Fra Steinberg og hjem..

I går da vi hadde levert bilen min ( den jeg pleier kjøre) på service , og jeg satt på med mannen tilbake og han skulle på trening som lå på vei hjem, ( han hadde gjerne kjørt meg hjem og så opp igjen altså..men jeg trang en gåtur nå) fikk jeg ham til å kjøre meg et stykke ned på Steinberg så jeg kunne gå derfra . I underkant av en halvtime å gå, men noen minutter mer når man tar bilder underveis da.

Steinberg er et lite sted som ligger mellom Mjøndalen og Hokksund . Da jeg gikk på ungdomsskolen gikk det elever fra Steinberg der også.. så da var det en periode bestevenninna mi og jeg “vanka” der oppe, var vel noe guttegreier da..hehe..

Fint å gå derfra , for man kan gå langs med elva og det er jo litt hyggelig.

Litt tekst under bildene… (Kompaktkamera)

Starta friskt på fortauet..

Gikk inn en stikkvei med noen gamle trær i hagen…

Når man går langs elva ser man over til Horgen…

Bestevenninna mi bor i det huset man kan skimte høyt opp i skogen der…

 

Langs gangveien står det noen eldre skur bl.a…

Vakkert ved vannet…

Kjekt med båt når man bor slik til…

Fine motiver…

Gul høststart…

Litt mer høst…

Her kommer jeg meg ut på gang/sykkelveien som fører meg stadig nærmere Mjøndalen…

Passerer flere bygg der det er /har vært arbeidsaktivitet…

Her er jeg snart hjemme og ser over mot noen ganske nye leiligheter i Krokstadelva..

Mørke skyer, men jeg holdt meg tørr hele veien uten regnfrakk…

Så opp trappa her , så er det bare noen meter til leiligheten vår… #hjemsted #Mjøndalen #Steinberg #gåtur #drammenselva 

38 kommentarer

Siste innlegg