Sykkel og sykling !

Jeg har vel nevnt og lagt ut et bilde tidlig i sommer av den nye sykkelen min . Men ikke fått laget noe eget innlegg om det ..så nå skal sykkelen få litt fokus her…

 I barndommen og som ungdom hadde jeg alltid sykkel , vi bodde et par km fra sentrum så sykkelen ble flittig brukt.

Da vi fikk eldste sønn bodde vi i sentrum så da hadde jeg også sykkel med barnesete bakpå, og sykla ofte..Men da vi flytta opp i åsen ble det slutt på syklinga for min del, mannen hadde og har fortsatt en treningssykkel (sånn med sykkelsko og mange gir…)

Så da vi flytte ned på flata fikk jeg lyst til å ha sykkel igjen, men en slik med kurv man kan sykle i sentrum eller en liten tur med. 

Og i dag da mannen skulle på kjøretur med motorsykkelen, tok jeg meg ei 20 minutters runde rundt broene her i Mjøndalen !

Skriver litt under bildene..

Fra dagens tur, burde hatt solbriller for sola var skarp.. Bildet av buksa var ment skulle være av sko og pedaler ..men ikke lett å holde balansen og knipse samtidig..hehe..

Enkel og fin syns jeg, ved elva den dagen den ble kjøpt… Nå var det bortimot 30 år siden jeg sist hadde sykkel så da jeg prøvde i butikken “sjangla” jeg veldig… men kom fort inn i det igjen .. 

Fra sykkeltur med mannen for noen uker siden, samme runda som i dag.. Han har kjøpt ny sykkel han også.. denne er mer til turer med meg så han ikke trenger bruke sykkelsko på slike småturer…

Bildene over fra jeg var på lunsj hos svigerinna mi før ferien… Bare rett over elva , men jeg burde hatt hjelm… men trilla for det mest til mitt forsvar…

Her et skyggebilde fra jeg låste meg inn til leilighetene etter dagens sykkeltur… #sykkel #sykling #blogg 

42 kommentarer
    1. Var jo en flott sykkel det der =D Sykling er jo egentlig moro – men har ikke hatt sykkel selv på 3 år nå. Kanskje noe å vurdere til det blir vår i bakkene igjen til neste år, hehe =D Kjempefine bilder =) Ha en super kveld videre <3

    2. Det så ut som en god sykkel! skikkelig damesykkel! Fikk en sånn jeg også, og syklet litt med en hund..men med tre har jeg ikke turt å prøve engang..hihih..så blir ikke sykkel tur på meg..føler det helt bortkastet å dra ut på tur UTEN hunder…hihih..BRA du bruker hjelm for det meste…for tenk..er bare et velt, og hode er ødelagt…Må være deilig å ha sykkel når man bor sentralt..en god kveld videre til deg!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja må ha en slik type sykkel til mitt bruk 🙂 Er nok enklere å hanskes med tre hunder om man går ja… Så de flotte bildene i vakre farger i siste innlegget ditt <3 Hjelm bør man ha på helt klart :)) Takk det samme til deg <3

    4. Helene: Takk, liker den jeg :)) Litt kos om det ikke blir for mye bakker..hehe.. Kan jo ha med på lasteplan når du drar på tur med Kongen <3 Takk og det samme til deg <3

    5. Gratulerer med en ny fin sykkel med kurv Anne.-) En sykkel er kjekt og ha når en vil komme seg litt ut og greit med kurven når en skal i butikken blant annet,,ja jeg har sykkel med kurv selv og den er flittig brukt her hjemme:-) Fine bilder også:-)

    6. pene bilder av deg,og sykkelen din var fin den,jeg savner korg på den nye sykkelen min,kan ikke bruke korga fra den gamle sykkelen ,det er litt dumt,med korg får du noen fine turer der du kan ha med litt forskjelligt

    7. Så fine bilder av ei syklende , sporty dame. <3 Du ække me' som "Eksosrype" når mannen kjører motorsykkel,da`? (Hadde ikke turt jeg heller, tror jeg!) Jeg har nesten lik sykkel som deg, men den har stått i lekestua her i hele sommer! Det blir alt for lite trim. Jeg synes det er kjedelig nesten alltid å gå tur eller dra på sykkeltur alene - men det er en dårlig unnskyldning! 😛

    8. Den sykkelen var fin <3 Har lyst på en sånn en med skrå stang, mange har rett stang nå og det er jeg ikke videre glad i 😀 Flotte bilder av deg på sykkel :)) <3<3<3

    9. Så fin og elegant sykkel, perfekt for bysykling og handling med kurven 😀 Har alltid brukt å sykle mye jeg også, men de siste årene har det blitt lite av det. Jeg tør ikke ha sykkel stående ute etter at kjæresten fikk frastjålet sin og da må jeg ned en veldig bratt trapp i kjelleren hver gang jeg vil ha den opp, så den blir dessverre sjelden tatt frem. Det fristet dog litt å sykle litt når du viser så fine bilder, kanskje jeg skulle kommet meg avgårde på en tur eller to i høst. Det er jo ikke for seint!

    10. Min sykkel er nesten identisk med din, men mer burgunder i fargen. Jeg bruker den ikke mye, kun til butikken i så fall og aldri med hjelm. Å bruke beina til å gå er mer min greie, men det så da veldig herlig ut med sykkeltur da. Kanskje jeg skulle gjøre litt mer av det. Beste hilsen Ingrid på http://www.ingridtunheim.no

    11. Gratulerer, så sporty du er! Var ordentlig fin den tohjulingen. Ligner litt på den søsters kjøpte for en stund tilbake. Hun angret slik på kjøpet og kunne egentlig ikke fordra å sykle. Så satte hun den fra sg alle steder i håp om at den skulle bli stjelt….:)

    12. maiken: Takk, blir ikke lange turene..men deilig å komme seg litt ut :)) Vi sykler der det er flatt så da er det bare kos, har man mye bakker er det ikke så moro.. Hehe.. da kan hun jo prøve å selge den da vel…

    13. Ingrid: Burgunder er nok fint :)) Greit med en slik sykkel, bruker den ikke ofte , men av og til :)) Siden jeg sjelden orker aktiviteter over 30 min.. kommer jeg meg litt lenger med sykkel..fint med litt variasjon også <3

    14. Tattavkvinnene: Ja liker den godt :)) Skjønner det, vi har en bod som det er lett å ta den ut av .. ville ikke latt den stått ute… mange frekke folk dessverre… Sykkeltur er litt kos , men ikke for mye bakker da..hehe..

    15. karidansen: Tusen takk :)) Hender jeg sitter på , er ikke redd for det..men orker bare korte turer, nå skulle han på ei lengre runde sammen med en arbeidskollega som også har motorsykkel :)) Jeg tar bare ei lita runde på flata, da er det bare kos..ikke noe melkesyretråkking..hehe.. Finn frem sykkelen du :))

    16. fruensvilje: Takker så mye :)) Kjekt med kurv ja, nå hadde jeg vannflaske der og jakka mi for det ble så varmt mens jeg sykla :))

    17. Margrethe: Enig :)) Ja denne runda er litt lang for meg å gå, men på sykkel tok det 20 min i rolig tempo.. :)) Takk , liker den jeg <3

    18. hobbystua: Tusen takk :)) Ja da kommer jeg meg litt mer rundt, og her er det flatt og lett å sykle :)) Kjekt å ha kurv på.. :)) Ha en fin dag videre <3

    19. Herlig med sykkel! Og har du først lært det så kan man sykle for bestandig…er det noen som sier. Men det er litt vingling før sykkelformen er helt på plass igjen. Jeg liker feks ikke å sykle i nedoverbakke, bremse med en hånd og rekke ut armen for å svinge samtidig….liker best å ha begge hendene på styret 🙂 Heldigvis så finnes det en god del sykkelstier sånn at jeg slipper å gjøre dette for ofte. Kos deg med sykkelen din. Og hjelm – ja det er bestandig lurt selv om man ikke sykler så fort 🙂 (må innrømme at jeg synder der når jeg har sykkelen med på kortere turer i ferien)

    20. margarites: Ja ikke sant, selv om jeg vingla litt noen minutter kom jeg fort inn i det :)) Er nok ikke like tøff som før jeg heller, men sykler mest på flata… :)) Bruker stort sett hjelmen…men som du ser her hender det jeg slurver litt jeg også…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg