På blåveisjakt ved Portåsen !

Jeg har jo sett så mange flotte blomsterbilder hos andre. Men først i dag fikk jeg tatt meg en tur for å se om jeg kunne finne noen selv. Jeg kjørte opp til Portåsen som jeg har fortalt om flere ganger før bl.a HER ..

Eller du kan lese om stedet HER , eller om dikteren Herman Wildenvey som bodde der, HER..

I området rundt Portåsen var det masse blåveis å finne , og jammen så jeg en rev også, bare noen få meter fra meg, men da jeg bøyde meg for å ta opp kamera forsvant den i en viss fart, så ingen bilder av den…

Men håper dere liker di bildene jeg fikk tatt da !

Koselig plass syns jeg…


Og ved veikanten sto blåveisen å venta på meg…


Blant løv og mose….

Veiabekken….


Fineste blomsten jeg vet…


Der var det en å gitt…


En liten “flokk”…


Litt som et maleri i naturen…

Rundt om finner man dikt av Wildenvey…
 


Plutselig titta det frem en rosa blåveis også..nydelig den også..


Svinger seg litt til ære for fotografen…


Hestehoven må jo også få være med, det er den jeg husker best fra barndommens grøftekanter..


Som ei lita sol…


Takk for meg Portåsen…for denne gang… #portåsen #Wildenvey #blåveis #foto #mjøndalen
 

 

 

 

37 kommentarer
    1. Så nyyyyyyyyyyyyyyyydelig alt sammen. Herlig å få være med deg på tur når jeg selv må være inne på grunn av feber. Tusen takk! Klem 🙂

    2. Hei Anne, dette så ut til å være en kjempe hyggelig tur. Du verden for et flott sted. Koselig å få litt følelse av vår. Blåveisen vokser ikke vilt her nord. Jeg har plantet blåveis og hvitveis i bedet mitt. Den første blåveisen jeg plantet klarte seg ikke. Den jeg har plantet nå har overlevd 2 vintre, så håper å ha glede av den resten av livet..

    3. Nyyydelige bilder! jeg fant også mange flotte blåveis i dag..og den er jammen vakker!! Så heldig å se rev!! DET har ikke jeg sett i virkeligheten! Ha en god kveld!

    4. Det så veldig fint ut der 🙂 Og for noen flotte blomsterbilder du har fått tatt- blåveisen er jo nydelig, uansett hvilken farge den har 😀 Herlig med vår 😀

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Takker ! Er så mange fine blomster nå…:) Jeg har sett rev før men denne var bare 3-4 meter unna så hadde vært gøy med et bilde ..Fin kveld til deg også <3

    6. fjellgeitbundingen: Deilig å være litt i naturen og her er det fint ja :)) Har nok lett for å ta blåveis og hvitveis som en “selvfølge” her jeg bor… Artig at det ser ut til at du har fått til blåveisen i bedet ditt… nydelig uansett hvor den står <3

    7. Jeg elsker sånne gamle gårder, og få muligheten til å rusle rundt å kikke. Undre meg over hvordan livet var den gang plassen var ny :o)) Nydelige blomster og naturbilder! Jeg må nok ut i skogen for å finne både hestehov og blåveis tror jeg, for rundt her jeg bor er det ingeting å finne. Ha en fortsatt fin kveld :o))

    8. Nydelig blåveisbilder! Vi har ikke blåveis her så jeg nyter bildene hos dere som har den. Det ser ut til å være et koselig sted du var og fotograferte 🙂

    9. Nydelige blåveisbilder og de av leirfivelen her var også gode fotoer! Jeg blir både våryr og glad, he-he! Ellers fint å lese om den store dikteren i Eiker. Fin dame på tur til Portåsen var det også. Ha ei fin helg!

    10. toveview: Takker for det :)) Leirfivel hva er det ?..hehe.. Det er vår når disse blomstene titter frem ja :)) Takk for hyggelig tilbakemelding :)) Takk og det samme til deg <3

    11. margarites: Takker så mye, veldig glad i blåveisen.. Ja du får kose deg med bilder av den du..og di andre fine blomstene som er der du bor :))

    12. Jeg kaller leirfivel for leirkaill, det er her i Trøndelag. Trodde bokmål var leirfivel. etter som du er fra østlandet ble det “bokmål”, he-he! Sier dere leirkaill også? Du kan google det og bilder av blomsten kommer opp. Kjært “barn” har……..osv.

    13. Vera Lynn: Veldig koselig sted, mye å se på inne også om en ønsker det :)) Takk ! Koselig å komme en tur i naturen..og her kan en kjøre helt opp og bare rusle litt rundt :)) God natt <3

    14. Så herlig at du fant blåveisen! 😉 OG andre blomster. Flotte bilder ble det.
      Her hos meg har jeg aldri sett blåveis, faktisk aldri sett en på ordentlig..!

    15. EtVennligPuff: Liker den blomsten godt 🙂 Takker :)) Du får nyte bilder av den..og kose deg med di blomstene som er der du bor <3<3

    16. toveview: Nå måtte jeg Google ja…aldri hørt noen av di navna jeg ..vi sier hestehov her jeg bor…Men artig å lære noe nytt :))

    17. Tilbaketråkk: annebe – God natt !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg