Dagen så langt…

I dag starta dagen med at mannen hadde laget frokost til oss ! Så kjørte vi opp til et sted ikke så langt fra oss der vi kan gå ei runde ved Portåsen.. som jeg har fortalt om flere ganger før bl.a HER ..

Turen tar bare en halvtimes tid, men med litt fotografering og et par stopp fikk vi vært ute ei stund.. liker veldig godt å være i disse omgivelsene , handler vel bl.a om tilhørighet …

Skriver litt under bildene..


Fine omgivelser og koselig å lese dikt som henger rundt omkring der også.. og kjekt å kunne ta seg en hvil på krakken…


I farta igjen….


På veien ned der vi hadde tenkt å sitte litt lå denne sammenkveila ormen ..så da fant vi en annen plass lenger ned. Ser ut som det bare er en buorm , men ikke så fristende å sitte der uansett …

 


Der vi satt kunne vi se de som var sprekere enn oss..hehe.. noen løp..


Og noen sykla…. #Wildenvey #portåsen #Mjøndalen

 

 

24 kommentarer
    1. For en flott plass. Selv har jeg klipt plen, kantklipt, malt litt på låven og jobbet overtid så lang i dag.
      Deilig med fridag….. ;o)

    2. Så pent det er der hos dere 🙂 (foruten den ormen, den var skikkelig, skikkelig fæl) Deilig å komme seg ut nå helt på starten av sommeren 😀 Nydelige bilder og takk for turen og stor god klæm <3

    3. det var en koselig runde i vakre omgivelser,godt for hele mennesket å få en tur der skulle jeg tro ) men orm er orm så jeg hadde også funnet et annet sted å sitte ja )

    4. Ja enig. Orm er heldigvis sky skapninger så man ser de ikke så ofte og det er bra med ormefobi 🙂 Men nydelig natur og det er det her også 🙂 <3

    5. Så herlig! koselig og fine bilder…ja bortsett fra ormen da…ja jeg syns de er vakre, og fascinerende..men også skremmende…

    6. frodith: Veldig fint der ! Kan love deg jeg ikke så fresh ut på bildene der mannen zooma meg inn..hehe…men de legger jeg ikke ut da… Klem til deg <3<3

    7. Å så mange koselige bilder! Men det var da en hoggorm??? eller….. buormen har vel en gul prikk på sida av hue??? Uansett – greit å holde avstand…. Dette er et flott turområde! 🙂

    8. Nydelig bilder, og så perfekt for en tur :o)) Skal si jeg kvakk til da jeg så ormen, for de er jeg ikke noe glad i, grøss. Hvem er herremannen på det “gamle bildet” i første bildeserien?

    9. Vera Lynn: Takk fint der ja :)) Og Margrethe lurte på om det ikke var en huggorm..grøss.. Det er Wildenvey dikteren som bodde på Portåsen..hehe..tenkte ikke på å si det jeg :))

    10. Margrethe: Ja nå så jeg på noen huggormbilder på nettet også..og mange var lik den vi så… godt vi ikke satte oss på den… :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg