Fem ting om meg…

Jeg hadde jo noen slike “ego” innlegg i starten da jeg blogga. Nå har jeg jo noen nye lesere så tenker å ha noen slike fem ting om meg innlegg fremover..

Det blir som vanlig kortfatta informasjon… ( det er i grunnen også en ting om meg…jeg kommer fort til poenget..hehe..)


Jeg vokste opp i en “idrettsfamilie” selv gikk jeg langrenn i syv år…jeg var mer opptatt av å slå snø av trærne enn å gjøre det bra…


Jeg var ekstremt glad i å passe barn,kunne gråte meg i søvn i perioder jeg ikke hadde noen å passe.. jobba jo ca 35 år med barn også…


Gikk barnehagelinja på Viken folkehøyskole på Gjøvik etter ungdomsskolen.. .. lærerikt år …


Etter første forsøk som reklame og motemodell har jeg vel hatt et sted mellom 150- 200 oppdrag…blader, brosjyrer, film, tv og noen motevisninger..


Før jeg ble syk var jeg veeeeeldig morsom på fest….. syns jeg i alle fall….hehe…    #folkehøyskole #modellbyrå

 

 

 

48 kommentarer
    1. Herlige fakta 🙂 Jeg skjønner at du liker deg foran kamera så da passer det jo helt perfekt med modelloppdrag 🙂 Ser ut som du har fått med deg en hel del 🙂

    2. Så morsomme tilbakeblikk! Nå ble jeg ENDA bedre kjent med Annebe! Du er ei herlig dame med masse glede og omsorg i deg! (Gråt da du ikke hadde barn å passe!) Så er det vel slik da, at et sånt entusiastisk, lekent og engasjert menneske kan bruke seg opp. Så streiker kroppen og livet blir ikke som før! Kjenner meg igjen i mye her, men jeg har jo kommet tilbake i jobb. Jeg er imidlertid avhengig av å ha pauser og pusterom. Det har jeg nå, og da fungerer jeg! Hadde vært moro å treffe deg en gang!! <3

    3. karidansen: Takk så fint :)) Det var en koselig tilbakemelding :)) Ja jeg savna så å ha noen å passe om det gikk noen dager uten.. hehe..
      Ja man glemmer kanskje å ta vare på seg selv, og det har vært noen utfordringer som har tappa litt ekstra underveis… Supert at du har kommet deg igjen… det hadde vært gøy ja, hender vel du er på Oslo tur.. så vi får nok til det etter hvert <3

    4. Så kjekt å lese dette innlegget og se de flotte bildene! Moro å bli bedre kjent med deg <3 Det er litt vemodig å tenke på at du var sånn en energisk dame, mens nå er energien nesten borte! Håper at energien kommer snikende tilbake til flotte deg <3 Ha en fin kveld videre :))) Klem <3

    5. spisogspar: Takk snille du :)) Ja nå gleder jeg meg over små ting jeg orker.. en kaffe med mannen på lørdagene for eksempel ..og noen dager er man jo heldigvis litt bedre :)) Takk for gode ønsker … Klem til deg også <3

    6. Det var mange oppdrag. Ble du stoppa på gata innimellom? Det var tross alt noen år tilbake så det er kanskje ikke helt utenkelig. Den gang var det bare via blader men i dag via mange andre sosiale kanaler. Har du noen kontakt med bransjen i dag? Ble en solid skogstur idag på beina, dvs ca 10 km. Ha en fin kveld.

    7. Helge: Ikke akkurat det… men i Mjøndalen fikk jeg stadig høre at noen hadde sett meg i et blad eller på tv.. men det var folk jeg kjente litt fra før :)) Ja jeg var jo med på noe for Cubus i sommer og noe for bladet KK i høst… men må si nei til noen ting pga formen også…
      Sikkert godt med en tur i skogen.. Så du hadde hatt bursdag… gratulerer på etterskudd :))

    8. Så hyggelig å bli bedre kjent 🙂 Ser vi har et par ting felles også… Som deg var jeg veldig barnekjær og elsket å passe småsøstrene mine og også de andre småungene rundt i gata, og vi har begge vært på folkehøgskole, dog var jeg i Sogn og Fjordane.
      Og så så tøff du var da – som hev deg rundt og ble modell i voksen alder!!! Jeg er imponert!
      Mange artige bilder fra “gamle dager” 🙂

    9. Så artig å høre litt mer om deg. Blir litt trist også. Hvor trassig at sykdom finnes, og at livet endres sånn, men du har i det minste masse glede og minner, og har nok drypp med gode ting den dag i dag. Drypp som kanskje er sterkere enn drypp før var..

    10. Helga Sriskantharajah: Takker :)) Så gøy.. passe barn var koselig.. og mange fine opplevelser på folkehøyskole :)) Ja på den måten er jeg tøff i grunnen..hehe… <3<3

    11. Dette var artig og lese om deg og hyggelige bilder og vise frem av deg i yngre dager også. Like vakker nå som den gangen du og jeg skjønner at du har og blir brukt til reklameoppdrag. Det smilet ditt er spesielt pent.:-) En fortsatt fin kveld og takk for et koselig innlegg og lese.-)

    12. fjellgeitbundingen: Takk :)) Ja skulle ønske jeg var like aktiv..i alle fall nesten..litt slapppere blir man vel med åra ..men det ble veldig annerledes…
      Jeg har satt lista mye lavere og gleder meg over at jeg kan gjøre litt og ha fine opplevelser nå også <3

    13. Hobbystua: Tusen takk.. gøy å se tilbake litt i tid :)) Så koselig sagt av deg … fikk en gang hørte at jeg smilte med hjertet… det hørtes litt fint ut..hehe… Klem og fin kveld til deg <3

    14. fjellgeitbundingen: Stort sett positiv..men det hender jeg “skriker” til meg selv i speilet og sier jeg er driiiiiit lei av å være i dårlig form….

    15. Ja, men er ikke så rart. På sett og vis er man jo “fanget” i en kropp som er sin, men likevel ikke sin i det hele tatt. Naturlig å lengte tilbake til en tid da man var på topp. Må være lov også i blant, Selvom man ikke bør grave seg ned i det, og kunsten som en annen person sa til meg i uken som gikk var å gjøre sine gleder enkle. Se de nære ting. Fokusere på det man gjør, det som er fint. Glede seg over kaffekoppen, solskinnet som varmer, sove til man våknet etc. Være mer tilstede i det man har her og nå. Det er nok nøkkelen til et lykkelig liv, selv som syk.. Av og til tenker jeg at det kanskje er en mening med alt, selvom vi ikke evner å se det. Kanskje klarer jeg gjennom mine plager å være noe mer for andre, enn jeg ellers ville vært. Nei, jeg vet ikke? Kanskje føles luvet mitt bare bedre ved å toche slike tanker..

    16. fjellgeitbundingen: Man skulle jo helst vært frisk og ikke ha så mye plager…
      Men som du sier en finner ting en kan glede seg over utifra der man er …Ja man har nok fått litt mer forståelse for andre og kan sette seg mer inn i andres problemer….

    17. Her har vi da altså fortiden, så artige eldre bilder. Nydelig både som jente, ungdom og voksen dame! Jeg hadde også en drøm om modellyrket og tenkte seriøst å melde meg på som “Det nye piken”, det kjenner du kanskje til. Men så var det disse ekstrakiloene da som snek seg på i rudt 16 – 18 – alderen, som stoppet meg. Vi er nokså like vi. Jeg holdt også på med skirenn i den tiden du gjorde. Åtte år var jeg med. Det var pappa som ikke var så flink til å smøre mine ski, som var grunnen til en kort karriere som dette. Dessuten begynte jeg å røyke sigaretter allerede da jeg var 14 år, da ble formen så som så etterhvert. Men nå har jeg vært røykefri i flere år altså. Men i skirenn var jeg med på kretsmesterskap, så seriøse greier, he-he. Jeg hadde bare noen få barnepasseroppgaver opp igjennom. Det var jo stas å være trillepike da. Men jeg fikk arbeid i stedets kiosk med bensinsalg, så jeg hadde jobb etter at jeg ble 16 år. Dessuten plukket jeg og søsteren jordbær i to år før dette. Synes ikke slike innlegg er ego i det hele tatt. Bare hyggelig lesning og et fryd for øyet!

    18. toveview: Takk snille du :)) Leste om Det nye piken… og kjenner ei som vant et år . Da jeg var så ung tenkte jeg aldri på å melde meg på noe slikt…det kom i godt voksen alder :)) Pappa var veldig flink å smøre ski og mamma var alltid med å heia ..besteforeldre også :)) Hadde noen småjobber jeg også.. i et gartneri for eksempel.. ellers var det barnepass :)) Klem til deg :))

    19. Kjempeartig med gamle bilder! Ja, du må ha vært svært barnekjær som har jobbet så lenge i barnehage…
      Må ha vært den riktige jobben for deg da

    20. Du er en artig dame! Morsomt å se litt bilder av det du har vært med på. Måtte smile av det med å dunke snøen av trærne. Der var jeg vel lik deg, men jeg gikk milevis på ski og deltok gjerne i skoleskirenn for å få naturopplevelser. Morsomt å tenke på i dag. Ønsker deg en vakker dag i den gryende vår! 🙂

    21. natheless: Takk…hyggelig å høre :)) Ja det var ikke å vinne som hadde størst fokus…men hendte jeg slo til og gjorde det ganske bra :)) Takk det samme <3

    22. maiken: Takk :)) Jeg elska jobben i barnehagen jeg, så mye spennende hver dag… som mange ikke ser…de bare passer og steller….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg