Sydenstemning i Drammen !

Nå har vi ikke vært i “syden” siden 2010 (siden det blir for lang reise for meg slik formen er pr.nå ).Men da er det jo godt det av og til slår til med sol her i Norge også, som i dag.

Dagens kaffe ble på Picasso som jeg har skrevet om flere ganger før også. I dag satt vi ute i bakgården der . Yngste sønn som bor like ved kom en tur dit og satt med oss han også…koselig prat i fine “sydlige”omgivelser..


Sola kom inn i bakgården kl elve akkurat da vi kom…


Egg og bacon er det faste valget når vi er der…


En speilselfie av fotografen… #drammen #picasso
 

28 kommentarer
    1. Hei, ikke så lett denne sykdommen. Rammer så altfor masse. Har ei romvenninne, fra den gangen jeg studerte, som har ME, men hun ligger på et mørkt rom, alene. Klarer verken å stå opp å gå på do eller vaske seg selv. Må mates. Blir for slitsomt å gjøre ting selv. Selv er hun glad for hun klarer å tygge maten selv. Tar innemellom en telefon, men mest kontakt med tekstmeldinger. Kan gå dager før jeg får svar.

    2. fjellgeitbundingen: Sant ! Vondt hun har det slik.. For tre år siden var det slik at jeg knapt var ute av huset.. men så har jeg tatt små skritt i riktig retning og har det etter forholda greit nå.. med at jeg er “oppegående”..så selv om jeg ikke orker de store tinga er det til å leve med.:)) Ønsker deg ei fin helg videre <3

    3. Hei Anne, ønsker deg også ei god helg. Håper de forsker seg fram til en medisin snart, som gjør at dere får brukt potensialet deres. Inntil da er det ikke så mye man får gjort med det. Heller prøve å ta med seg de positive tingene. i det bittesmå. Er man langt nede, kan det bare gå en vei. Oppover..Eller så forstå man etterhvert at man ikke hadde nådd bunnen likevel.. Kanskje svada, men klarer ikke ha sånn tunnsinn. Må heller kjenne litt på det, og være glad for det en selv klarer. Skylder alle som er syke eller mer syke det: Å leve livet så godt man kan. Samtidig så vet jeg alt om å ønske seg det livet man hadde før man ble syk..

    4. fjellgeitbundingen: Tusen takk <3 Ja vi får enn så lenge glede oss over fine ting.. syns du er flink til å bruke naturen og de fine opplevelsen det gir deg :)) Ja ikke ha for mye fokus på hvordan det burde vært...

    5. Ja, og de dagene man ikke klarer så får man mimre eller se på andre som klarer turer eller annet man likte og være i deres opplevelse (som man leser en bok). I dag er visst en slik dag her. Klager ikke, bare konstanterer. Føler meg heldig trossalt. Kunne jo vært mye, mye verre 😉 Arbeidsøkta i går og i dag tok knekken på meg, og jeg som er alene med ungene til i morgen. Så takk til Nordfjord for ferdig risengrynsgrøt og takk til tine for ferdig raspet ost, så får jeg håpe kroppen roer seg litt å at vi får laget taco litt senere i kveld. Ungene er store nå, så om det blir krise får vi hjelpe hverandre..

    6. fjellgeitbundingen: Man får legge “lista” etter formen..noen gang klarer man det.. andre ganger blir det at en presser seg for hardt..
      Håper dere får kost dere med taco .. og greit når ungene kan hjelpe til også <3

    7. Ja det har vært deilig i dag!! og vi har kjøpt oss oppblåsbart boblebad….deilig å gir litt luksus følelse..

    8. Det så nesten ut som om dere var i Italia :o)) På morningen i dag kikket jeg opp på himmelen, og tenkte at i dag blir det nok ikke noe fint vær, men så feil kan man altså ta, og bra er det :o)) Ha en strålende lørdagskveld :o))

    9. Koselige bilder. Om du drister deg til å reise, så skal du ikke lenger enn til Stockholm for å finne sol og sommer. Det er så mye bedre vær der enn her at jeg forstår godt min datter som fortsetter å bo der. Men så er jo vi vestlendinger ekstra hardt belastet da…:)

    10. Det er koslig i bakgården på Picasso, en stund siden sist jeg var der men sommern er lang. Og når man er ferdig der kan man bare rusle ut og litt til høyre, så over gate så er man på en herlig gressplen eller park. Drammen er deilig med mange tilbud. Men du verden så deilig og komme seg litt ut. Snart skal jeg ta en tur med skibladner fra Gjøvik til Moelv. Ha en fin dag.

    11. Helge: Det er det ja..håper du får en tur dit en fin sommerdag snart :)) Fint område også ja…elva er jo rett der nede også… Ikke tatt skiblandner , men gikk et år på folkehøyskole på Gjøvik :)) Takk og fin dag videre til deg :))

    12. maiken: Takker :)) Dro ofte til Stockholm eller København i ferien før jeg ble syk…men nå er det en lang reise for meg.. Har et håp om å orke en tur til Kragerø som tar 21/2 time i løpet av sommeren og besøke svoger og svigerinne som har kjøpt leilighet der..men vi får se :)) Ja det er vel litt bedre her hos oss..men ikke sommer slik jeg liker den ..

    13. Vera Lynn: Ikke sant, med rutete duker og gode greier :)) Ja man blir fornøyd når en har litt sol nå om dagen :)) Takk og fin søndag videre til deg :))

    14. Så koselig! Ja, det blir sydenstemning når sola skinner og man kan sitte ute. Kos deg videre og jeg håper på mange soldager framover! Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg