Hørte kvitter.. så ikke så mye som et nebb…

Da mannen dro på trening og været letta litt i ettermiddag, tok jeg med kameraet og kjørte opp mot skogkanten her i Mjøndalen..og gikk ei runde ved Portåsen.

Planen var å ta noen fuglebilder med den nye linsa. Fuglekvitter var det masse av.. men ikke en fugl å se, eller en eller to flaksa fort forbi bare..

Jeg møtte på et par troll så da fikk jeg ta bilder av dem i stedefor.. og noen blomster og trær,de får komme i et senere innlegg !


Ikke det peneste jeg vet, men noen innslag er jo litt gøy og sikkert lettere å få barn til å være med å gå litt for å finne flere troll…


Veiabekken har flere “fossefall” og det syns jeg er veldig fint… #portåsen #friluftsliv
 

19 kommentarer
    1. En vassekte trollskog 😀 Nå fikk jeg lyst til å lage trollhuler og heksebygg 😀 Ha en nydelig kveld, her er det grått men inne er det kake og varmt 😀 <3 godklæmme 🙂

    2. Spennende med trollskog:-D Kanskje du må kappete med trollet neste gang du er der..hi-hi 😀 Morsomme bilder som får fantasien i sving.. 😀 Ønsker deg en herlig søndagskveld <3 Trollklem fra meg :-)))

    3. ladyaugust: Det er det ja :)) ..hehe,,, Sola kom nå i kveld..men mannen har bakt brød så det blir det og en kopp te snart :)) Klem til fineste deg <3

    4. Ja nå begynner fuglene å bli litt borte i løvet..og de gjemmer seg langs stammen når det er litt regn i lufta..så ut en solrik dag..da kan de sitte i toppen av trærne.. Flotte bilder av trollene da….er jo litt koselig for barna ja… ha en god kveld!

    5. Joda – er jo greit med litt, som du sier – og kanskje lettere for foreldra å få ungene med ut for å se på trolla. Akkurat det du har lagt ut her, var jo stilig, da 😉 Flott bilde av det fossefallet =)

    6. Det gjør turen litt mer spennende når man møter på tusser og troll på veien. Tenker unger liker det, og løper videre for å finne det neste…. Småfugler er vanskelig å fange, når jeg nærmer meg å få motivet i fokus…da flyr de 🙁 Må nok øve en del mer jeg i alle fall. Ønsker deg en fin uke 🙂

    7. Så morsomme bilder :o)) Det så ut som det skulle lette her i Oslo område også, men nå ser det ut til å tetne til igjen. Ha en fortsatt fin kveld :o))

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja hørte dem der oppe i det grønne.. greit å vite ! Jeg litt moro med slike troll bare det ikke blir for mange av dem :))

    9. margarites: Sant , litt gøy spesielt for de minste :)) Når jeg ikke har med kamera ser jeg fugler ..og ekorn..hehe… Ikke lett å fange dem med kamera…men skal nok få det til i løpet av sommeren :)) Takk det samme <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg