Oppskrift på kanelsnurrer..og noen bilder fra gårsdagens bursdagsfeiring..

Jeg la jo ut bilde av de nystekte kanelsnurrene jeg hadde bakt i går, ( som jeg hadde med til yngstesønn som vi feira i går..var 29år på lørdag for de som ikke har fått det med seg..hehe…)..og HER er oppskrifta jeg bruker, samme som til bolller, bare kjevler ut deigen og smører utover et tynt lag smør som egner seg til baking, strør på sukker og kanel, ruller sammen og deler i ca 25 stk…Husk å legge “enden” innunder, så det holder seg samlet under steking.

Slik så de ut med melis på :


Resten la jeg i fryseren, og da venter jeg med melisen til jeg tar dem opp, eller om de skal med på tur er det like greit uten…

 

De tre øverste bildene er fra jeg og mannen var innom med pakke på lørdag, og bursdagsbarnet ble med ut i byen og spiste kake. De andre bildene er fra gårsdagens feiring , hvor både mamma og mormor var med i tillegg til oss og eldstesønn…veldig hyggelig…

Blir litt hui og hast bilder, for gutta syns det kan bli litt masete med meg å alle fotograferinga…de ville bare komme i gang å spise kaker de..hehe..(bursdagsbarnet har lys olabukse)

Som dere ser er mormor som blir 97 år neste uke ganske spøkefull, og gjør litt ablegøyer til ære for fotografen … #baking #bursdag
 

22 kommentarer
    1. Kjempeherlig,, og vel overstått feiring i familien 🙂 Kjenner til de blikkene” når man drar frem kamera 😀 Men det skiter vi i 😛

    2. Så koselig med familieselskap, og masse gode kaker :o)) Skal teste ut oppskriften din på kanellsnurrer om ikke lenge, for jeg tenkte jeg skulle lage en ladning med det å legge i fryseren :o))

    3. Ha ha, herlig hun mormoren din 🙂 Det ser ut som det var god stemning hos jubilanten. Og bordpynten passer jo godt nå i Halloween måneden 🙂 Jeg skjønner at noen ble litt utålmodig og gjerne ville smake på kake og boller 🙂

    4. margarites: Ikke sant :)) Det var en trivelig liten gjeng som koste seg :)) ..hehe..ja det er jo tida for det nå… :)) Kakene gikk unna de <3

    5. Så herlig å kunne samles alle sammen da. Kjekt når det går. Ja jammen har du en sprek mormor altså. Tenk 97 år. Litt vanskelig å sjå siden bildene ikkje vil bli forstørra. Men ho ser ung ut for alderen altså. Ja du er jo kasnkje litt mer glad i å fotografere enn gjennom snittet. Så skjønner at dei ventet med lengsel på at du skulle bli ferdig hihi. Men veloppdrage voksne sønner sitter pent og gjør som de får beskjed om. Kjekt med selskap da. Det blir vel ein rilig dag på deg i dag da. Klem fra Sem <3

    6. Du gode min for en herlig gjeng. Napoleonskake også eller???? Du lager så pene kanelsnurrer at jeg blir helt sulten. Ha en vakker dag videre, og gratulerer til sønnen. 🙂

    7. natheless: ..hehe..takk :)) Napoleonskaka var på lørdag da bursdagsbarnet tok kaffe med oss i byen, jeg spiste rundstykke..gutta kake :)) Så koselig du syns de fristet :)) Takker <3

    8. gretashobby: Veldig koselig vi fikk det til å passe så mamma var i ok form også :)) Mormor er en ungdommelig type..men hun er ikke like sprek som før da..det hadde jo vært rart..
      Hehe, tar nok litt i overkant med bilder ja..men har “skjerpa” meg i slike sammenhenger.. I dag har jeg bare vært å tatt litt bilder og ellers slappa av hjemme :)) Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg