Fra bytur til bærtur !

I dag ble det først en tur til Drammen for en kaffekopp og litt lørdagshandling. Vi er aldri lenge, en time eller to holder til å få en liten forandring. Så da vi kom hjem bestemte vi oss for å dra å se om vi kunne finne litt bær på skauen, siden det bare har blitt litt blåbær fra en tur tidlig i sommer..

Skriver litt under bildene som vanlig…

I dag ble det kaffe på La boulangerie, først en kopp inne og så en ute for da begynte sola å komme på uteplassen der …. Så satt vi litt nede ved Drammenselva før vi handlet….

Nå skulle vi sjekke bærforholdene på veien til Hoensvannet, der vi var mye på bærturer med mormor og morfar da jeg var barn….


Først stoppa vi ved skogen på flata, men der hadde nok mange vært for der var det lite bær….


Så kjørte vi litt lenger oppover å stoppa ved denne “skrenten”, og der var det masse tyttebær og fremdeles litt blåbær. Der var det også veldig åpen og luftig skog så et fint sted å rusle rundt å plukke.. Får finne litt mer bilder fra turen etter hvert. Bærplukking anbefales… #drammen #hoensvannet
 

28 kommentarer
    1. Herlig med både kafè – og bytur og skogstur. Ja, takk begge deler, sier jeg. Flott frue på bytur, kan jeg se. Ellers digger jeg spesielt skogsbildet ditt, der sol / skygger “leker” etter veien 🙂
      PS! Jeg er heller ikke svært aktiv med blogginga for tiden, det skal være hyggelig, ikke stress 🙂
      Helgeklem til deg <3

    2. toveview: Ja, det ble både by og skog i dag, deilig det :)) Ja fint når sola kommer til innimellom alle trærne :)) Ja man må ta det i et tempo som gjør blogginga til kos. Det er nakken som setter en stopper for meg ganske ofte .. Klem <3

    3. Fine bilder :)) Høres ut som en fin lørdag 🙂 Så koselig med en bærtur, ja det er herlig å veldig avslappende å være på bærtur synes jeg, rene terapien, hihi :)) God lørdag videre <3

    4. spisogspar: Takk, den har vært fin..etter elendig form i går…. Koser meg på bærtur, bare finne en fin plass å være der :)) Fin kveld du også <3<3

    5. Så fine bilder fra en koselig dag. Her ble det en tur til byen i dag. Gatefest i sola var slett ikke dumt det heller. For, meg var det litt jobb med en intervju sammen med andre, men etterpå ble det en diger elgburger og kos i sola! Ha en vakker kveld 🙂

    6. Jeg vaska bad, sovrom, stue og kjøkken idag. Etter det ble det litt mat før jeg tok en sykkeltur på nesten 1,5 mil. Det er fint i skogen nå, spaserte en kjapp tur i skogen i kveld. Gikk via kiwi hjem og nå skal det bli deilig med puta snart. Ha en fin kveld.

    7. Med det fine været vi har hatt i dag, var det perfekt med en tur i skogen… Selv er jeg nok ikke noen bærplukker lenger, nå blir de bærene jeg skal ha kjøpt i butikken :o))

    8. Finner dere virkelig gode og fine blåbær enno? Her er den nok ikkje god lengre. Men det har kanskje med at det har regnet noe så … I høst. Koselig tur i drammen på dere først. ein innholdsrik dag skjønner eg. Kjekt å lese ha ein fin dag i dag også

    9. Vera Lynn: Nydelig i helga 🙂 Har blitt glad i bærplukking de siste åra, men ikke sånn å gå å leite..men kjøre til et sted med masse bær… :))

    10. Helge: Wow, dårlig med vasking her i helga..bare satt inn i oppvaskmaskinen 🙂 Bra sykkeltur da..god trim tenker jeg :)) Deilig å få vært litt ute og kost seg i finværet :)) Ha en fin kveld 🙂

    11. frodith: Der vi var ja:) Ingen fugler å se, men vi spiste inne, så var vel ikke så fristende med kaffe for dem..hehe… :)) Så hyggelig :)) Klem <3

    12. margarites: Blitt glad i å plukke bær jeg, glemmer litt tid og sted :)) Veldig fint sted, dro dit i dag også :)) Kos deg med dagen videre :))

    13. natheless: Takk :)) Det var nok trivelig :)) Og spennende med intervju da, om skriving eller blogg ..eller noe helt annet ? Elgburger hørtes veldig godt ut :)) Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg