Fin morgendag til alle..Noen som har greie på orm ?..Og en liten oppklaring…

Først har jeg lyst til å si takk til alle som er innom bloggen min, og koselig med alle som legger igjen en kommentar ! Håper alle får en fin dag i morgen både at det blir finvær og at dere opplever noe hyggelig…

Skriver litt under bildene..


En slik, lys , lett  og fin dag håper jeg alle får..vet det ikke er slik.. men at i alle fall noe blir fint.. (Bildet er fra dagens tur som du kan se HER )


Bildet over her er av dikteren Herman Wildenvey som bodde på Portåsen der vi var i dag… Fikk spørsmål av bloggen pittbulljedda hvem den mannen på bildet var.. sånn er det når en vet noe selv regner man med at alle andre forstår det også..hehe..


Jeg skrev at det her var en buorm.. for jeg så ikke noe sikksakkmønster. Men Bloggen utifriluft (som kan mye om naturen) trodde kanskje det var hoggorm for buorm har noen gule flekker rett bak hodet..noen som vet ?   #orm #portåsen #blogg
 

24 kommentarer
    1. Ja der var det idyllisk og fint, men ormen, huff…. Er livredd for orm, og den så stor ut! Jeg har ikke greie på orm så jeg kan ikke hjelpe, dessverre. Ønsker deg en fin morgendag <3

    2. Med en gang jeg så bildet, så tenkte jeg hoggorm. For det finnes svarte hoggormer. Ligna veldig på den jeg så i skogen her om dagen. Da kom det en type og sa til meg at det var en svart hoggorm….

    3. spisogspar: Fint sted ja :)) Ja den var veldig stor..så jeg tror nok det er hoggorm nå når jeg vet at de svarte ikke har så synbar zikzak… Takk og god natt <3

    4. solliv: Ja jeg tenkte det da jeg så den også..men så trodde jeg de alltid hadde synlig sikksakk på ryggen.. men de kan vist se slik ut også… så bra vi ikke satte oss der..hehe…

    5. Tror dette er en sort huggorm..jeg fant bueorm i fjor, og den var kullsort…denne ser jo litt grålig ut.. og den hvite flekken ser man ikke her..

    6. Nei, orm skjærer jeg unna, var ikke vant med slike vesener i oppveksten.
      Forskjell på hoggorm og buorm har jeg ikke peiling på, men et tips jeg fikk var.: Løft ormen etter halen. Hvis den greier å svinge seg opp til handa di er det ikke en hoggorm. Jeg har ikke prøvd det rådet, hehe!

    7. Her er det meldt flott vær og flereogtyve grader i morgen. Så dette gleder jeg meg til. Og bildet du begynner med inspirerer veldig 🙂
      Jeg aner ikke hvilken orm det er, og blir forskrekket hvis det er hoggorm, for jeg tror liksom jeg er trygg når jeg ser noe annet enn det karakteristiske hoggorm mønsteret. Men men….Får holde klar avstand til alle ormer heretter jeg da 😉 Hihi 🙂
      Ønsker deg en strålende fin dag i dag, og kos deg masse <3 Klem <3

    8. Det der kan lett være en huggorm for de kommer med den fargen der også. Jeg hadde en sånn i hagen jeg også sånn uten de gule flekkene og de som visste sa det var huggorm og jeg holdt på å tråkke på den ved et uhell, fyttiskjiten. Så den ikke i fjor sommer så kanskje den har flytta til naboen eller noe. Ha en nydelig dag, her skinner sola alt og det blir en nydelig fredag <3 klæmme 🙂

    9. Jeg syntes ormen ligner veldig på huggorm… Snoken mener jeg er slankere, mens denne virker kraftig, men noen ekspert på område er jo ikke jeg.

    10. Eva: Er såååå deilig vær i dag.. :)) De fleste mener det er hoggorm..og jeg som sto så nærme..hehe… Kos deg som best du kan i finværet :)) Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg