B-klassen !

Da jeg gikk på skolen var jeg alltid så fornøyd med at jeg gikk i B-klassen. Det var jo slik at A er bra ,B er best og C er di som sladrer mest….( Det sa i alle fall vi i B-klassen..hehe..)

Neida ..ikke derfor , men jeg likte folka i klassen min selv om det der som i alle andre klasser var både “skolelys” og “problembarn”…

Selv var jeg sånn ca midt på treet skolemessig , “hata”matte og”elska”å skrive stil.. ellers var jeg pliktoppfyllende og grei..tror jeg !

I friminutta hendte det jeg fikk kommentarer som : Er du født gjennom et sugerør ? Eller : Still deg bak den stolpen der så er det bare øra som syns.. Tenkte aldri på det som mobbing..bare vanlig erting som di fleste får sin dose av i den alderen.. (mobbing tenker jeg mer på , der det er en som er “hakkekyllingen” hele tiden.. )

Det jeg husker som var litt stas var da det var fire gutter i klassen som “ba meg med” på skoleballet..det vanskelige da var jo bare at jeg som ikke likte å såre folk måtte si nei til tre av dem… ( Var nok fordi jeg var den” greie typen” at di ba meg ikke fordi jeg var den peneste..hehe..)

 

Jeg er blant di som ikke syntes ungdomstiden var så vanskelig, selv om det var noen utfordringer under veis tenker jeg på skoletida som veldig fin..Men som noen kanskje ser er jeg enda ikke utlært når det gjelder rettskriving og tegnsetting..hehe..

Er usikker på om man har lov til å legge ut navn…derfor er di klussa til.. (skriver litt under bildene)


Fine folk da.. og hun første på andre rad med mørkt hår, rosa og gule klær ..var og er fortsatt besteveninna mi….


Skole og årstall …


Ego.. Smilet var på plass selv om håret så litt sjølklippa ut…


Det her var nok i 9 klasse , vi ser litt mer voksne ut her … om du ikke ser det er jeg nederst til høyre . Må ha vært moderne med rødt det året…

 

34 kommentarer
    1. Ser på det siste bildet, bare rødt hvitt og blått. Det var veldig moderne en periode ja, ikke andre farger før jeg ble 14, da kom det litt rosa, lyseblått og gult også 😀 Herlige bilder altså, og du var nok både snillest OG penest tror jeg <3 Klemmer <3

    2. fruensvilje: Ja når jeg kom over bildene i en eske nå, var det litt gøy å få dem inn på bloggen også :)) Lang og tynn var jeg ja.. får man høre det veldig mye er det klart en blir såra av det..

    3. Jeg kjente deg igjen med det samme ,,for du er deg lik og har et nydelig smil som er lett og kjenne igjen. Var nok ikke så mye mobbing den gangen jeg gikk på skolen selv,men heller det vi kaller for erting bare. Og slikt kunne vi bare leve med og det var ikke av det slemme slaget heller. Artig og ta vare på slike skoleminner og mimre litt.-) En fortsatt fin kveld til deg Anne:-))

    4. Så morsomme og koselige bilder! Så ut som om rødt var tingen da ja 🙂 Jeg gikk også i B, som selvsagt var Best 😉

    5. Så morsomt med gamle klassebilder. Man ser tydelig hva som var “In” og hvordan håret skulle være. Mitt klassebilde fra ungdomsskolen er litt likt i hår og klesstil. Bakgrunnen hos deg ville nok ikke blitt brukt i dag, men det er sånt som har endret seg. Nå tar elever klassebilde mye oftere. Vi tok bilde i 1,6 og 9 klasse. Det vakre smilet ditt hadde du tidlig 🙂

    6. margarites: Ja det var noen “trender i tiden”den gangen også :)) Litt rotete bakgrunn ja.. men klassebilde blei det :)) Takker så mye <3

    7. Hobbystua: Så koselig sagt :)) En del erting var det…og som du sier det var mer slik erting som ikke var så slemm…men noen ble vel dessverre mobba den gange også…
      Sov godt og fin morgendag <3

    8. Du var søt da også, skjønner at fire gutter kunne finne på å be deg ut :). Veldig typisk den tiden der, klærne :).. Riktig morsomt å se. Jeg gikk også i B .<3

    9. Moro med slike minner. Jeg gikk i a-klassen på ungdomskolen. Slike klassebilder har jeg også, men det er svært sjelden jeg møter på noen av de i dag. Bortsett fra et mimretreff fra barneskolen i 1996, men mangt har skjedd siden da.

    10. Gøy med gamle bilder! :o) Har også noen sånne. på loftet en plass. Jeg var vel en av dem som leste og leste .. og aldri ble fornøyd med meg selv, den gang også! Hadde egentlig ikke noen bestevenner i klassen. Ho jeg var venn med flyttet til vestlandet allerede da vi gikk i 5. Men vi har kontakt den dag i dag. :o)

    11. Helge: Det er det :)) Jeg har også lite kontakt med folk fra klassen bortsett fra venninna mi…di siste gangene det har vært mimretreff har jeg ikke vært med pga. formen min…

    12. Marit: Det er det :)) Var nok mange som var mer ivrige enn meg på skolen..men jeg hang greit med :)) Jeg hadde jo denne venninna mi, som jeg fortsatt har:))…ellers var jeg sammen med di fleste i mer eller mindre grad..men ingen jeg holder kontakten med nå..

    13. Så ut som en koselig gjeng. B er bra, det gikk jeg i også. Vi sa at de som gikk i c bråket mest! Morsomt å se hårsveis og klær. Jeg hadde masse rødt i 76, men jeg var da rødruss det året!!!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg