Ikke hage lenger ! Får plante litt i krukker på verandaen da…

Dette blir første sommeren på godt over 30 år hvor vi ikke har hage .. men vi har jo veranda så da får man lage seg en liten “hage” der da ! Jeg har jo ikke holdt på så my de siste åra som jeg gjorde før jeg ble syk , for det krever jo litt å holde planter og blomster i orden.. men litt får man lyst til å plante når finværet kommer.

Så i dag kjøpte jeg noen urter og et par blomster på Plantasjen (ikke sponset) . Jordbærplanta og stemoren planta jeg for 2-3 uker siden.


Kunne plukke tre urter for 100 kr… valgte de urtene vi bruker mest…. #gressløk #kruspersille #basilikum


Et par Petunia til krukker på veggen….


Huske å vanne…


Jordbærplanta har begynt å blomstre…håper på store ,søte jordbær…


Margeritter på bordet foran soveromsvinduet….


Stemorsblomsten på bordet vi bruker mest, utafor stuevinduet….


Petuniaen skal være slik at den henger litt ned etter hvert..vi får se hva jeg får til da…

Basilikumen fikk stå på kjøkkenet, både fordi jeg er usikker på om den egner seg ute..og at det var for liten plass i krukka med de andre…

#blomster #urter #plantasjen

 

20 kommentarer
    1. Krukker duger! Jeg har ikke veranda(balkong en gang, bare ei ganske fin trapp og en lun krok! Tenk så godt å ha det så lettvint. Godt at begge ville flytte! Tror ikke dere kommer til å savne huset! 🙂

    2. Jeg syns det er kjempekoselig med krukker… jeg bruker kun det, selvom jeg har hage…. er jo så mye ute og farter, og klarer ikke å rå over alt….<3

    3. Så koselig med blomster..ja jeg må få plantet noen krukker jeg også..har tomt..men er naturtomt med masse stein..så har pleid å ha veranda kasser..men nå reiser vi så mye på sommeren…og dør jo alt..så gidder ikke ha så mye lengre…Men er jo så koselig..kos deg med blomster og urter!

    4. fin hage dette ) jeg er litt redd for å ha noe ute nattestid ennå,men håper vi er ferdige med frostnetter.Lurt å ha basilikummen inne for den er veldig varmekjær )

    5. Krukker er supert å plante i. Jeg har bare en liten hage, men har de siste årene bare plantet i krukker og verandakasser. Sånn blir det nok i år også. Det er veldig koselig med blomster, og det ser ut til at du får det fint hos deg. Å slippe stor hage er sikkert bare deilig – men litt uvant i begynnelsen 🙂

    6. karidansen: Trapp og krok høres koselig ut :)) Ja det er deilig å ha det enkelt og sentralt :)) Men huset var supert da vi var en hel familie som bodde der :)) Sov godt :))

    7. Margrethe: Ja det er fint med noen krukker rundt både på verandaer og hager :)) Nei det skal ikke være for mye å passe på heller…

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Greit å fint med kasser og krukker :)) Blomster er koselig…men ikke for mye heller .. :)) God natt :))

    9. margarites: Ja det er dekorativt og pent med krukker også :)) Kommer til å savne Peonen og epletreet fra hagen…men ellers er det deilig å ha det lettvint :))

    10. Basilikumen må ha minst 15 grader, så den egner seg ikke så godt ute enda.
      Det er praktisk å plante i krukker. Mindre luking. ;o) Men litt mer vanning.

    11. Det er vel deilig men uvant og slippe hagen også. Kanskje et savn men alt blir en vane. Mye fine blomster man kan pynte en veranda med.

    12. Så fint! Det blir jo så koselig med en gang man får litt levende planter på verandaen! Ønsker meg veldig en liten veranda eller balkong selv, og spesielt nå som det stadig vekk dukker opp fine bilder av folk som har plantet 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg