Blogging, kommentarer, svar på kommentarer osv…ikke alltid så lett det der !

Ikke så ofte , men av og til har jeg behov for å forklare(unnskylde) meg litt, selv om jeg vet at en kan gjøre det som passer for en selv når en blogger ! Som di fleste som følger bloggen min vet er ikke formen min helt på topp, og jeg strir veldig med vond nakke og skuldre, så å skrive på pc burde jeg strengt tatt ikke gjort..


 

Men så er det det der med at jeg er med på så lite for tiden, og trenger et sted å være litt kreativ og ha kontakt med andre uten at det krever så mye . Jeg syns det å blogge er veldig gøy, og liker veldig godt kontakten jeg har fått med mange bloggvenner !

Men så hender det jeg får litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke kommenterer “alle” innlegg til folk jeg følger, og særlig til di som er så hyggelige og legger igjen en koselig kommentar hos meg stadig vekk ..også er det sååå mange innlegg jeg har lyst til å kommentere . Men skal jeg klare å lage innlegg selv bare må jeg begrense meg ! ( En periode svarte jeg ikke på kommentarer på egen blogg, men det føltes så upersonlig, og jeg “elsker”å få kommentarer..hehe)

Men i perioder kjennes det greit å kommentere ofte ! Liker ikke så godt slike innlegg der en “unnskylder”seg, for en vet jo at mange andre har det på samme måte…men av og til føler jeg for en liten forklaring ! Takk til alle som inspirerer med flotte blogginnlegg..og legger igjen hyggelige kommentarer hos meg !

#blogg #personlig

57 kommentarer
    1. Skjønner veldig godt hva du mener! Der ER hyggelig å få kommentarer! Samtidig tar det mye tid å svar på hver enkelt hvis man får mange kommentarer på hvert innlegg! Jeg kommenterer på langt nær alle innleggene jeg leser, men innimellom legger jeg igjen en liten hilsen. Jeg leser ofte dine innlegg. De er ikke så lange og det er ofte litt “snert” i dem – samtidig som det er koselig lesning!! 😀

    2. Jeg leser veldig lite innlegg for tiden og er lite på besøk selv men stikker innom når det passer og det får være greit nok, for jeg har ikke kapasitet jeg heller til å være på besøk hele tiden 🙂

    3. karidansen: Ja man får finne en balanse som passer for en selv, for det er hyggelig med den kontakten kommentarer gir. Men man kan jo ikke slutte å lage innlegg og bare kommentere..hehe..
      Takk for hyggelige ord om bloggen min, leser alltid hos deg også..både artige og interessante innlegg med personlighet :))

    4. Mariann Sæther Tokle: Ja, man må finne ut hva som passer for en selv. Men jeg “må”ofte ha med meg hva som skjer på bloggen…men alt kan en ikke få med seg… i alle fall ikke kommentere :))

    5. Jeg skjønner deg så godt, jeg har det på akkurat samme måte selv. Men dårlig samvittighet hjelper ingenting, du får heller komme sterkere tilbake når du føler deg bedre. 🙂

    6. fabelastisk: Takk for fine ord :)) Ja i perioder kan en kommentere mer , og man trenger ikke ha dårlig samvittighet..men noen ganger får en det uansett ! Ønsker deg en fin kveld <3

    7. Som jeg ofte seier til andre “hjelp først deg sel, og så andre”, ikke alltid lett å forene hva kroppen vil og hva hode vil, ikke altid de er enige 🙂 <3

    8. Skjønner akkurat hva du mener..og jeg ser ofte at vist jeg blir hengende etter en dag..så kommer jeg nesten ikke igjennom alle de jeg følger..og må stresse..og det skal jeg jo ikke..så må ta meg sammen og prøve å tenke at det går bra..om jeg ikke er innom alle..hihih..men man vil jo så gjerne! MEN noen dager er det ikke så lett..Jeg tror mange har det på samme måte..så ikke føl så mye på det..Ha en riktig god kveld! og ikke stress med det…man må blogge når man føler for det!

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei det skal være kos ikke stress og det er det jo stort sett også ! Man får gjøre det som passer best der og da..og prøve å ikke tenke så mye på alt….. Du legger jo veldig ofte igjen hyggelige kommentarer <3

    10. jeg har nok ikke maktet å svare på alle mine komentarer jeg heller i det siste,slik er det ja,noen ganger må en velge ut noen og la resten bli,men jeg er enige i att det er koselig med mange komentarer da

    11. det er umulig å kommentere alle og få med seg alt…selv ved en god dagsform❤ da må man jo sitte hele tiden ved mobil data…og det blir du verre av…😃 sliter med samvittighet srlv…du har Facebook og blogg…instsgram osv…..alt tar tid..så unulig å rekke over om man skal få gjort andre tung og❤ ta vare på deg❤ og gjlr det du orker når du føler for det

    12. Gjør det som er best for deg! Man kan ikke rekke over alt, og egen helse skal prioriteres. Jeg leser andres blogger mer om dagen enn jeg selv legger ut. Da kan jeg svare og lese noen om gangen, og må liksom ikke lage hele innlegget til en blogg. Men jeg tenker mange ganger at jeg skal bli litt flinkere å legge ut selv, men så har jeg ikke alltid bilder (og det synes jeg er veldig greit å ha med), og da lar jeg ofte være å blogge selv den dagen…som ofte blir til uker. Tiden strekker ikke til alt jeg vil, og så har jeg slitt litt med armer og håndledd, og da er ikke blogging eller pc-skriving det beste jeg gjør. Ønsker deg en fin uke 🙂

    13. Jeg skjønner så godt hva du mener! Merket mye av det selv, spesielt etter at jeg begynte på skolen. Det er jo så koselig å både gi og få kommentarer, men noen ganger har man bare ikke energi til å følge opp, og jeg tenker at det skal være greit, og at man skal ikke sitte igjen med en dårlig magefølelse. Svar når du orker du 😉 Tror det er flere av oss som kjenner oss igjen der, så jeg tenker at det er viktigere at vi løfter hverandre opp 🙂 Håper du har en fin kveld <3

    14. lindusen: Det er sant ! Jeg har i grunnen nok av tid, men med vond nakke stopper det seg med skriving ..:)) Jeg leser stort sett hos deg og liker dikta og andre små og store ting du skriver om :)) Takk for omtanken <3

    15. margarites: Takk for fine ord <3 Ja er man ikke på bloggen med innlegg selv er det lettere å følge opp hos andre ! Men jeg lager ganske korte og enkle innlegg så det er stort sett fort gjort..og jeg har jo sååååå mange bilder..hehe.. Alltid hyggelig med innlegg og kommentarer fra deg ! God bedring med dine vondter <3

    16. A February Girl: Så fint ! Ja man har jo så lyst til å legge igjen kommentarer og svare når en får selv… det er det som er kosen med blogg…men en må jo først og fremst klare å få laget innlegg:)) Er nok mange som kjenner seg igjen, noen har ikke tid ..andre har vondter som gjør at en må begrense seg :)) Viktig med forståelse og det vet jeg det er mye av her på bloggen :)) Rolig og fin kveld her :)) Klem til deg <3

    17. Å blogge er koselig, men det tar veldig mye tid. Spesielt når man ønsker å kommentere på alt man har lyst til. Jeg også har det ofte slik, får liksom litt dårlig samvittighet.. Men mange av de jeg følger har ofte mer enn ett innlegg pr. dag, og noen dager bare rekker jeg ikke, eller har overskudd til å kommentere på alt. Slik er det bare, men det er også noe jeg tror at alle skjønner! <3 JEG skjønner deg i allefall! <3 God klem

    18. Alt tar tid, når man har en blogg må man både gi og ta. Men helsa først og det er tross alt mange andre ting som er viktigere enn og skrive blogg eller kommentere det man leser. Ha en fin dag.

    19. Flotte bilder!
      Blogging og kommentarer skal jo være gøy og noe en gjør når en føler for det.
      Ingen grunn til unnskyldninger. Kos deg!

    20. Helt sant som du skriver. Føler man burde legge igjen en hilsen alle steder man leser, men det tar jo mye tid da, så kanskje heller lese ett innlegg eller to mer, og så kommentere litt innimellom. Jeg har så få kommentarer at det er enkelt å svare alle, men selv om så er jeg og så glad for å få kommentarer at jeg leser de med en gang, og så skal jeg svare senere, og så blir senere til dagen etter, ting skjer og tiden flyr. Når du ikke har formen til det må du bare kjenne på det. Men kjenner følelsen, for vi er vel alle snille piker 🙂 God påske til deg, og takk for en fin og inspirerende blogg. ELSKET det bilde at den blå fiol (eller blå blomst, elsket kameraeffekten) God klem<3

    21. Det er nok likt for oss alle i perioder. Jeg rekker slett ikke alt jeg vil her, men det nytter ikke å holde seg oppdatert til enhver tid heller. Vi er mye borte i helgene og ukedagene, stadig er det jobb som må prioriteres. Vi får blogge som vi vil og skrive kommentarere etter tid og lyst. Noen dager er det bare herlig å sette seg ned å oppdatere seg, men jeg ser at det er det ikke mye tid til framover. Dagene rekker ikke til, men jeg koser meg med blogg litt innimellom likevel! Klem til deg og vær som du er, det er best! 🙂

    22. Bra skrevet! Glad for at jeg fant bloggen din, du har en kjempe koselig blogg <3
      Ha en forsatt fin påske =)

    23. Du har helt rett i at du ikke trenger å “unnskylde” deg. Jeg tenker at dette er en hobby, og da er det jo ikke alltid man har like mye tid. Jeg gjør selv det som passer meg. Ikke fordi jeg ikke vil mer, men fordi andre ting i livet også skal ha sin plass, og sånn tror jeg det er for de fleste av oss amatører. Det er jo ikke sånn at dette er jobben vår. Gjør det som passer deg og kroppen din du. Gjør det som gleder deg! <3

    24. Mona: Ja det er jo bare ne hobby så man gjør som det passer…men den samvittigheten kommer snikende uansett..hehe… Takk for fine ord <3

    25. natheless: Tenker det ja :)) Jeg har stort sett masse av tid…bare at jeg får såååå vondt av for mye skriving… :))) Sant noen dager går det som en lek… Klem og takk for fine ord <3

    26. Min matgale verden: Ja man har jo lyst til å gi tilbakemelding på det en leser…men noen ganger må en bare la det være… kommentarer gjør det mer moro å blogge :)) Vi tenker nok litt for mye ja.. jeg følger jo med hos deg nesten daglig… :)) Ja det bildet bare ble sånn , uten spessielle innstillinger…litt maleri preg på det syns jeg… Klem og fin påske til deg og dine <3

    27. Sonja: Tusen takk ! Det er jeg enig i , men føler at mange er så mye “flinkere”til å legge igjen kommentarer enn jeg er ..i alle fall i perioder :)) Takk det samme til deg <3

    28. Helge: Det stemmer , og det er veldig hyggelig med kommetarer…både å få og gi..gjør at en blir litt kjent på en måte :)) Takk for fin tilbakemelding ! Fin dag videre du også :))

    29. EtVennligPuff: Veldig hyggelig ja ! Jeg har som regel tid..men mye vondt og dårlig form som stopper meg… Ja jeg tror også folk på bloggen skjønner at det er slik..men av og til bare måååå jeg forklare meg litt..hehe..:)) Klem til forståelsesfulle deg <3

    30. Ser at du har fått mange kommentarer men tillater meg å være en etternøler, for jeg har ikke vært her inne på noen dager.
      Og det er jo akkurat det med blogging, man skal ikke føle seg presset hverken til å kommentere eller skrive innlegg. Man finner sin egen balanse, og uten at man trenger ha noen dårlig samvittighet. Men tror helt sikkert alle skjønner hva du mener, og føler det litt på samme måte…
      For din del handler det jo også om å ta vare på helsen, for min kommer det an på tid og lyst , for det sal jo være lystbetont, det synes jeg er viktig.
      Og i samme slengen gratulerer jeg med 3 år!

    31. maiken: Fint med mange tilbakemeldinger ! Viktig det med balansen ja, det skal bare være noe positivt … Ja man har ulike ting som kan gjøre det “krevende” i perioder…Jeg har i grunnen nok tid, jobber jo ikke for tiden og er veldig lite sosial…så bloggen er en fin ting..men alt med måte ! Takk for gratulasjon..tida går fort syns akkurat jeg starta..hehe..

    32. Hvis du lager dårlig samvittighet til deg selv, så kan du bli anspent f.eks i nakken. Nei, Hakuna Matata! Jeg vet det er lett å si, men folk har større forståelse enn man tror, mange ganger. Ha en kjempefin påske. Dette med blogging og kommentarer er det du som styrer. ;D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg