På vei over bygda…

Selv om Mjøndalen er ganske sentralt med Drammen ei mil unna og Oslo ca fem mil unna..så er det på en måte bygda/landet. Og om vi skal til Hokksund f.eks kan vi enten kjøre hovedveien ..eller over bygda ,som jeg har gjort her.. Og oppover disse veiene gikk jeg ofte på rulleski da jeg var barn, var nemlig med å gikk langrenn i syv år.

Skriver litt under bildene , som er tatt med kompaktkamera  en dag med klarvær i vinter  (par uker siden )..Men skriver ikke noe om gårdene da jeg ikke vet så mye om de fleste av dem..og det er jo ikke ok å ta bilder av steder folk bor å skrive hvem som bor der heller…hehe..

Det er jo selvsagt flere gårder og jorder oppover , men med smal vei er det ikke bare å stoppe å ta bilder hvor som helst..

Må bare skryte litt…..fint å bo i Mjøndær`n altså…


Helt bakerst på bildet her, der hvor solstrålen treffer ligger det som var barndomshjemmet mitt…


En av di første gårdene vi kommer til når vi kjører fra Mjøndalen…

 


Vakkert vinterlandskap…


Kanskje det er her nissen holder til, når han ikke er på Nordpolen å lager julegaver…


Idyllisk å bo slik…


Koselig , selv om det er tett ved veien…


Her nærmer vi oss Hokksund…


Og her er vi oppe ved Eikersenteret( på motsatt side av veien), som ligger i Hokksund… #Mjøndalen #Hokksund #landliv
 

 

 

 

 

28 kommentarer

Siste innlegg