Mange “husmorpoeng”til meg !

Jeg har da fått gjort litt fornuftig siden jeg var innom her sist ! Det er jo mannen som er den som tar grovarbeidet med å gjøre rent her, men jeg bidrar så godt jeg kan ..og stort sett er det jeg som gjør i stand middag til hverdags.

Men altså, på tirsdag var jeg litt ekstra flink for da både bakte jeg og lagde grønnsaksuppe .. slå den du..hehe..

Og i går kom svigerinna mi på besøk, så da lagde jeg i stand litt ekstra til lunsj..

Satte en stor deig på ca 2 kg.. så ble både brød og rundstykker.. og det er mest grovt i altså, hvetemelet sto bare fremme til utbakingen..

Selv om deigen er den samme er det greit å ha litt variasjon på fasongen..

Grønnsakslapskaus, det lager jeg i tilfelle eldste sønn som ikke spiser kjøtt skulle komme innom.. så bruner jeg bare karbonadedeig som vi andre tar i etterpå..

Ikke så mange slag pålegg, men hyggelig å pynte fatet litt når en får besøk…

Og litt hyggelig stemning med blomster og levende lys…. #kosthold #mat #blogg #mestergrønn #baking

 

42 kommentarer

Siste innlegg