Middag med roser på bordet !

Det hørtes vel flott ut ..hehe.. Vi pleier jo ofte bare å ha noe av maten vi har igjen fra dagen før på søndagene vi. Men i dag lagde vi en kjele suppelapskaus gitt, flinke folka…mannen står for skrelling av poteter og grønnsaker, jeg kutter og smaker til.

Og de flotte rosene mannen fikk for to uker siden gjør fortsatt nytta si, men jeg har fordelt de rundt i flere vaser nå…viser mer i et eget innlegg …tenker jeg..


Enkel, smakfull mat…..Det vi har i  : Poteter, gulrøtter, purre, sellerirot, persillerot og blandet karbonade/kjøttdeig,salt ,pepper og noen terninger maggi kjøttbuljong….

Og jeg spiste litt dessert også…sjokoladepudding fra #tine og vaniljesaus fra #freia….Som dere ser av bildet var det bare jeg som spiste dessert..mannen spist så mye i går…så det fikk holde for denne helga… #mat #lapskaus #sjokoladepudding

 

10 kommentarer
    1. Sunn og god mat! Jeg liker godt sellerirot. Det setter en ekstra spiss på lapskaus og supper….Og “flerbruk” mht blomster er slett ikke dumt! 😀

    2. Deilig mat det. Tror kasnkje eg må ha eit matinnlegg i morgen eg. Kan vere greit med ein pause fra bunaden for dere. MAten såg god ut. Og kjekt å kunne ha så mye glede av rosene. No tror eg at damen skal finne sofaen. Finne frem kosestrikk og bare slappe av restena v dagen. Nyt kvelden lille venn

    3. Det er greit å ikke bruke hele søndagen til matlaging, skjønt suppelapskaus tar tid. For det tar jammen tid å skrelle og dele alle grønnsakene. Og så smaker det godt når det er ferdig 🙂 Koselig å fordele rosene litt, spesielt når de har stått en stund. Her ble det steik til middag i dag, men ofte tar vi noe lettere. Skjønt steiken ordner seg jo selv. Ha en fin uke 🙂

    4. Herlig 🙂 Vi bruker ofte sånn lettvint suppe eller lapskaus med frosne grønnsaker og litt friskt i tillegg. Og hender bare med røkte kjøttpølser. Enkelt og greit 🙂 Og teamwork.. bingo 🙂

    5. Både koselige bilder og matfristelser. Her ble det suppe i dag med alt mulig og blandt annet broccolistilker, løk og kjøtt. Godt med sånn “blandingsmat”. Ha en vakker kveld. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg