Skal du bake kake til 17 mai ?

Jeg skal ikke det, men holder akkurat på å baker noen hamburgerbrød. Vi skal ikke ha noen selskapeligheter i helga/17mai, og da vi ikke er spesielt “kakemonser”, tar vi like gjerne en is til kaffen.

Men her har jeg samlet noen av våre favorittkaker som vi pleier ha til bursdager o.l .. så om du trenger litt inspirasjon, eller en oppskrift kan du ta en titt her…

 


Daim- iskake .. HER ..


Suksessterte.. HER ..


Sjokoladekake.. HER..


Skolebrød eller boller .. HER
 

 

6 kommentarer
    1. Her var det masse gode lekre kaker! Jeg kjøpte faktisk ferdig liten marengsbunn og tenkte å pynte den med lett vaniljekesam, krem av fløte og bær / frukt. Men tror du de hadde igjen jordbær i butikkene, nei ikke i dag. Eneste bakingen her, blir foccaciabrød til det hjemmeordnede koldtbordet vi skal ha 17. mai. Men til en annen gang, takk for oppskrifter!
      Ha det trivelig i helga! <3

    2. OMG.. den sjokoladekaka såg sykt himmelskt god ut.
      jeg er ikke så glad i kaker, så er få kaker jeg er så begeistret for, det er stort sett sjokoladekake det går i her, og er kresen på de også gitt! haha
      skolebollene såg også utrolig gode ut – det er noe jeg er mindre kresen på gjærbakst! haha 😀
      nå ble jeg godtesyk!! -.-! haha

    3. Ja her var det mye godt, jeg elsker kaker og kakene dine så utrolig flotte og fristende ut!!! Her skal det bli kakebaking 😀 med barn i hus blir det full 17.mai pakke, hehe :)) Kos deg <3

    4. Jeg hadde lyst å bake, og hadde funnet en oppskrift og trodde jeg hadde alt. Og det hadde jeg – bortsett fra 600 gr kremost. Hadde ikke trodd jeg skulle ha så mye, så da blir det en enklere kake tenker jeg. Skal ha frokostgjester 17, og så skal vi bort til lunsj. Kakene og bollene du viser her er lekre – man får jo lyst å bake når det ser så fristende ut. Ha en flott pinsehelg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg