Om å være “ekte”..

I dag leste jeg først bloggen til Fjellgeitbundingen om det å ha en positiv blogg, så leste jeg Frodtiths innlegg om masker og så Etdiktomdagens innlegg om tårer. Dette er alle blogger der jeg vet at folk har sine ting å slite med(eller tenke på), men som allikevel fremstår som positive..

Så tenkte å skrive noen ord om min blogg igjen , som jeg tenker fremstår som ganske positiv, noe som er meningen ( selv om jeg “uffer”meg litt innimellom)…

Jeg tenker at det jeg skriver er “ekte” men allikevel bare en del av sannheten.. Bildene mine er ganske fargerike og “pene” men det er fordi det er slike ting det er hyggeligst å ta bilder av, også får det meg til å tenke at livet mitt ser da ganske bra ut til tross for at jeg er syk…

Noen tenker sikkert at hun er da mye på farta.. men det meste av bilder er tatt her hjemme eller rett i nærheten av der vi bor… mange ganger tar jeg masse bilder og fordeler i innlegg over flere dager ..Og ja det hender jeg tar en kaffe når jeg er i butikken, eller med mannen på lørdager eller går en tur på en halvtime en gang i uka eller noe slikt… jeg er tross alt ikke død.. ( uff det der var ikke helt meg å skrive..hehe..)

Jeg syns det er flott å se at andre som har “sitt” allikevel prøver så godt de kan å gjøre hverdagen så lys som mulig.. og håper andre tenker det om meg og min blogg også…

Noen bilder fra siste mnd..


Ikke værst det her vel… løvetannen er i en grøftekant rett ved oss…og elva ligger rett bak huset…..

 

Bildene under er fra et tidligere innlegg HER , jeg blir i alle fall ikke i bedre form eller humør av å se slike bilder (men syns man skal få blåse ut litt innimellom, om man føler for det)… 

#me #personlig
 

 

 

48 kommentarer
    1. Det er bra at det man skriver er ekte vare. Og bildene taler for seg. Jeg tror at hvis man skal ha suksess med en blogg så må man skriver ærlig på alle felt. Med det som utgangspunkt kan man dekkorere bloggen med humor, alvorlige ting osv. Men det er 1 juni i dag og fint vær så nå vil jeg ta meg en tur i skogen. Ha en fin aften…

    2. Helge: Enig i det :)) Ja litt variasjon av positivt og alvor er fint syns jeg… men liker en “lett” stil på bloggen :)) Ja nå får en utnytte finværet å komme seg ut en tur.. må jo ikke gå langt heller.. Kos deg på tur :))

    3. da tenker du som meg,jeg liker best å fremstille det vakre og gode på bloggen min,men samtidig må vi alle ha lov til å okke oss også )
      Jeg har vært på rehab noen ganger nå,og jeg husker en gang jeg var der ,da fikk vi fort lære att vi ikke hadde lov å stille spørsmål ved en person om hva han/hun gjorde der,for noen såg meget spreke ut.Vi fikk fort lære att alle som hadde fått innvilga plass hadde sitt å stri med,men ikke alt synes utenpå,.Selv om att vi er uføre så har vi lov å ta oss bra ut,vi har lov å kose oss og vi har lov til å leve,og det kan alle friske først som sist lære seg ))

    4. fruensvilje: Fint vi er enige.. <3 Ja det er ikke alltid et pluss å se så "frisk"ut.. føler man må forklare.. men man må faktisk ikke det.. som du også forteller om her .. men skal ha lov til å ha et liv og glede seg over det en faktisk klarer .. Klem til deg <3

    5. Jeg tror vi gjør helt rett i å fokusere på det som ER bra 🙂 For det er alltid NOE. Og det holder en i gang. Man kan ikke GI OPP liksom.. Når jeg har sutret nok, for meg selv, sånn en dag f eks…så er det om å gjøre å få snudd flisa… Og da begynner jeg å tenke hva jeg kan gjøre for å endre ting…Og det funker nesten alltid 🙂 Takk for link og gode ord <3 God klem <3

    6. Det er klart man skal være ekte..men er vel kanskje mye av uekte bloggere også..men det blir vel gjennomskuet..etterhvert..men det er synd om man skal føle at det blir feil å legge ut positive ting..for det er jo DET som holder oss som er kronisk syke oppe! Det å se fremover og se tilbake på de gode dagene..og ja..alle ser ikke 24/7 og vet ikke hva vi sliter med innimellom bloggen..så jeg har ikke tenkt tanken engang om at du klarer så mye og er syk..og det er klart lov å klage litt..sånn er livet…

    7. Det er viktig å vise at ikke alt er rosenrødt hele tiden. At man er elte folk bak bloggen.
      Sambo var veldig redd i begynnelsen når han var sykemeldt. Han turte ikke gå å spise offentlig eller noe med meg. Han var så redd folk mente han burde tilbake på jobb med en gang da. Men jeg tror det bare er Sundt å gå ut å lifte seg å gjøre litt når de er sykemeldt osv. Sitter man bare inne under dynen å tenker på smertene eller hva det må være så blir man hvertfall ikke bedre…hvertfall ikke physisk….

    8. Flott innlegg. Jeg synes det er viktig å ha en positiv vinkling på bloggen sin, men man kan samtidig klare å få frem at alt ikke er helt topp. Virkelig flotte bilder du har tatt også!

    9. Ellen Margareta: Tusen takk ! Ja i “passelige doser” kan man ha litt av hvert..og hva som er passelig er jo ulikt fra person til person :)) Så hyggelig å høre :))

    10. Silje: Det er det, men ikke BARE skrive om alt det vonde og vanskelige… men har noen behov for det er jo det greit også :)) Det burde jo egentlig være slik at det er positivt at syke kommer seg ut .. som du sier da får man litt annet fokus en plagene man har.. <3

    11. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg syns det er mange som skriver om slike “populære” temaer som du skjønner at det ikke kommer fra hjerte.. men bare for å få lesere.. slike blogger slutter jeg fort å følge..
      Ja det å være ute å ta bilder ..om det bare er i grøftekanten har gitt dagene mening for meg :)) .. takk for fin tilbakemelding :))

    12. frodith: Ja det er alltid noe, små eller litt større fine ting :)) Litt sutring må være lov … og hver og en gjør jo det som passer for dem da.. men trives best med folk som i allefall har noe positivt fokus på bloggen..og du har MYE :)) Klem <3

    13. Hei Anne, det var et flott innlegg med fine tanker og refleksjoner, så kjekt å kunne reflektere og tenke over ting. Tenker du har rett i alt sammen, og at jeg forstår din måte å gjøre og løse det på. He he, og nå må jeg inn å lese de andre innleggene du referer til, så skal jeg tilbake til min blogg å svare deg der..

    14. Ja jeg også er glad i pene bilder og liker å fokusere på hyggelige ting, selv om jeg også har begynt å skrive om litt tyngre emner siste tiden…..Men det er ikke alt en har lyst å dele på en blogg som “alle” kan lese. Flott innlegg og flotte bilder! :))) Klem <3

    15. Vi må prøve å få litt energi der det er mulig. Får du energi av fine bilder, så er jo det superflott. Liker å se bildene dine, jeg kjenner deg på en måte litt. Det gjør noe med meg. Du er min venn her inne. Det er flott for meg. Stå på og ta det museskrittet du trenger hver dag. Stor klemzzzzzz.

    16. fjellgeitbundingen: Takker ! Ja noen ganger er det fint å skrive litt om hvordan man har det.. selv om jeg ikke utdyper så veldig :)) Ja de må du få med deg… Sov godt når natta kommer <3

    17. spisogspar: Det vet jeg <3 Ja man må jo kunne fortelle om ting som er en del av livet sitt.. men det er måten å gjøre det på som er viktig også.. men alle gjør jo selvsagt som de vil.. syns du har en balanser og fin måte å skrive om ting på :)) Klem <3

    18. solliv: Ikke sant, hyggelige ting gir glede som igjen gir overskudd :)) Jeg er veldig glad i å ta bilder..og syns det ser “positivt” ut når jeg har dem på bloggen min :)) Tusen takk, syns jeg kjenner deg litt også.. veldig hyggelig :)) Klem til deg min venn <3

    19. Jeg tror det er sunt å prøve å være positiv, og jeg likte i hvert fall de øverste bildene dine bedre enn de nederste. Man blir jo glad av å se dem, og heller litt nedstemt over de siste… Livet har mange sider og jeg tror vi får det bedre med oss selv også om vi prøver å gjøre det beste ut av hverdagen, se halvfulle glass og ikke halvtomme…se det gode og heller se litt forbi det som ikke er så bra. Men selvsagt skal man ta årsakene til grå dager eller sykdom på alvor. Jeg synes bloggen din stråler 🙂

    20. margarites: Man har mest å “vinne” på det tror jeg.. men noen dager nytter det bare ikke og da må man ha lov å “klage”litt.. Ja man blir mer positivt påvirket av “fine” ting tror jeg.. men hva som er fint kommer jo an på øyet som ser :)) Og noe fint er det jo som regel i løpet av en dag..
      Tuuuuusen takk .. liker din blogg også, selv om det går litt tid mellom innlegga .. Klem <3

    21. Alle har vel noe, smått eller stort som de sliter med og så blir det så individuelt og ulikt hva og hvor mye man deler. Mye pga.relasjoner ….., hvertfall hos meg.
      Jeg ville bare si noe om det du antyder , om å være ufør og mye på farta.
      Som oftest er det en selv som er sin verste dommer , jeg tror nemlig det er mer forståelse ute blant folk flest enn man ofte tror selv, men det er det veldig mange uføre som tenker på hva andre mener om at de alltid er på farten og slikt

    22. Det er viktig å kunne vise det man vil – har man lyst til å vise positivt, fordi det gjør en sjøl godt, så er det riktig! Får man hjelp av å skrive ut det negative, så er det riktig! Glad i bloggen din! Klem <3

    23. Tusen takk for det. Akkurat nå for tiden blir det lite blogging fra meg, for det skjer litt for mye som ikke egner seg her (mye som påvirker inspirasjonen). Man skal jo være positiv 🙂 Men jeg er her og leser og kommer med noen ord og bilder innimellom 🙂

    24. maiken: Ja man tar hensyn til andre når man lager innlegg også..:)) Ja det er nok slik , men noen ganger må man liksom forklare seg litt..og man har lyst til å si til folk som en vet er “skeptiske” ..hvor mye en har kutta ut av det en før var med på… nå er det “største” i løpet av uka en kaffe med mannen når vi handler på lørdager..hehe… Men jeg har egentlig folk rundt meg med forståelse.. så det er nok som du sier man er nok sin verste dommer selv.. Takk for fin tilbakemelding <3

    25. margarites: Da forstår jeg..håper ikke det er sååå ille da.. Skriv gjerne i innboksen om du ønsker å fortelle.. men forstår godt om du ikke gjør det også… Alle gode ønsker og klem til deg <3

    26. ..det er vel litt forskjell på bloggerene – vil jeg tro. Noen liker å kun få ting til å fremstå lyst og positivt – mens andre ser det ut til, vil ha mest mulig kjefting, smelling og drama. Mens andre igjen, foretrekker litt av alt. Og alt det er ok – for jeg velger heldigvis hva jeg vil lese. Personlig må jeg si, at jeg har bare godt inntrykk av de bloggene jeg følger. Jeg syns det skal være lov å få utblåsninger og akke og oje seg litt – man blogger om hverdagen – og hverdagen er da jaggu ikke bestandig solskinn og glede 😉

    27. Helene: Sant.. og det er jo litt med “måten” man er negativ på også.. jeg “hater” drama selv så unngår slike blogger.. men hører gjerne om ting som er vanskelig men tatt opp på en troverdig måte.. Livet er litt av hvert ja.. så absolutt…Noen ganger skulle man ønske man ikke var født.. men så er det mye fint også ..heldigvis <3

    28. ekte vare er bra og lese om .
      dette er en blogg jeg vil følge med på.
      Ta gjerne en titt på min og ,den omhandler ekte vare ,historien om hvordan det hele startet etter å ha møtt veggen .
      Jeg har dårlige dager som alle andre og alt er slett ikke rosenrødt som alle skal ha det til
      Ha en strålende fin pinse
      Klem fra Sissel

    29. Hei!
      Tusen takk for et flott innlegg <3 Tøffe tak innimellom. De bildene nederst rørte noe inne i meg. Jeg tenkte; den stille smerten.
      Vi har alle NOE, og av og til er det greit å dele litt av det. Alt er ikke strålende hver eneste da, selv om fargeglade bilder kan uttrykke det.
      Ønsker deg en flott dag, annebe <3
      klem og takk for gode ord 🙂

    30. Jeg synes det er fint at man blogger om både gode og ikke fult så gode dager.
      Alt er ikke alltid topp. Men alt er da ikke alltid elendig heller.
      Variasjon er godt.

    31. Jeg synes du har en positiv og flott blogg hvor du antyder dine fysiske utfordringer uten at de på noen måte overskygger alt det bra du skriver om, for ikke å si dine vakre bilder…Jeg er helt enig i at det å finne positive aktiviteter og hendelser i hverdagen som en kan formidle, enten via bloggen eller i sosiale sammenhenger, er bra terapi, og kommentarene som kommer inspirerer til ny innsats. I alle fall virker det for en gammel gubbe.
      Fortsett i samme stilen, jeg liker bloggen din!

    32. sisselgu: Takker så mye :)) Så du skrev om utfordringer..og det var flott bilde av deg :)) De fleste har nok noe å stri med.. og noen mer enn andre.. Klem og god helg til deg :))

    33. Etdiktomdagen: Takk snille du :)) Ja de fleste av oss som er syke/har plager holder nok mye inni seg… av og til MÅ man bare sette litt ord på det.. God helg og klem til deg <3

    34. funderier: Takk det var en fin tilbakemelding 🙂 Ja når man “forer” hjernen sin med noe positivt så blir ting i alle fall ikke værre.. kanskje litt bedre..:)) Ja litt kommentarer er inspirerende..:)) Liker deg, bloggen og dikta dine også.. God helg :))

    35. Veldig bra innlegg annebe <3 Ikke alt vises utenpå oss mennesker med ulike plager og sykdommer. Jeg fikk tårer i øyne av de nederste bildene dine, men de øverste bildene er fulle av liv og glede som jeg/vi kjenner deg best ♥♥
      Vet ikke om du husker? men vii har noen felles selv om vi har ulike diagnose... Den 16 juni skal jeg opereres.. igjen . Og denne gangen blir det utlagt tarm. :.)) Dette blir en ny start for meg ! <3
      Jeg er så glad for å være din bloggvenn, kjære deg <3
      Smil til fredagen , og helgen smiler til oss 😀 stor Klem <3

    36. Så bra skrevet. Og bildene illustrerer perfekt. 🙂
      Jeg er nok alt for reservert og deler sjelden nedturene mine. La ut et lite glimt i går, men det hører til sjeldenhetene. 🙂
      Verden er ikke rosenrød og det viktige er å fokusere på de små lysglimtene av glede selv de mørke dagene innehar. Det virker som veldig mange her er flinke til det. <3

    37. Ei_heks: Takk for fin/hyggelig tilbakemelding :)) Ja fine små ting er det uansett hvor mye som er vanskelig eller plagsomt ! Begynte å følge bloggen din :)) Fin dag videre <3

    38. Rriittaa: Tusen takk <3 Ja det er ikke alt andre kan se.. og når vi er slik at vi smiler og prøver så godt vi kan.. tror sikkert mange at en ikke er så syk.. men det må man leve med...
      Ja husker litt om dine plager ..og det blir nok en stor forandring, men da får du forhåpentligvis mindre vondter...men sikkert noen utfordringer .. Velig glad jeg har blitt kjent med deg på bloggen :)) Klem og god helg videre fine du <3

    39. Som du kanskje så i går kveld, inspirerte du meg til å skrive litt om hvordan jeg har det med å dele mine utfordringer… eller aller mest, la være. 😉

    40. Ei_heks: Ja jeg leste det, fint innlegg og fint dikt der også.. Det er jo bra med blogging at man kan bli inspirert og inspirere .. jeg skriver også lite om utfordringene mine..mest om det jeg faktisk kan glede meg over :)) Ha en fin dag videre <3

    41. Kristine Brandvold: Tusen takk for fin tilbakemelding :)) Ja man kan nok senke krava noen hakk både unge og eldre.. Så du har tenkt deg på syden- tur.. fint bilde av deg også :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg