Ikke sååååå godt … Og noen bilder fra Gulskogen gård…

Nå har jeg kjøpt Norske jordbær et par ganger, de er gode men ikke såååå gode som forventet. De vi har i krukka selv er også ok …men det er vel kanskje mangel på sol som gjør at bæra ikke er på sitt aller beste…


Kjøpte og egne..ca like gode …

Var å tok noen bilder på Gulskogen gård i dag….men nå er det snart middag så legger ut flere senere..

Vakkert sted, ikke langt fra Mjøndalen…


Det er mange flotte påfugler der også…


#påfugler #Gulskogen #jordbær #blogg
 

34 kommentarer
    1. Så synd med liten nedtur på jordbærene, da. Du kan jo smakstilsette dem med litt vaniljesukker og friskpresset appelsin etter å ha skåret dem i to. Putt det hele i en tett boks og rist litt. Blir godt, altså. ;D Fint på Gulskogen gård, men jeg er litt skeptisk til påfugler. Når de er som vakrest er det jo egentlig for å gjøre seg store og fryktinngytende, at de kanskje føler seg truet. Men fine å se på. Kos deg på torsdagen.

    2. Er trasig når ting ikke svarer til forventningene..jeg og ei venninne kjøpte en kurv forleden dag – og den var innmari sur..huff..så det kan vel være mangel på sol som gjør det, ja.. Flotte bilder – syns påfugler er så fine <3 Ha en nydelig dag videre =)

    3. Noen ganger finner man gode jordbær, men jeg finner stort sett de som er litt sure, jeg grøsser og får gåsehud når jeg spiser dem og etterpå ler jeg av meg selv.
      Flotte bilder har du fått knipset, jeg liker bildene dine :))

    4. Ja, jordbærene har nok fått for lite sol i sommer. Da blir de ikke så søte. Det er vel litt sånn med oss også – vi blir ikke så søte når vi ikke får sol på oss! 😉 Påfuglen er ikke spesielt “Søt”, men den har vakre farger! 😉

    5. irenglede: De var ikke vonde …bare ikke så gode som forventet.. men litt smak til kan nok gjøre seg bra..takk for tips :))
      Ja de har flotte farger..hannen i alle fall… men de var litt stressa for det var en ny hunfugl der så det var litt kamp mellom “gutta”… Klem til deg :))

    6. Helene: Disse var ok ..men ikke sånne jordbær som oser av sommersmak :)) Fine farger særlig på hanfuglene .. :)) Takk og samme til deg :))

    7. Ja det er ikke mye smak i jordbærene enda…de trenger nok mer sol og varme…som oss….Ha en god kveld og flott bilder fra Gulskogen!

    8. Manglende sol har skylden for ganske mye “elendighet” om dagen. Så jeg tenker nok at mine jordbær også vil lide kraftig av det.
      Påfugler er vakre med fargene sine, det har jeg alltid syntes. Fascinerende. Og halefjærene husker jeg godt fra barndommen, da min farmor hadde noen sånne stående i en vase 🙂
      Ha en herlig kveld <3 Klem <3

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja sol og varme er viktig for både mennesker og bær det..hehe.. Takker … fin kveld videre til deg <3

    10. Litt tidlig med norske jordbær enda men bare vent..da skal jeg masse deilig jordbær og nyte sommern. Det er pent på Gulskogen gård, drar mest forbi men har vært dere flere ganger.

    11. Helge: Ja vi satser på at de blir skikkelig gode snart :)) Ikke ofte der jeg heller..men et flott sted er det :)) Ha en fin morgendag :))

    12. Så flotte bilder fra Gulskogen gård 😊 Jeg kjøpte norske jordbær her om dagen, men jeg syntes de var dårlige. De gikk i oppløsning, omtrent fra den ene dagen til den andre. Smaken var ikke så ille.

    13. Jordbærene trenger sol og varme for å få rette smaken. Jeg har jordbærbønder på alle kanter her jeg bo, men har ikke kjøpt noen bær enda. *flau*

    14. Skjønner. Ja, disse gutta, disse gutta. Må være slitsomt med all denne konkurreringen. I dyreverden er det ofte hannene som har mest pynt…… vel, vi er snart ikke langt etter vi menneskene heller. Klem til deg også. ;D

    15. irenglede: Ja tror hannen alltid har den fineste fjøra i fugleriket… Flere menn har nok begynt å pynte seg ja..hehe… Ha en fin kveld videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg