Eplemos !

Siden det er mye epler på treet i hagen i år, er det hyggelig å kunne lage noe av deg også. For ikke å gape over for stor jobb av gangen, tar jeg inn litt og litt og koker eplemos.

 

Nå har jeg laget både i går og i dag, og hvordan jeg gjør det ser du her :

10-12 epler

Skreller, deler opp og har i kjelen sammen med litt vann, ser på det når det har kokt opp og virker det som det er for mye vann heller jeg av litt.

Lar det koke noen minutter, lar det være igjen litt biter..har i sukker, rører om og koker opp igjen.

Jeg bruker i underkant av 1dl sukker, for vil heller at det skal være litt syrlig enn for søtt. Det kommer jo ann på epletypen, så en må smake.

Så fryser jeg det ned,” tilslørte bondepiker” smaker jo utover høsten..

#epler #eplemos

 

32 kommentarer

Siste innlegg