Da var treet pyntet !

Her går det rolig for seg med juleforberedelser . Har laget medisterkaker og kjøpt ribbe og di 5-6 julegavene som skal ordnes er stort sett “i boks”. Og i går pynta vi juletreet, som de siste åra har vært kunstig og blitt pynta uka før julaften. Før fulgte vi barndommens tradisjon med å pynte lille-julaften, men nå syns jeg det er fint å ha det klart i god tid, og siden det er kunstig så drysser det jo ikke uansett hvor lenge det står..

Ønsker alle god helg videre og en fin førjulstid !


#juletre #ribbe #julepynt #julemat #medisterkaker
 

38 kommentarer
    1. Så deilig å ha ting i orden tidlig. Jeg begynner å bli ferdig jeg også, snart 🙂 nå skal jeg til søsters til i morgen 🙂 klemmer <3

    2. Ååååh så koselig 🙂 Ps: jeg ser deg inni kula <3 Her er det studio og baking og burdag på tapeten og handling føre jeg får tenkt på juletreet. God hælgeklæm <3

    3. frodith: Ja greit å ha det meste klart, men vi gjør det ganske enkelt her så det har ikke vært mye ekstra å gjøre til jul :)) Blir nok hyggelig å besøke søster tenker jeg..kos dere masse 🙂 Klem <3

    4. ladyaugust: Tusen takk :)) Ja der står jeg med kameraet vettu..hehe.. Litt av hvert som skjer hos deg da..kos deg med det :)) Klem <3

    5. Det er deilig når en endelig kommer i mål med det som skal gjøres føre jul,og selv har vi kuttet ut juletreet inne og heller satt et stort tre på terrassen med lys. Men medisterkaker har jeg stekt i dag også pluss at siste gaver er kjøpt inn. Så nå går det seg til uten at en stresser og maser med alt.-)) Ha en fortsatt finfin lørdag og kos deg:-))

    6. Vi pyntet også juletreet i går 😀 Tiden går så alt for fort synes jeg. ☻ Godt å høre at du er i rute med jula, annebe <3 Ønsker deg en fin og avslappende lørdagskveld, flotte dame <3 Stor desember ♥♥

    7. Rriittaa: Koselig å ha det litt før jul også :)) Ja har gjort lite til jul, men det lille som en må for at det skal bli jul :)) Klem og fin helg videre til søte deg <3

    8. Hobbystua: Ja, og di siste åra har vi gjort mindre enn før, men litt pynting må til :)) Juletre ute er så koselig, men vi har ikke det .. Deilig å unngå stress for da blir det ikke noe kos 🙂 God helg videre til deg <3

    9. Det med juletre er egentlig en tradisjon fra Tyskland som snart er 200 år. Det leste jeg etsted og det med juletrepynt har mye symboler i seg. Det er mye man ikke vet rundt jule, det er haugevis av sanger og låter rundt jula men nesten ingen til Påska. Merkelig, ikke sant? Skal hjelpe mine foreldre med juletre en dag til uka. Ha en fin dag.

    10. Så deilig å være ferdig med juletrepynting. Vi tar det til uka tenker jeg. Før gjorde vi det lille julaftan. I det siste har vi gjort det helga før jul, men i år syns jeg det ble litt tidlig

    11. Så deilig med rolig førjulstid, og det er deilig å være ferdig med ting i god tid.
      Her pleier vi å pynte litt og litt fra første desember, men i år kom advent så brått på meg at den og stjerner i vinduet kom ikke opp før andre søndagen i advent, men med mann til og fra sykehus og litt kaos, så var ikke det så viktig.
      Juletreet har vi holdt på tradisjonen om å pynte lille julaften, og det har vi ikke kjøpt ennå, men skal få gjort det på mandag.
      Har ikke så lyst til å dra ut å handle i dag, skal pusle litt med rydding og vasking, burde nok ha fått bakt et par kaker også.
      Ønsker deg fortsatt fine førjulsdager <3.

    12. Det er så greit Falskt, skulle egentlig aldri ha det men er genialt 😉 her ble treet pyntet 1desember, var en liten en som fikk viljen sin på det 😉 Kos deg i førjulstiden 😀

    13. Helge: Moro å vite litt om tradisjoner og hvor det kommer fra :)) Ja det er ikke så mange typiske påskesanger..noen om kyllinger bare :)) Di er nok glad for hjelp med juletreet, håper det blir et vakkert tre :)) Takk og fin dag videre til deg :))

    14. passion4therapy: Ja her gjør jeg bare det jeg “må” og det blir stadig til at vi kjøper inn mindre mat…pleier å bli alt for mye uansett…
      Likte å pynte juletreet lille-julaften, men nå orker jeg ikke gjøre mye på en dag og lille-julaften er vi med blomster på tre kirkegårder <3 Kos deg med førjulstiden du også <3

    15. natheless: Har nok blitt mer og mer vanlig ja :)) Nå har jeg bare litt av maten igjen å kjøpe også på kirkegårdene med blomster lille-julaften <3 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg