Åletjern !

I dag ble det skogtur på oss. Vi kjørte å parkerte ca 3 km fra der vi bor.. så var det 1,5 km å gå, ikke lange turen men med litt stigning var det litt trim også !

Åletjern er det vannet jeg forbinder mest med barndommen. Vi gikk dit fra barndomshjemmet, da var det litt lenger å gå 8-10 km kanskje (en annen vei en den vi gikk i dag) .Noen ganger var familien der på badetur.. men det jeg husker best er at vi gikk skiturer dit med pappa mens mamma lagde søndagsmiddag hjemme…

På veien er det en bratt bakke som heter Kleiva, da jeg var veldig lita husker jeg at jeg sto mellom skiene til pappa mens vi kjørte nedover i full fart..

 Men altså i dag var jeg og mannen ved dette flotte tjernet..bading ble det også..

Får lage et innlegg til senere med litt mer “bloggebilder” fra turen…


Denne lille “bukta” her er den jeg kjenner best ved tjernet…


Men her starta turen da….


Ikke så langt fra Portåsen som jeg har hatt bilder fra før…


Fint terreng å gå i….


Varierende skydekke i dag…


Her er vi oppe ved vannet og mannen tar seg et bad…


Og jeg tar meg et bad…hehe…


Mat og te smaker på tur….


Begynner å gå mot høst ser det ut til…


Rundt odden og bortover der er det en badeplass, var i alle fall det da jeg var barn…


Flott skogbunn..


Se det vannet a… “blå-lagune”…eller kanskje grønn…


Er noen hytter der oppe også, men tror ikke det er veldig mange…


 Straks nede ved bilen igjen..


Like ved der vi parkerte..vakre grønne enger…. #åletjern #utno #sommer #ferie #friluftsliv
 

32 kommentarer

Siste innlegg