Vegetargryte !

Tror jeg har lagt ut “oppskrift” på denne en gang før også ! Eldste sønn spiser ikke kjøtt så da er denne grei å lage når han er innom å spiser middag her.. for bønner har jo en del proteiner i seg .. 

Egentlig kan jeg tenke meg å lage mer vegetarmat, så har du gode oppskrifter tar jeg gjerne i mot tips !

Denne gryta er jo veldig enkel da det går mest i ferdigbokser ..med litt ekstra i..


Ingrediensene ser du på bildet… Surrer først blomkål, gulrøtter, løk og sjampinjong i olje (eller det du har/liker).. tar oppi bønner og linser.. lar det steke litt og har over hakka tomater.. lar det surre og tar det over i kjele, jeg lager en stor kjele.. så det blir to omganger med steking… så lar jeg det putre i gryta en halvtimes tid… smak til med salt, pepper og urter.. Ha gjerne brød til.. vi hadde hjembakt denne gangen ! #mat #sommer
 

 

18 kommentarer

Siste innlegg