Luksus, penger og en absolutt nødvendighet !

Jeg bruker egentlig veldig lite penger på det jeg har inntrykk av at de fleste definerer som luksus..  f.eks dyre vesker, reiser, middager ute, hudpleietimer osv…..men et blad, en kopp kaffe , blomster og en ny håndkrem kan gi meg følelsen av luksus i alle fall…

Skriver litt under bildene…


Kos og litt luksus med nytt blad og en kaffekopp i slike omgivelser.. #kamillekafe

 


Svigerinna mi anbefalte produktene fra Rituals , så jeg fikk lyst til å prøve… en slik papirpose gjør seg litt ekstra syns jeg..og rosa Peoner er jo luksus på sitt beste…


Ser ganske dyrt ut…ikke sant ?  Men jeg betalte 205 kr til sammen .. en deodorant og en håndkrem, det andre er prøver jeg fikk med….

 


Liker å ha litt kontanter, ble overrasket over sedlene som kom ut av automaten.. men vet nå at de har nytt utseende…


Og det som var helt nødvendig var avstandsbriller… har slitt så i det siste med å fokusere på tv… er den alderen da… Og bare så det er sagt, siden det  var  snakk om luksus… sengesettet er av sateng.. Litt mindre luksus enn silke kanskje ..men litt mer enn bomull..hehe….  #luksus
 

40 kommentarer
    1. Luksus trenger ikke å koste mye det. Et bad i stampen på plattingsen er luksus for meg 😀 Når små ting blir store gleder er ting fiiint <3 god hælgeklæm 🙂

    2. Luksus kan være så mangt. Jeg har akkurat vært og bestilt nye briller og det ble dyrt- men nødvendig. Hadde jeg brukt samme summen på noe annet ville det vært luksus. Men briller bruker jeg jo hele tiden og da skal jeg være fornøyd og kan ikke se på prisen. Luksus i hverdagen er å ta seg tid til å gjøre noe bare for seg selv, og behøver ikke å koste så mye. Nytt sengetøy er herlig 🙂

    3. Det trenger ikke koste så mye, bare man liker det! Jeg har”sløst” det siste året, både med kursing og klær. Det er en tid for alt, men jeg velger å prioritere opplevelser nå, for jeg er så mye alene. Så må man kjenne etter om gleden ved det man investerer i er verdt det! Det er i alle fall Ikke moro å streve med å betale regninger! Nydelige bilder av interiør og “Luksus”. De nye tohundrelappene er også stilige. Jeg visste ikke at det var produsert nye før jeg så det her! 😀

    4. Deilig med luksus av og til..og det er jo stor forskjell på hva man oppfatter som luksus – litt av poenget er vel at man koster på seg eller gjør noe som gir en glede og fokus bort i fra det hverdagslige =D

    5. Du fikk mye fint hos Rituals for ganske lite penger 🙂 Og det er luksus med noen gode produkter. Posen i seg selv er også litt luksus ja. Det er litt finere enn sånne glorete plastposer 😉
      Jeg har blitt forelsket i satengsengetøy <3 Har to sett selv, og to laken <3 Så komfortabelt å sove i.
      De nye 200 sedlene har jeg kun sett på bilde 🙂 Og enn så lenge har jeg en av de gamle i lommeboken min fortsatt 🙂
      Koselig å unne seg litt luksus i hverdagen. Det trenger ikke å være store ting for å kunne kalles luksus <3
      Ha en fortsatt fin kveld <3
      Klem <3

    6. Så herlig! og ordet luksus må jo defineres av hver enkelt..for som du sier..det som er luksus for noen..behøver ikke være det for alle…jeg liker din luksus…og du, jeg ante ikke heller at vi har fått nye penger….Hadde nok blitt forbauset ja..hihihh. ha en god kveld og nyt helgen med all luksusen din!!

    7. Håper du kommer tilbake til de produktene du kjøpte og forteller hva du synes om de….? Jeg er nysgjerrig for prisen var det ingenting å si på.
      Litt luksus skal man kunne unne seg, så får det bare være ulikt hva vi tenker på med luksus…
      Sengesettet var veldig fint!

    8. Litt luksus i hverdagen skal man unne seg :o)) Min gode venn og tidligere blogger Terje, fortalte om Rituals som han brukte selv. Jeg fikk en prøve på en duft, som jeg likte godt og som jeg kommer til å investere i. Jeg byttet hudprodukter da jeg var i Sverige forrige uke, og valgte Boots serien NO 7, som jeg har blitt veldig glad i :o))

    9. Nye sedler pynter opp i hverdagen. Norge tjener jo millioner av kroner på fisk så det var på tide at fisken ble hedret på denne måten. Neste gang man gir ut nye sedler er det en oljerigg som blir hedret. Litt luksus må man unne seg, kontrastene er store og den sosiale forskjellen blant folk blir bare mere og mere synlig. Mye billig pene pynteting kan kan få tak i. God helg.

    10. Helge: Fisk passa bra ja ! Ja det er forskjell på hvor mye folk har å “rutte”med..men så er man jo ulike med det å bruke penger også.. vi har ganske god økonomi men har ikke behov for store og dyre utskeielser… Mange små koselige ting en kan hygge seg med :)) God helg videre til deg også :))

    11. Vera Lynn: Sant, trenger ikke være mye.. men litt kos og luksus trenger man :)) Har så vidt prøv produktene nå..virker lovende :)) Ikke prøvd det merket du har kjøpt.. men bra du er fornøyd :))

    12. maiken: Har så vidt prøvd, virker behagelige.. syns først det lukta litt mye i forhold til det jeg pleier bruke.. men deilig “myk”duft :)) Takk, likte det ja <3

    13. dvergpinschere i mitt hjerte: Ikke sant ikke alle som ønsker seg diamanter og sjampis..hehe.. Greit å være klar over nye sedler.. ” Bader ” i luksus jeg nå..hehe..

    14. Eva: Ikke sant ! Ja det blir litt mer elegant med slike poser :)) Ja sateng er veldig behagelig så det skal jeg fortsette å kjøpe :))
      Ja jeg var ikke klar over det med sedlene..men nå vet jeg det :)) Litt luksus og kos trenger man.. men trenger ikke være så mye ! Klem og fin helg videre <3

    15. karidansen: Enig :)) Ja man er nok mer raus mot seg selv i perioder , og som du sier nå har du hatt behov for det ! Vi har heldigvis penger til å unne oss litt “Luksus”.. :))
      Takker <3 Nei kom litt overraskende på meg også..

    16. margarites: Sant ! Slikt må man prioritere å betale litt ekstra for :)) Nytt sengetøy og en kaffekopp er fin luksus syns jeg <3<3

    17. ladyaugust: Ikke sant, finne noe en koser seg med.. stamp på plattingen høres nydelig ute..men helst i finvær :)) Klem til deg også <3

    18. Noen ganger er det godt å bare kjøpe seg et eller annet, bare fordi en fortjener det. :o) Når jeg tenker etter så er det en stund siden jeg har gjort det. Men mulig jeg ikke har gjort meg fortjent til noe på en stund da. Pleier å kjøpe en blomsterbukett hver uke, men rosene fra halvannen uke siden står her enda, får klare meg med de til over helga jaffal. Fine bilder.

    19. Marit: Sånn er det ja :)) Klart du har fortjent litt “luksus”.. har blomster lenge som regel jeg også.. Takk og ha en fin kveld videre <3

    20. Eg elsker rituals
      neste gang må du prøve dusjoljene og dusjskummet deres….den orange hadde du nok likt..den får deg i godt humør <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg