Brød og brevvenner !

Syns det passa i samme innlegg siden begge begynner på B … Nå har jeg nettopp satt en brøddeig , ikke prøvd denne ferdigposen fra Toro før (av og til er det lov å jukse litt syns jeg ). Syns deigen virka litt fast (selv om jeg tok i litt mer vann enn det sto på posen)…så nå får jeg bare vente å se om det blir spiselig.


#baking

Her om dagen tok jeg ned ei kasse med brev jeg hadde på loftet. Jeg “elska” nemlig å ha brevvenner i barndommen/ungdommen. Og fant brevvenner både på leirskoleopphold, når jeg var med på langrenn og folk som søkte etter brevvenner  i blader. Så i mange år var det brev til meg i posten så si daglig. Og jeg koste meg med å skrive tilbake.. Nå orker jeg ikke skrive julekort engang..hehe .. (..men det er vel litt på vei ut uansett )

#samfunn
 

22 kommentarer
    1. så artig å ha tatt vare på alle dei brevene da,tenker du får det hyggelig når du leser gjennom gamle minner ) .
      Brødblanding på pose er helt innafor,det bruker jeg også men jeg fyller på med flere melsorter hi hi

    2. Jeg husker selv følelsen det var å ta frem en stor haug med brev som mor fant på loftet, og som jeg helt hadde glemt…
      Det var så mange glemte hemmeligheter og store følelser. Jeg koste meg virkelig da jeg leste. Og ja, jeg har tatt vare på mange….

    3. Jeg har også kjøpt den melblandingen. Så jeg håper å høre din erfaring før jeg setter i gang selv 😉
      Og brevvenner var noe jeg også hadde mange av. Fra hele verden. Det ble en del skriving. Absolutt hobby nummer en 🙂
      Nå til dags kommuniserer vi jo på annet vis, ofte via internett eller telefon 🙂 Alt er mye enklere nå. Men det å ha brevvenner, hadde absolutt sin sjarm 🙂
      Ha en fin kveld <3 Klem <3

    4. håper brødet blir bra! det er såå koselig med gamle brev. Jeg var brev venn med oldemor til jeg gikk i tiende klasse og hun ikke klarte å skrive mer, så da ringte vi istedet. Nå som hun er død setter jeg veldig pris på de breva<3

    5. Å så moro! Jeg hadde også sykt mange brevvenner – i inn og utland! Storkosa meg 🙂 og forresten – jeg tviholder fortsatt på julekortskrivinga….. syns det er så koselig 🙂 klemmer

    6. Margrethe: Var moro med brevvenner ja :)) Jeg kutta ut julekort da jeg ble syk…alt som minna om stress måtte lukes vekk… Klem <3

    7. Jeg hadde også masse brevvenner, her i Norge men også i Sverige og Danmark. Etterhvert falt de bort en etter en, og den eneste jeg har kontakt med er Heidi som bor i Danmark. Nå er det face, instagram og snap som gjelder :o)) Jeg har også spart på en del av brevene jeg fikk, og det er gøy å lese dem.
      Hvordan gikk det med brødet, ble det fast eller luftig? Jeg har nemlig samme posen i skapet, og det hadde vært interessant å vite om det er noen vits å prøve den!

    8. Så koselig at du skrev brev. Sånn var det her også. Masse pennevenner, men ingen i dag. De siste jeg hadde, var slektninger som var av den gamle skolen med brevark og frimerker. I dag skriver jeg mailer og det er også koselig. Klem til deg! Håper brødet ble fint?

    9. Hadde også endel gamle pennevenner, hvor er de idag aner jeg ikke. Husker hva de heter enda men det kan være det samme her. Det var hvertfall fin skrivetrening, så fikk jeg noen få pennevenner fra utlandet og da gikk det på engelsk. Vi bytta både musikk, mynter og andre ting husker jeg. Men i dag er alt slikt historie, alle strever med sitt, så meg har de kanskje glemt for lenge siden.

    10. Helge: Fin skrivetrening ja :)) Ja det var mye samling og bytting av “småting”før :)) Sikkert noen av dem som husker deg også tenker jeg :)) Ha en fin fredag videre :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg