Pent med di hvite trærne her om dagen ! Og noe som ikke er lov lenger…

Må si det er pent om dagen med det lille hvite teppet på bakken og trærne,men nå kan det vente med store snøfall til neste vinter…for min del…

#friluftsliv

Satt å kikka i ei kasse med litt av hvert fra loftet her og da kom jeg over denne godteposen fra en del år tilbake. Nå er det vel ikke lov med slike motiver på posene lenger slik jeg har forstått det. Spiller i grunnen ikke så stor rolle for meg…men jeg må jo si jeg syns posen er fin og jeg syns den viser en blid , sunn, selvstendig og “oppegående”dame…så skjønner ikke helt at det skulle være noe rasistisk over dette motivet..


#miljø
 

30 kommentarer
    1. Veldig fint ute når det er hvit 🙂 vi har hatt lite snø her. Det kjenner Eg at Eg savner!
      Hmmm… kan ikke skjønne at den posen skulle vært rasistisk!

    2. Gøy du har tatt vare på da, kanskje den til og med kan bli verdifull. Tror du den ville være forbudt idag? og hva om man hadde plassert et nordisk utseende menneske der i stedet…? Hmm…
      Utenom kan du gjerne sende litt snø hitover….:)

    3. Jeg tror nok heller ikke den posen hadde fått komme gjennom sensuren i dag, men jeg forstår det ikke. Tegning av en lys person hadde helt sikkert fått passere.

    4. maiken: Tar nok vare på den, selv om jeg prøver å kaste mye om dagen …:)) Har hørt at det ikke er lov til å ha det bildet på posene mer… og det er jo ikke noe “nedverdigende” over det syns jeg..
      Hehe..ikke mye snø her heller men nok til at det ser litt vinterlig ut <3

    5. Ingrid: Jeg mener å ha hørt at det er forbudt med det motivet på posene..men mulig det bare har vært en diskusjon på det…men bildet viser jo bare ei positiv og fin dame syns jeg…

    6. Helt sant, en blid og flott dame med frukt! Koselig pose det der. Og ja, vakkert med hvite trær, men glad for våte veier her egentlig, siden jeg helst kjører scooter 🙂 Ha en strålende uke<3

    7. Min matgale verden: Ja det er jo bare fint det motivet der syns jeg :)) Pent med litt hvitt…men lengter mot vår :)) Takk du også <3

    8. Det er veldig fint når snøen ligger og gjør både bakke og trær hvite 🙂 Men når det blir klinete, eller bare aaaaaalt for mye snø syns jeg ikke det er like gøy lenger 😛
      Oi, den godisposen husker jeg 😀 Syns den er fin jeg og syns det er helt teit at slik ikke skulle vært lov lenger.

    9. Elin Slåen: Enig :)) Mye snø og slaps er bare slitsomt ..
      Ikke sant den posen er fin..og den viser jo bare noe positivt syns jeg <3

    10. Ja, egentlig kan den vinteren vente til neste år nå. Her forsvant snøen like fort som den kom.
      Herlig pose! Jeg kjenner duften av Riegel sjokolade, sjokoladebananer og klementiner på juletrefest! Ha en vakker dag! 🙂

    11. Vakkert bilde 😀 Et magisk tre ;D
      Hehe, ja de har jo tatt vekk alt nå.. Negerkongen fra Pippi Langstrømpe og greier, som var barneTV før. Ingen som så det på noe måte rasistisk..

    12. frodith: Er pent ja :)) Vet ikke om det er noe “forbud” men var diskusjon for noen år siden…det at noen med mørk hudfarge gjorde noe som kunne minne om “slavearbeid ” var vist det som kunne være krenkende… Klem <3

    13. Søtmonsen ): Ja plutselig ble liksom alt feil og rasistisk som bare ble forbundet med noe fint før :))” Negerkongen” var jo skikkelig kul han :))

    14. Vinteren kom dessverre litt for seint i år. Likevel er det veldig flott å se på når det først blir litt hvitt 🙂 Synes slike trær som du har tatt bilde av her så fint, passerer masse skog på vei til jobb og prøver å knipse bilder gjennom bussvinduet. Det blir dessverre ikke så bra xD

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg