jeg er glad jeg bare har fine minner om dem !

Ikke så skarpt bilde av dem, men jeg liker slike bilder der jeg ser at de koser seg… (Mamma ble 75 år ..og pappa som døde for drøyt 10 år siden ble 70 år..)

#savn #allehelgensdag

 

 

28 kommentarer
    1. Vakkert på grava…..vi minner våre kjære….jeg har også vært på kirkegården og tent lys for pappa.
      På grava til bestemor og bestefar var det tent lys fra før….

    2. frodith: Ja de ble ikke gamle, men var jo aktive og “spreke” det meste av livet… Tenker på dem hver eneste dag.. men fint å tenne lys i dag 🙂 Klem <3

    3. solliv: Ja det er godt man har fine minner… Hyggelig med et lys på grava..eller hjemme for å minnes de man har i hjertet sitt <3<3

    4. Vi må minnes på den måten som er naturlig for oss. Jeg liker heller ikke sånne arrangerte minnestunder (men man kommer ikke alltid utenom). Koselig bilde av foreldrene dine! Leste innlegget ditt om det med å tenke positivt og legge ut “Den Glade Siden”. Veldig enig med deg, sjøl om det er “lov” å si at det ikke alltid er sol og glede. Jeg har lite sansen for blogger som KUN beskriver sjukdom og elendighet hele tida, for da blir det nesten som å dyrke det vonde, tenker jeg. En må se etter lyspunktene – og muligheter i stedet for bare begrensninger. <3

    5. Ja er det den dagen ja…jeg minnes de hele tiden jeg…trenger ikke en dag til det…men sikkert fint for noen..Koselig med gamle bilder…minner…Ha en god kveld!

    6. Jeg husker at jeg også fikk invitasjon fra kirken året etter mamma døde, men jeg valgte heller ikke å gå. Ville heller minne både henne og pappa på min egenmåte. Som du har jeg vært på kirkegården å tent lys i dag <3

    7. Koselig bilde av de <3 Ja, man minnes de hver dag som går <3 Er litt godt å kunne tenne et lys på graven til de som er borte, og bare være der en liten stund i stillheten med minnene <3

    8. Vera Lynn: Man må gjøre det en syns passer best for seg selv på slike ting :)) Et lys kan være fint å tenne noen ganger… ellers er jo minnene det viktigste <3

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har heller ikke spesielt forhold til slike dager… viktigere å minnes på sin egen måte… men hyggelig å være innom kirkegården med et lys noen ganger..<3

    10. karidansen: Enig, folk er forskjellige.. og det viktigste er minnene man har <3 Noen ting må man bare møte opp på ja...
      Ja jeg må "klage" litt innimellom jeg også... men liker ikke å ha en blogg som er "gjennomsyra" av negativitet..så det blir mest hyggelige ting <3<3

    11. Nydelig bilde av foreldra dine. Ser du har likhet både fra din mor og far. Håper dere hadde en fin stund der på kirkegården. Sørgelig å miste dem vi er glade i, men godt og ha mange gode minner. Stor klem<3

    12. Det er fint at man har en slik dag som i går. Og bra at man tenker på de som er godt bort. Det er altfor mange som ikke får leve så lenge av ulike årsaker. Det er fint med slike lys, bilder og minner. Veit om endel som har godt bort altfor tidlig og døden kan komme plutselig. Så det gjelder og leve mens man kan det. Ta vare på hverandre i tanker og gjerninger.

    13. Flott og koselig bilde av foreldrene dine <3 Fint pyntet på graven også <3 Gode minner å tenke tilbake på er godt å ha 🙂 God klem til deg <3

    14. Helge: Ja jeg tenker på dem hver dag..men noen ganger er det fint å tenne lys og minnes litt ekstra :)) Det gjelds å leve her og nå ja… Fin dag videre til deg..og takk for mange hyggelige og fine kommentarer :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg