Fiiine !

Er veldig glad i disse kleshengerne som farmor har heklet til meg. Hun døde i 1995 og disse lagde hun flere år før det , så de er nok over 30 år . Klærne henger mye bedre på disse enn på de andre hengerne, også er de jo litt fine også.

Farmor holdt “alltid” på med håndarbeid, særlig hekling, og jeg lærte å hekle av henne, da gikk det mest i små duker og brikker, men nå er det flere år siden sist jeg hekla …strikka også forresten.

Skriver litt under bildene..


Først fant jeg frem disse to, de er nok blant de” nyeste” jeg har, for de er ikke så slitt….


 Men så måtte jeg jo ta bilde av noen med sløyfer også….


Så fant jeg ut at jeg måtte finne frem alle jeg hadde, og jammen var det så mye som 19 stk… #håndarbeide #diy #hekling #blogg #nostalgi
 

34 kommentarer
    1. Jøss de var fine, jeg skulle gjerne laget sånne 🙂 Jeg KAN jo hekle. Hadde vært greit å vite hvordan man laget de RUNDT kleshengeren sånn. Fin julegave 🙂 Klemmer <3

    2. Så fine de var <3 Har tenkt på det samme å hekle eller strikke til å pynte opp kleshengere, veldig lekkert <3 Og veldig fint med sløyfe på 🙂

    3. frodith: Liker dem godt :)) Fine gaver ja, kanskje det kommer noen “eksperter”innom som vet hvordan man lager dem… Jeg husker ikke helt, men man kan jo skru av den “kroken”..så kanskje bare beholde en åpning på ene siden som en hekler igjen når den er på…og skrur fast kroken igjen :)) Klem <3

    4. spisogspar: Takk , liker dem jeg :)) Ja og da kan du jo bruke farger som passer hos deg..Farmor laget nok disse av restegarn fra andre ting hun lagde <3<3

    5. Søtmonsen ): Ja før var det mye selvgjort :)) Og det har jo blitt litt populært å lage ting igjen di siste åra også :)) Koselig å ha disse <3<3

    6. Herlig 🙂 Tror jeg har et par sånne på et lurt sted 🙂 Ellers er det høstferie med barnebarn fra sør,,så blir ikke så mye innom bloggen 🙂

    7. Så fine og så mange du har… Tror det var vanlig at den generasjonen drev med den type håndarbeide. Jeg har to, kanskje tre sånn hengere som min farmor pyntet, men hun strikket i stedet for hekle. De er et kjært minne som jeg er veldig redd for :o))

    8. Vera Lynn: Takk, ja når jeg begynte å finne dem frem under alle klærne var det ganske mange :)) Strikket er nok fint det også , koselig med slike ting <3<3

    9. GTduA: Koselig med slike ting ..også er de praktiske og fine også :)) Ja holder man på med håndarbeid er nok dette en artig ting å lage :)) Sov godt og fin morgendag :))

    10. Så hyggelig å høre om bestemoren din som var så flink til å hekle. Disse hengerne er jo stilige da. Jeg har alltid problemer når jeg skal henge opp klær der det er mye utringning, faller jo ned på golvet. Slike skulle jeg hatt. Men jeg kan absolutt ikke å hekle. Kanskje kan jeg linne garn rundt en henger, slik at den ikke blir så glatt, det hadde hjulpet. Skal prøve. Takk for tipset !!!
      God natt <3

    11. toveview: Takk, ja hun lagde utrolig mye , har et hekla sengeteppe hun har laget også, men det er noen hull i det som jeg burde reparere..men så var det det å få gjort det da….hehe.. :)) Ja hengere som klærne faller av er ikke noe ok. Har noen som farmor også laget som det er noe plast eller noe surra tett rundt, funker det også :)) Sov godt <3

    12. Trivelig å få slikt. Jeg har faktisk fått et gammelt heklet sengeteppe, både til en enkelseng og en dobbelseng. Min mormor og oldemor var gode på håndarbeid. Det er så artig å ta vare på en slik arv. Nå er det min mamma som er den store hekleren og strikkeren, og holder oss alle med lugger, luer og votter + en og annen genser. Hun er flink, men jeg har dessverre ikke arvet det genet. Heldigvis kan jeg vel også si, da døgnet bare har 24 timer, og jeg har fylt tiden med masse allerede. Håper du finner tid til å reparere de hullene og lagt det på en seng, det blir koselig da.

    13. toveview: Mitt er til dobbelt seng, og jeg har det liggende på ,på et rom nede..legger det slik at hullene ikke synes, men skal reparere det altså :)) Jeg kan hekle og strikke, men det går så ut over nakke og skuldre at jeg klokelig lar være..litt dumt for jeg har masser av tid <3<3

    14. Hei på deg. Så kjekt å ha slikt etter farmor. Og så mange da. Det er så kjekt å bruke ting som er fra personer som har betydd masse for ein. Dei er praktiske ja. Eg ahr ein eg som er strikka. Klærne dette ikkje av den nei. Kjekt å ha å bruke.
      Ha ein super dag vennen klem <3

    15. gretashobby: Veldig glad i disse :)) Overraska over at det var så mange… Strikka funker nok like bra det :)) Fin dag videre til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg